Dit horloge kocht ik van de besparing door een jaar niet te roken. Laat ook zien wat jij zou willen kopen als je echt gestopt zou zijn na een jaar...

Ze zeggen toch dat het lichaam tot het 40e levensjaar voor jou zorgt en daarna moet jij voor je lichaam zorgen. :grin:

1 like

Aah jammer dat ik dat niet heb bijgehouden :pensive: Ik heb ook al meer dan 10 jaar ( denk iets van 14 jr ) geen druppel alcohol meer gedronken.
Heb begin jaren 90 een periode gehad van 6 dagen per week de kroeg in ( na het werk ) en op zaterdag bijna de hele dag en nacht :grimacing:
Maar op een gegeven moment helemaal klaar mee en gewoon helemaal gestopt met alcohol…bevalt prima :+1:t2:

7 likes

Prachtig topic, heb dit topic eens aan mijn vriend laten lezen, die rookt al 60 jaar stevig, en vele jaren asbest platen geslepen met een slijptol voor schuurtjes achter woningen en stallen. Nu stopt hij, hij is nog kern gezond en over actief.

4 likes

Dat is nou eens een goed bericht. Weer iemand die na jaren stopt. Ik hoop dat hij het lang volhoudt.

2 likes

Ik bedoel dit echt niet verkeerd he, maar: waarom?

Als je 60 jaar hebt gerookt zal hij sowieso begin 70 zijn, daarnaast heeft hij kennelijk veel met asbest gewerkt. Mocht er kwaad geschied zijn, is dat echt al wel gebeurd.

Als er een intrinsieke motivatie van hem uit is, wie ben ik dan daar iets van te vinden, maar toch snap ik het zonder context niet helemaal :see_no_evil:

2 likes

Ik hoop dat @Vintagewatchstuff het niet erg vind dat ik hier ook iets over zeg.
Je hebt gelijk dat de schade waarschijnlijk al is aangericht. Ik ben circa 25 jaar geleden gestopt nadat ik 28 jaar had gerookt. Zes jaar geleden werd bij mij uitgezaaide longkanker geconstateerd en sindsdien ben ik onder behandeling.

Toch ben ik ontzettend blij dat ik gestopt ben. Al na zes weken waren mijn geur en smaak sterk verbeterd. In de jaren daarna is mijn conditie met sprongen vooruit gegaan. Geen gehoest meer en veel meer lucht. Hier heb ik 25 jaar plezier van gehad.

Genoeg redenen om te stoppen en het ook vol te houden dus. Ook als je ouder bent dan 70 jaar is de gezondheidswinst enorm. Zeker als je nu al een actief leven leidt. Kortom, volhouden dus en met mensen praten die dit ook hebben gedaan als je het moeilijk hebt.

Succes.

8 likes

Natuurlijk hopende dat jouw vriend de dans ontspringt.

1 like

Die heeft echt een engelbewaarder
Hij heeft dat werk gedaan van 22 tot 26 jaar; nu is hij 76 jaar, maar zijn collega s van toen zijn er al lang niet meer, allemaal long problemen.

2 likes

Dit is eenmalig voor de actie van @Jurk .

Maar vind dat deze actie wel iets met roken te maken heeft :pleading_face::pleading_face::pleading_face:

2 likes

Hoeveel puzzels zouden ze nu niet kunnen kopen? :joy:

3 likes

Genoeg … meer dan genoeg :rofl::rofl::rofl:

2 likes

Daarom heb iker met plezier 1 besteld, beter aan een goed doel dan dat het in rook was opgegaan.
Ik probeer mijn nichtje ( al 35 lentes) ook zo ver te krijgen dat ze helemaal stopt. Ze rookt er nu nog 4 Per week, dus laatste loodjes….

6 likes

Dat lijkt mij best zwaar. Lastiger dan in 1 keer stoppen :thinking:.

2 likes

Ik ben vandaag een maand gestopt!

Die 4 per week kan het lijf niet bijhouden qua opruimen van de troep, waarom het lijf zo belasten als het toch eigenlijk al niks meer voorstelt?

misschien een argument dat haar over de streep kan trekken.

3 likes

Mooi man. Een maand, de komende maanden zullen nog wel pittig zijn, maar je hebt jezelf bewezen iets te kunnen dat best zwaar en lastig is. Ik moedig je aan vol te houden. Dat is kataktervormend.

1 like

Dank je!

Ik begin niet meer! Ik rook/vape niet. Punt. Maar vind het wel lekker om er af en toe bij stil te staan en het te vieren.

Vond het zelf altijd doodzonde voor mensen als ze na een maand stoppen weer begonnen. Eigenlijk ben je er dan van af qua ontwenning.

De volgende mijlpaal is drie maanden, dan heeft het brein weer geleerd om zichzelf te belonen zonder nicotine. Dat is ook waarom de komende maanden nog wel lastig zullen zijn.

Afgelopen jaar 35kg afgevallen en gekapt met deze rommel, erg blij mee :yum:

11 likes

:partying_face:

2 likes

Leuk onderwerp! Ik ben inmiddels al zo’n twee jaar gestopt en heb ongeveer €6700 bespaard. Waarschijnlijk is het zelfs nog meer, gezien de prijsstijgingen.

Door een samenloop van omstandigheden, waaronder een stijgende cryptomarkt en een dalende horlogemarkt, heb ik een Rolex Explorer kunnen aanschaffen :smiley:.

6 likes

Van een gedeelte van het niet uit gegeven geld maar 2 paar hardloopschoenen gekocht :rofl::rofl::smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

Ik zet wekelijk echt €77 apart op spaarrekening,anders verdwijnt het in andere uitgaven.

6 likes