Dit horloge kocht ik van de besparing door een jaar niet te roken. Laat ook zien wat jij zou willen kopen als je echt gestopt zou zijn na een jaar...

Ferry, ik heb je al vaker de koning van de kromme redenering genoemd, maar dit is zelfs voor jou weer een nieuw hoogtepunt.

Dat is net zoiets als een tank benzine van 10.000 liter in je tuin leggen en vervolgens verkondigen dat je gratis auto rijdt omdat je al een jaar niet bij de pomp bent geweest.

21 likes

Ah sorry… ik was niet helemaal duidelijk geweest :see_no_evil:
Ik rookte 3 pakjes per week. Dat is €18. 18 x 52 weken = 936 besparing op jaarbasis.

4 likes

Ik dacht al zoiets.
In werkelijkheid is je besparing natuurlijk veel groter.
Volgens mij is een pakje nu iets van een tientje, en er zitten er ook nog eens steeds minder in.
Lekker toch, niet meer afhankelijk zijn.

6 likes

Daarvoor ben ik weer begonnen met hardlopen ( 4 x per week) maar at toch al weinig moest nog 3 kilo afvallen om precies 43 kilo kwijt te raken :crazy_face::crazy_face:

4 likes

Dat ging bij mij idd ook hard. Zeker omdat het snoepen uit de hand liep. Met snoepen gaan minderen en alle suikerhoudende limonades gestopt.

3 likes

Ga volgend jaar een heel jaar niet proberen te tanken,
komt ie Patek toch nog een keer in zicht :smile:

10 likes

Ben december komende 7 jaar gestopt met roken.
Geen horloge van gekocht, hopelijk wel een aantal jaar extra…

3 likes

Klasse dat je gestopt bent met roken, respect!:muscle: En een mooie Longines op de kop toe, congratz. :grinning::tada:

3 likes

Dat gaan we zeker doen, zoals ik al schreef medipro erbij gehaald.
En die houden alles in de gaten, vragen je ook het hemd van je lijf. Wat je mankeert, hoe zwaar je bent, welke medicatie gebruikt en ga zo maar door. Dus heb er wel vertrouwen in.

Ja Eddie, is idd zo krom als wat maar ja had natuurlijk ook wekelijks de voorraad kunnen aanvullen. Haal ik dus mijn doel nooit, maar eerlijk is eerlijk, je hebt gelijk. Wil ook minder gaan rijden, dus goed idee, voorraadje benzine aanleggen, goed idee :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Ik ben door het stoppen met roken & vapen begonnen met hardlopen. Niet zozeer om nog gezonder te doen, maar ik mistte heel erg dat gevoel dat je longen gevuld werden met rook. Het effect van gevulde longen kreeg ik alleen maar door te hardlopen, omdat je dan dieper ademhaalt. Ook het onrustige gevoel, wat ik omschrijf als opgekropte energie, kon ik kwijt in het hardlopen. Voor mij dus een dubbele winst :rofl:

12 likes

Ben al 7 jaar gestopt en heb inmiddels met de hobby al zo’n 15k afschrijving verdiend.

Oh wacht eens even…🫠

8 likes

Dat is een goede instelling! Daar kom je heel ver mee, want ik denk dat een roker pas echt kan stoppen als hij/zij zelf wilt, net zoals iedere verslaving. “You can’t change what you don’t ackowledge”, zou Dr. Phill zeggen :joy:

Toen ik stopte met roken had ik nog drie sigaretten in mijn pakje. Dat pakje had ik in een laatje gelegd en was ik vergeten. Pas jaren later bij de verhuizing kwam het pakje weer naar boven drijven. De sigaretten waren inmiddels gemummificeerd :joy:

4 likes

Wel blijven ademen hè? :grin:

2 likes

Ook dat hoeft niet te gebeuren.

Als je de sigaretten vervangt door eten/snoepen ( andere verslaving ) dan kom je idd aan.

Ik ben wat meer gaan bewegen… ik kreeg mede daardoor ook meer energie… ik ben uiteindelijk een paar kg kwijt geraakt.

3 likes

Meer bewegen was mijn probleem, net zo lang doorgerookt tot dat ik copd had, op het moment van stoppen zat ik nog op 36% longcapaciteit.

3 likes

Je kunt het.:muscle::grimacing:

3 likes

Weet je wat je longcapaciteit nu is?

2 likes

Oei… dat is niet veel. Inmiddels een beetje beter/meer lucht? ( ik weet dat je van COPD niet hersteld )

2 likes

Is bij mij ook een probleem, heb ook medische beperkingen. Wat, laat ik in het midden. Maar verwacht dat medipro daar ook wel een oplossing voor heeft. Hoofddoel, stoppen met roken daar ga ik voor!

7 likes

:rofl::+1:t2:

1 like