Dit horloge kocht ik van de besparing door een jaar niet te roken. Laat ook zien wat jij zou willen kopen als je echt gestopt zou zijn na een jaar...

Ga ik eens uitproberen, en niet in de nacht ff wat snaaien. Geen snoep hoor, was meestal iets van vleeswaren. Suiker laat ik staan, snoepen deed ik al niet. Kijken wat het doet na een maand en anders ga ik de weegschaal 20 kg in de min zetten :wink:

2 likes

Vijf kilo er af, gegarandeerd. :facepunch:t2:

1 like

Pffff John, hou mij aan jou dieet en toch weer een kilo erbij. Nog even en ik ben een tuimelaar :grin:

3 likes

Geduld, geduld.
Lichaam moet even wennen. :slightly_smiling_face:

2 likes

:point_up_2: Dat dus. of zoiets iig. Kijk ff een beetje wat voor jou werkt. En probeer wat dingen te vinden die je lekker vindt als lunch etc. zodat je er aan kunt wennen. Ik ben bv. voor m’n lunch aan de wraps met kipfilet plakjes, ei, humus en rauwe groentes. Vind het inmiddels lekkerder dan een tosti. En als ik wat afwisseling wil neem ik soep. Dingen die ik (bijna) niet meer eet: dingen met dierlijke vetten (kaas, echte boter, spek, enz), weinig brood en boter, weinig aardappelen, weinig pasta, geen chips. In plaats van de snacks: beetje popcorn, nootje, beetje humus op stukje geroosterde wrap, kipkluifje uit de oven.

lekker bezig in ieder geval @fredpanarai1 @Assie62 en alle andere niet rokers! lekker je eerste rookvrije jaar in en vooral nieuwe dingen blijven verzinnen die lekker en leuk zijn :wink:

1 like

Tip: Wiet verzacht het hongergevoel.

2 likes

Geen hongergevoel hoor, niks.
Je kunt namelijk tijdens de eetmomenten eten wat je wilt.
Als je 's-avonds trek hebt, gewoon eten.
Het tijdslot van 16 uur niet eten schuift dan gewoon op.
Ideaal dit. Bij elk ander dieet gaat de focus volledig op eten, nu helemaal niet.

Wat ik er ook nog bij doe tegenwoordig, @fredpanarai1 is 's-ochtends koud douchen.
Dit geeft een gezondheidsboost (meer witte bloedlichaampjes) en zorgt ook voor verbeterde vetverbranding.
Koud douchen kost, tegen de verwachting in, ook al geen enkele moeite, gewoon goed letten op je ademhaling.

2 likes

:flushed:

Het was de bedoeling ze van het roken af te houden hé

:joy:

2 likes

Mag het ook lauw zijn, dat doe ik altijd al. En man wat is het water koud in Schiedam, hadden wassen doe ik met koud water. Kouwe klauwen en tintelen :grin:
Zei gisteren nog tegen Assie, ik ga sporten. Even bellen naar Kwik-fit, tranen liepen over haar wangen van het lachen. Maar ben wel van plan om bij basic-fit te gaan sporten en Assie moet verplicht mee :wink:

4 likes

Doe het niet. Die paar tientjes extra voor een behoorlijke sportschool zijn het meer dan waard

1 like

Man man man, wat doe je die vrouw allemaal aan? Je sleept haar het HF op, laat haar stoppen met roken en nu moet @Assie62 nog van je sporten ook, tsss :scream:. Ze zal wel veel van je houden :+1:.

6 likes

Snap ik ook niets van, ouwe knar met jonge blom. Ben een tuimelaar met die pens van mij en ook nog een lelijke kop. Heel misschien vindt Assie mij wel heel erg lief :wink:. O ja, en af en toe krijgt ze ook een horloge, misschien is dat het wel :rofl:

3 likes

Dit vraagt, nee, dit schreeuwt om een foto van jou!

2 likes

In een paar jaar tijd voor een paar ton aan horloges gekocht en dan bij Basic fit gaan sporten.
Goed bezig Ferry. :grimacing:

3 likes

Dat kan toch gewoon als met een GShock binnenloopt?

1 like

Doe ik als luilak een keertje mijn best, krijg ik dit weer. Even overlegd met Assie, haar advies is, toch maar naar Kwik-fit. Brugje op en af, zei noemt dat steps met een hoge opstap :rofl:

3 likes

Holyshit. Ik schrik gewoon als ik naar die stats kijk. 28 dagen van je leven gewoon weg voor amper een half jaar roken? Weg, die krijg je dus nooit meer terug.
Als je dat even goed tot je door laat dringen dan begrijp ik niet dat er nog mensen zijn die roken.
En dan nog het geld. Je behoort onderhand tot de elite als je het je vandaag de dag nog kunt veroorloven :joy:

1 like

Ook in huize Ferry/Assie wordt nog steeds niet gerookt, hou de stats. niet bij. Gestopt 17 september 2023, hoeveel dagen en geld boeit mij niet, was het gewoon zat!

12 likes

Er was ooit het gezegde dat je een Mercedes boven je riem had hangen. Jij de Mercedes Hands … of liever hams :cut_of_meat:

Inmiddels 5,5 jaar gestopt, wat ongeveer 18K aan niet uitgegeven betekent. Ik zou niet weten wat voor horloge ik daarvan zou kopen. Nog nooit iets gezocht in die categorie :face_with_peeking_eye:

1 like