Zit nu met dagelijkse meditatie en longrevalidatie net boven de 50%, voor mij een groot verschil.
Het mooie is dat de besparing elk jaar sneller oploopt, want het wordt steeds duurder. Leuk om er iets tastbaars voor te kopen, maar de gezondheidswinst is onbetaalbaar en die krijg je er bij.
Dat geloof ik…
Er moeten af en toe hier ook horlogeplaatjes gepost worden.
Volgend jaar wil ik vd besparing een Omega kopen, dus de prijzen van tabak moeten flink omhoog om de prijsstijgingen van Omega bij te houden.
Ik stop maar in dit topic, ik initieerde gisteren in het “domme vragen topic” dat ik een topic wilde maken in het off topic over stoppen met roken. Ik reageerde in het domme vragen topic op post 500. Nu krijg ik dus 3 meldingen van gemarkeerd bericht verwijdert door staflid. Was dus off-topic en terecht, post van Mausje was dus on-topic?
Gelukkig dat Pieterwatch dit opgepakt heeft in dit topic.
Post van Mausje75 blijft dus gewoon staan, geen probleem wat mij beteft. Maar wederom moet ik elk woord afwegen, dus geloof mij maar dat ik stop en van de besparing leuke horloges ga kopen.
Jammer had jullie op de hoogte willen houden!
Gevlagd? Wel ontzettend flauw weer allemaal.
Is er ook een app waar je de besparing op andere verdovende middelen kan bijhouden? Ik vraag dit voor een vriend.
Klopt, ik ook.
Ff serieus ik ben sinds 2020 gestopt, ik heb niet het gevoel dat ik geld heb bespaard.
Ik heb er wel wat anders voor terug gekregen ; zwembanden en een onderkin.
20 jaar geleden gestopt met roken. Van het geld dat ik uitgespaard heb nooit horloges gekocht. Stom
2 jaar geleden gestopt met drinken. Dat heeft me al veel opgeleverd, waaronder een Tudor, een Longines en een Hamilton.
Horloges zijn de beste verslaving ooit
Goed topic @Pieterswatch
Hopen dat het Ferry en anderen kracht en steun geeft. Doen en doorzetten
We waren 24, 25 jaar, de oudste was er al en we verwachtten onze tweede. En we rookten gestaag. " Dokter", zo vroeg mijn vrouw toen, " kan dat roken kwaad?" (HBO-ers allebei) Er verscheen een blijde lach op het gezicht van de dokter. " Ga alsjeblieft door met roken, dan zal de foetus minder toevoer van bloed krijgen en wat achterblijven in de groei. En dan is voor mij de bevalling een stuk makkelijker te begeleiden."
Die zelfde avond zijn we gestopt met roken en nooit meer eraan begonnen. Dik 45 jaar geleden.
Jij kan het begrotingstekort van een klein Afrikaans land aflossen als je stopt met die sigaren. Alleen doordeweeks stoppen is voldoende gok ik.
Ik heb een roken lifehack gevonden.
Ik ben gestopt met kopen.
Bespaar je net zo veel mee als stoppen, maar dan met het plezier van roken.
Niet? Ik mis toch elke maand een slof shag op de afschrijving van een creditcard…
Dat heb ik ook,
Ik heb het gevoel dat ik toen ik nog rookte alles kon eten en gewoon mooi droog bleef (max 12% vet)
Na het stoppen ben ik van 55 naar 67 kilo gegaan zonder meer te gaan eten.
Spijsvertering gaat er wel van om zeep.
🥲