Dit horloge kocht ik van de besparing door een jaar niet te roken. Laat ook zien wat jij zou willen kopen als je echt gestopt zou zijn na een jaar...

@WilSeiko : volhouden, hoor@
@Michel.s : mooi resultaat. Ik hoop, dat je de gezondheidsresultaten ruim merkt.

2 likes

Vanmiddag liep ik op met een jong stel richting ziekenhuis. Zij zeer zichtbaar in verwachting, hij rokend. Verdorie, ik kon het niet nalaten. Eerst op mijn sympathiekst gezegd, dat ik het prachtig vond, dat ze een kindje verwachten. En toen met duidelijke opa stem: stop met dat roken.
Mijn lief was even bang, dat ik een fikse dreun zou krijgen. Ik niet, ook dat heb ik er voor over om te waarschuwen. Stop met roken. NU!!

7 likes

Goed gedaan en respect voor je lef om een zwangere roker aan te spreken!

2 likes

Heel goed Michel. Ik hoop dat te evenaren.

1 like

Ik vind dat gewoon moeilijk. Toen ik rookte trok ik me nooit wat aan van alle zeer goedbedoelde adviezen. Dus ga ik anderen niet de les lezen daarover. Iedereen moet dat zelf weten.

4 likes

Hoi Wil.
Je moet de verpakking even lezen voor de zekerheid. Als het goed is staat er een waarschuwing op voor mensen die een herseninfarct hebben gehad. Mijn vrouw heeft vroeger een herseninfarct gehad en die moest ze van de huisarts doormidden of in 4 knippen. (Het is al even geleden)

Even een voorbeeldje.

2 likes

Vind dat zelf ook moeilijk en ontbeer het lef. Vandaar mijn credits en chapeau voor degene die dat wel durft, mede in belang van het ongeboren kind.

1 like

Grappig dat je dat noemt. Ik had gelijk al de bijsluiter gelezen en heb toen direct de huisarts gebeld met die vraag.De huisarts gaf aan dat die pleisters minder slecht zijn dan roken. Ook wel begrijpelijk. Maar na 1 dag gestopt met die pleisters, merkte er niks van. Liever ook geen nicotine van pleisters in m’n lijf.

7 likes

Top! Goed bezig. :muscle::+1:

1 like

Af en toe nog steeds de drang om weer te beginnen, maar mijn koppigheid is oersterk :slight_smile:

11 likes

Goed bezig!

Ik heb vandaag alle vloeistof die ik nog in huis had weggegooid.

Definitief gestopt. 12 dagen nu :smile:

10 likes

Alcohol telt niet.:crazy_face:

3 likes

Stoppen met roken van Allen Carr was het boek dat mij na 25 jaar roken eindelijk heeft verlost🫶 alles geprobeerd terwijl het antwoord in een simpel boek zat. Nu 10 weken ofzo, hou het nieteens bij want het is klaar.
Meest bizarre is dat er geen echte ontwenningsverschijnselen zijn en dat het stoppen daardoor nieteens een strijd is geworden.

5 likes

Op chrono koop je m voor de helft
Hij is indd heel mooi

1 like

Na 14 maanden? Da’s best heftig!

2 likes

Ik heb nog ettelijke jaren, vooral op stress momenten, de behoefte gehad om te, gek maar waar, te zuigen. Niet aan een sigaret, nee, gewoo n een hijs, lippen getuit en dan lucht naar binnen halen. Ik heb dat heel vreemd van mezelf gevonden. Ook stiekem gedaan alsof ik rookte, met een pen of potlood. Zelfs de as ervan tippen.

5 likes

Ik heb dit nog na ruim twee jaar nu. :grimacing:

3 likes

Tering, dertienduizend sigaretten…. :face_vomiting:

Die ben je mooi misgelopen! :blush:

1 like

De besparing is niet zo groot als ik zou hebben gerookt, de voldoening is er niet minder om.

Mijn vader is overleden aan longkanker, rookte ruim 45 jaar zware shag. Mede daarom heb ik besloten het roer helemaal om te gooien. Er zijn geen garanties maar ik hoop zo gezond mogelijk ouder te worden. En daar kun je zelf zeker wat aan doen. Een leven zonder die rotzooi is zoveel mooier. Al moet iedereen het gewoon zelf weten.

12 likes

De realisatie om gezond ouder te worden komt met de jaren. Goh, dat zou op een tegeltje kunnen.:grin: 20 jaar geleden dacht ik dat niks mij kapot kon krijgen. Weet nu wel beter…

5 likes