Succes
Goed bezig,succes
Als je weer gaat roken is die king seiko voor mij. Maar serieus, mss helpt dit je wel in je baan.Zo snijdt het mes aan 2 kanten.
Vier jaar geleden gestopt na dertig jaar roken…
…zal is aan m’n vrouw vragen hoeveel ze meer overgehouden heeft.
Dure hobbies roken en horloges:
Als je de prijzen van rookwaar ziet of wat ze worden in 2024 (10 euro voor een pakje) en je een stevige roker bent, zeg 2 pakjes per dag kun je zelfs een stevige Omega of een instap Rolex kopen.
Dankjewel
Waarom is een coke bezel trouwens zwart met rood?
Daar ben ik op 4 augustus 2017 op overgestapt. De volgende dag was het geel van de rook al van mijn vingers (nicotine maakt je vingers niet geel), kon ik weer diep inademen en kreeg ik geen hoestbui als ik hard moest lachen. En het werd alleen maar beter.
Ik damp nog steeds, en ik gebruik sapjes met veel nicotine (die maak ik ook wel zelf) Okay, het zal niet gezond zijn, maar het is veel minder ongezond dan roken.
Ik wil daarmee dan ook niet stoppen. Alleen zou het kunnen zijn dat ik word gedwongen omdat de spullen door allerlei regels steeds moeilijker verkrijgbaar zijn. Stoppen zou mij geen mooi horloge opleveren want dampen is veel goedkoper dan roken.
Maar: stoppen met roken, ik kan het iedereen aanraden. Misschien kun je nog die vreselijke jaren waarin je langzaam doodgaat omdat je geen adem meer kunt halen voorkomen. Ik heb meerdere mensen in mijn omgeving zien creperen.
En de meest zijn stelletje viezerds door hun peuken gewoon op straat te gooien. Dat ben ik ook pas gaan inzien nadat ik gestopt was.
Oh die gaan er zeker zijn! De eerste lichamelijk afkickverschijnselen beginnen al zodra het tijd is om de volgende sigaret op te steken. Maar even positief gezien, na twee tot drie weken ben je ongeveer afgekickt van nicotine.
Het lastigste is de psychologische verslaving. Je neemt ook gelijk afscheid van alle tradities die gebonden zijn aan het roken. Het vasthouden van een sigaret tussen je vingers, het inhaleren… echt alles!
Uiteindelijk kom je ook daar overheen. Nu vind ik al die ingebouwde tradities maar iets raars en ik kan de geur niet meer uitstaan. Mijn buren roken ook, maar dan buiten. Ik weet niet hoe snel ik dan de deur en ramen dicht moet doen anders blijf ik het door mijn huis ruiken.
Succes met stoppen! Je kan je straks in ieder geval een stuk beter inleven in je cliënten, hetzij het in mildere mate is haha.
Oh absoluut niet. Rookte soms op stap, maar vond de smaak smerig. Toen zoals veel studenten gaan vapen. Eerst wegwerp rommel, toen een vaste met vullingen. Het goedkope (4.50 voor een liquid waar je een week mee doet) maakt het toch niet zo makkelijk om te stoppen. Je mist het geld niet.
Zit nu een jaar op 20mg nicotine, waarna ik nu een maandje alleen nog 10 doe. Hierna gaat dat naar 5 en daarna naar 0. Achteraf vraag ik me vaak af waarom ik begonnen ben. 30 euro per maand voor twaalf maanden levert me een tweedehands SKX op, nice
Voor mij was het ook een prima alternatief, totdat ik daar ook klaar mee was. Gezond is het inderdaad niet, maar wel stukken minder schadelijk.
Het is uiteindelijk een prima tussenoplossing geweest om van het roken naar compleet stoppen te gaan. Toen heb ik alleen niet echt geld bespaard, want ik belande al gauw in de wereld van stab wood mods en zelfbouw atties
Officieel gezien is dat 10 dagen zoals mij verteld is.
Ik ben 15 jaar geleden gestopt met een pakje peuken op tafel en een halve slof in de kast.
Het idee van het niet missen van sigaretten in huis hielp enorm. Verder was het gewoon doorzetten en WILLEN.
Want ja, je bent geen 16 meer hè. Roken is allang niet meer cool.
9 van de 10 mensen zeggen te willen stoppen, maar willen er niet voor gaan.
Als je wilt, kan je alles
Stinken vind ik het nog steeds niet, althans, sigaretten.
Shag is een ander verhaal, of mensen die na het roken binnenkomen.
Roken is stom, niet meer doen… vroeger was het cool, nu niet meer.
Vroegah, toen een pakje Marlboro nog 5 gulden kostte
Edit: Vapen is ook niet tof, stoombootje spelen fuuuuuut
Hoi @Petra en @Mipnick, ik respecteer een ieder dus als voor jullie vapen een goed alternatief is, prima toch. Wilde alleen maar aangeven (en dan spreek ik voornamelijk voor mijzelf) dat het meer een gewoonte is, wat ik mij ter degen realiseer. Maar het is minder schadelijk dan het echte roken zelf en weet van mijzelf als ik alternatieven zou nemen het voor mij geen zoden aan de dijk zou zetten. Dus ga ik voor cold turkey, met wat hulp. En ga er gewoon voor, jammer van die vlags in dat andere topic maar ook dat moet een ieder voor zichzelf uitmaken. In dit topic zag ik ook wel off-topic berichten, lekker laten gaan denk ik dan zolang wij ons doel maar halen en er ook mogelijk een mooi horloge aan over kunnen houden . En Pieter natuurlijk gefeliciteerd met je Longines, lekker van genieten en top dat je al een jaar gestopt bent
Iedereen moet het zelf weten natuurlijk. En hoe om te gaan met stoppen… maar vapen is een continuering van roken maar in een andere vorm. Je bent nog steeds niet van het roken af… want de handeling/gewoonte blijft.
Ik kan goed naast andere mensen staan die roken. Ruikt nog steeds lekker, maar absoluut geen behoefte om mee te doen. Ik zie het nu gewoon anders.
Zal ik het gaan vieren met een nieuw horloge als ik een jaar gestopt ben? ( November ) Of gaan we door naar 2 jaar?
6 jaar gestopt na 18 jaar roken, niks opzij gezet en nog steeds skeer…
Ik heb 15 jaar gerookt, nu 7 jaar gestopt. De eerste twee weken waren echt lastig, je voelt je gewoon beest rottig. Maar wat is het lekker om zonder die verslaving door het leven te gaan!! Maar in die 15 jaar zal ik wel een Daytona hebben weg gepaft. Niet te veel aan denken
Zoals gezegd, op het hoogtepunt rookte ik er eens vijf per dag, en dan nog alleen shag, en ook nooit als ik in van die stinkende rookhokken moest gaan staan zoals op vliegvelden en zo. Ik heb altijd al met grote verbazing naar mensen gekeken die dergelijke hoeveelheden sigaretten weg stoomden.
Als je 8 uur slaapt heb je 16 uur. Dat betekent dat je iedere drie kwartier moet roken. En ik heb mensen gekend die 25-34 van die dingen per dag weg stonden te huffen, die waren om de 28 minuten bezig.
Maar goed, ik heb mensen die 15 pilsjes weg tikken ook nooit begrepen. Na twee biertjes heb ik m’n bekomst al ruimschoots, en als ik iets drink wat ik wel echt lekker vind houdt het ook een keer bij 3 stuks op.
Yup. Met een biertje of een koffie, even naar buiten, slap ouwehoeren met de collega’s of de buur, het zit 'm voor mij meer in het sociale, die ingesleten gewoonte.
Ooit rond mn 15e wel geprobeerd, en later nog eens op een oudjaars (vuurwerk)avond en als ik teveel gedronken had. Liep meestal op niks uit met als absolute dieptepunt het onderkotsen van een scheepsdek en-public op n feestje.
Sindsdien ben ik er wel klaar mee.
jammere is alleen dat 3 van de 4 zoons wel roken (mijn vrouw en ik niet), en ze zelfs voor geld niet bereid zijn te stoppen. € 1.000 als ze stoppen en als ze samen met hun partner stoppen dan wordt dat € 2.000,- maar het dubbele retour als ze weer beginnen.
ze kunnen het gewoon niet, het is echt een verslaving.
Ik ben 21 jaar geleden gestopt. Beste keuze ooit.
Daarna al het geld uitgegeven aan reizen.
Precies! Dus dat! Als de wil ook maar een beetje onbreekt, dan is de kans van slagen nihil. Gewoon doorpakken! En inderdaad we zijn geen 16 meer, dus alle excuses die we als rokers hadden, zijn vanaf het stoppen een teken van zwakte aan de verslaving.
Dat vind ik altijd het knapste! Go for it!
Die vlaggetjes is weer flauw zeg. Alsof het een sport is om je te vlaggen.
Dat hadden mijn ouders mij ook wel eens aangeboden in Guldens. Uiteraard had ik dat ook afgeslagen Hopelijk komen ze een keer tot inkeer.
Voor Corona deed ik dat ook hahaha. Ik heb er geen materiële dingen aan over gehouden, maar wel een hoop herinneringen.
Oh ja!
nog even terugkomend op mijn berekening. Als ik in 2013 nou gewoon het geld opzij bleef zetten dan had ik al iets eerder een Speedy kunnen hebben, zonder alle andere horloges te hoeven verkopen