Dit horloge kocht ik van de besparing door een jaar niet te roken. Laat ook zien wat jij zou willen kopen als je echt gestopt zou zijn na een jaar...

Is de e sigaret misschien een optie voor je. Gebruik ik zelf al meer dan acht jaar. Gewicht op orde houden lukt mij goed.

1 like

Die heb ik gehad in het verleden, verschillende zelfs. Vond het echt niets en daarbij wil gewoon van de gewoonte af van een peuk/e-sigaret in mijn bakkes. Ik ben 17-9-2023 gestopt, dus wil niet weer terugvallen in de gewoonte van roken in welke vorm dan ook. Volgens mij heb ik nog ergens 2 verschillende e-sigaretten liggen met volle vullingen, moeten dus echt de kliko in. Afwachten wat de dokter gaat zeggen, diëtiste gaat hem bellen en eea bespreken.

5 likes

Ik kan het ook nooit laten om mij er tegenaan te bemoeien :sunglasses:
Ben zelf al ruim 50 jaar geleden gestopt, sigaretten en Ronson aansteker in een vuurkorf gegooid (gaf nog een aardige knal) Na een jaar toch weer 1 sigaret opgestoken…waar begin ik nu weer aan… slappe zak… etc
Dat was dan ook de laatste!

p.s. die vapers en E sigaretten tegenwoordig zijn nog slechter en verslavender …

p.s. 2 Deze mevrouw is ook nogal anti roken, zo ernstig zelfs dat ze uit het KWF kankerfonds is gewipt, men vond haar te agressief tegen de tabaks industrie :scream: U snapt wel dat het KWF naar mijn bijdrage kan fluiten. Steun dr de Kanter met uw bespaarde euri s !

p.s. 3 en dan stop ik er mee:ook Dr. Pauline Dekker mag niet onvermeld

In 2019 verklaarde Alliantie Nederland Rookvrij niet langer als partners te willen samenwerken met Dekker en De Kanter, omdat hun aanpak te fel zou zijn en de activiteiten van KWF zouden ondermijnen.[4] Hierna besloot de vereniging van het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde (NTvG ) ook uit de alliantie te stappen.[5]

1 like

Eens, het vervelende is dat het toch een percentage jongeren aanspreekt. Maar verder zal ik nooit iemand de les lezen over roken. Kan ze wel over mijn ervaringen vertellen en dan is het aan de ander wat die ermee doet.
Waarom lees ik niemand de les, ik vind het hypocriet dat ik zelf bijna 50 jaar andere heb lastig gevallen met mijn gerook en nu ik gestopt ben om dan anderen de les te lezen. Je zal mij ook niet horen als er iemand naast mij een peuk staat te roken en geloof mij, inmiddels vind ik het ook stinken maar zo heb ik anderen jaren mee laten roken en daar had ik dus maling aan, verslaafd he. Maar goede raad, als men dat wil, geef ik graag als hartpatient. Maar ook de overheid is zo hypocriet als de pest natuurlijk met alle maatregelen tegen het roken. Niet dat IK ze allemaal slecht vind maar de overheid werkt met dubbele agenda’s. Denk maar eens hoe ze met het gokken omgaan. En dan heb ik het nog niet eens over het economische belang, Shell heeft jarenlang belastingvoordeel gekregen, sterker nog krijgen ook nog eens subsidie en Tatasteel is precies hetzelfde. Ach zou een leuk afstudeerproject zijn om je master te halen en dan weten dat men er toch niets mee doet. Ik laat het hier maar bij, want er zal de komende decennia niets veranderen!!!

Maar ik heb ook positief nieuws, Assie wilde niet stoppen destijds maar is half november gestopt met roken en houdt het nog steeds vol ondanks dat ze er moeite mee heeft, dus een dikke vette :+1: voor Assie. Zo zie je maar, hoop doet leven :wink:

9 likes

Zit nu voor het 5e jaar dagelijks op het forum.
Heb in die jaren heel wat onzin langs zien komen maar dit spant wel de kroon. Met stip het slechtste advies wat ik gezien heb.
Ik ga je geen advies geven over afvallen Ferry.
Daar heeft de diëtist veel meer verstand van dan ik.
Maar ik wil je wel alle succes wensen.

Bloemen voor die vrouw.

7 likes

Vervelende bijwerking van kappen met nicotine. Bij mij gaat elk pondje wel door het mondje. Dus ik geef liever mijn discipline de schuld.

Ik hoop dat het bij jou opgelost kan worden.

Cafeïne helpt me om m’n eetlust iets te onderdrukken maar weet natuurlijk niet of het bij jou kan :stuck_out_tongue:

Onwaarschijnlijk :joy:

Heel verstandig. Werkt toch niet!

3 likes

Zo, even deze naar binnen werken.:grimacing: Maar ik rook niet! Edit. Dit is een grapje he. Deze lekkernij is 630 kcal. Waarvan bijna een ons suiker.

1 like

Nooit gerookt, ook geen behoefte aan gehad.
Altijd( en nog) gesport en over de 60jr…
Mijn vader was een verstokte roker na een wielercarriere, zei van de ene op de andere dag (48jr) ik stop ermee en heeft nooit meer een sigaret aangeraakt. Verslaaft of niet, iets met een ruggengraat denk ik. :wink:
Ik weet dat ik nu op zere teentjes trap, mijn excuses daarvoor… :wink:
Ga nu snel even m’n gravelbike poetsen, net terug van een rondje van 70km… :facepunch:

3 likes

Zo deed ik het ook… Er kwam een punt dat ik er klaar mee was. Geen pleisters niks… Makkelijk was het niet maar doorzetten.

2 likes

Daar geloof ik niet in.
Komt in mijn ogen vooral door de behoefte constant iets in je mond te hebben.
Voor mij voldeed in het begin een lolliestokje (zonder lollie) prima.

2 likes

Heb je het keto dieet al geprobeerd?

1 like

Geloven doen we in de kerk Eddie :wink:, maar ik ging dus ook niet snoepen. Dus niet het 1 voor iets anders ruilen, maar je metabolisme veranderd als je stopt en dan kom je aardig wat aan. Is ook per persoon verschillend natuurlijk. Ik denk dat het komt waar ik woon, wij hebben hier nogal aardig dikke lucht en dat zet aan natuurlijk :grin:.
Nee joh, moet gewoon afwachten wat de dokter gaat zeggen en anders liposuctie, maar dat is wel het uiterste natuurlijk.

Menno geloof mij, de diëtiste heeft veel mogelijkheden geprobeerd en die heeft er verstand van. Heeft mij dus afgeraden om diverse dieeten uit te proberen, dan verval je in het jojo effect. Maar als je mijn verhaal hebt gelezen stond daar ook dat ik hartpatient ben en daarnaast mankeer ik nog wel meer. Maar daar ga ik het niet over hebben. Maar zoek maar eens op wat de nadelen van een ketodieet kunnen hebben.
En geloof mij, ik heb dan wel een grote bek maar hield mij dus echt aan alle adviezen van de diëtiste. Maar ook die mensen en doktoren kunnen geen wonderen verrichten. Ander verhaal is, dat mijn bloed regelmatig bekeken wordt door de cardioloog en wat blijkt dat al mijn waardes perfect zijn. Dus het is geen cholesterol probleem.

En zoals ik al eerder schreef, Assie rookt ook niet meer, is wel iets aangekomen maar dat kan prima. Dus echt per persoon verschillend.
Dus ik blijf mijn modelletje houden en zij moet het dan maar met een walrus vol zien te houden :wink:

5 likes

Tja, daar kan dan natuurlijk ook veel in.

4 likes

Ben wel benieuwd wat je eet op een dag dan.

1 like

Ben reeds 1,5j gestopt en wat koop ik daar voor?
Puffers en kalmeerpillen :slightly_frowning_face:
Eigen schuld dikke bult :face_with_diagonal_mouth:

2 likes

Top @Assie !
En wat vervelend dat jij zo enorm aankomt. Ik ben nu 2 maanden gestopt en kom geen gram aan gelukkig. Zou wel paar kilo erbij mogen, maar dat lukt dan weer niet…ieder zij eigen probleem zeg maar.

3 likes

Prachtig horloge, gefeliciteerd met het stoppen,en met de nieuwe aanwinst

2 likes

Pascal, Als je op een berichtje reageert moet je op het pijltje rechts klikken in plaats van op antwoorden.
Zo is je berichtje wel heel raadselachtig. :blush:

2 likes

Dat zijn verschillende schema’s geweest, maar wel de belangrijke voedingstoffen die een lichaam nodig heeft. Dus vitaminen, eiwitten, koolhydraten enz. 3x p.d eten, dan weer 2x p.d en zelfs 1 keer p.d echt alles uitgeprobeerd. Maar een ander punt is en daar zal de dokter een grote rol in gaan spelen is dat ik veel medicatie door de dag heen moet slikken. Wat dus misschien ook de boosdoener zou kunnen zijn, is dus even afwachten tot ik bij de dokter ben geweest.

Dat moet je toch even verduidelijken, als het medicatie is zal je die niet zomaar hebben gekregen?

Dat bedoelde ik juist Wil, het is per persoon verschillend. Bij Assie gaat het over een paar ons.
Maar pas op he Wil, ook al kom je niet aan en je eet toch de verkeerde vetten dan gaat je cholesterol waarde ongemerkt omhoog en daar houden je bloedvaten en je hart echt niet van.
Maar wil best wel je vetdonor zijn, jij blij en ik nog blijer :rofl:

Ehhh Pascal, welk horloge bedoel je, ben de tel onderhand kwijt :stuck_out_tongue_winking_eye:. Maar je reageerde natuurlijk op iets anders :smiley:

4 likes

:joy: :rofl: :joy:

1 like