Vanaf jongs af aan gerookt, tot een jaar of 20. Hierna wilde ik een bepaald iets in de sport halen wat mij door het roken niet lukte. Hierna gewoon gestopt en nooit meer aan begonnen. Het vapen nu trekt mij ook niet. Zooi wat uit China wordt overgevlogen waarvan we amper iets weten, maar wel lekker over je long ademen.
Het is even bikkelen maar het stoppen doet zoveel goeds voor je gevoel en lichaam op lange en korte termijn. Pas als je langer gestopt ben dan zie je hoe kansloos het roken eigenlijk is.
De beste manier een datum voor jezelf aanhouden, je doel voor ogen houden en gewoon stoppen. Beetje discipline mag wel.
Geweldig!
Heb mezelf gisteren opgegeven voor Stoptober.
Leuk om nu dit topic tegen te zijn gekomen!!
Met extra ondersteuning vanuit Horlogeforum leden en een mooi doel / horloge voor ogen moet het mij en vele anderen nu eindelijk gaan lukken.
Dit jaar precies 20 jaar geleden gestopt met roken. Nog steeds blij met deze beslissing. Alleen geen idee wat er met al dat geld gebeurd is, dat ik zou moeten hebben bespaard…?
Tja, waar is al dat geld gebleven? Ben al 33 jaar gestopt met roken. Daar zou ik toch een Blancpain 50 Fathoms mee hebben kunnen financieren.
Desalniettemin:
Goede keus om te stoppen en veel plezier met je horloge. Welke wordt het volgend jaar?
Dat lijkt me wel een dingetje. Vapen begin ik niet aan. Ja, beter dan roken waarschijnlijk, echter komen er steeds meer onderzoeken uit dat vapen enorm slecht is voor je vasculaire systeem.
De longen van vapers zijn wel schoner. Dat zeker.
Nog goedemorgen heren.
De eerste dag zit er bijna voor de helft op.
Yes! Valt me tot nu toe nog goed mee. Tuurlijk heb je zin in die peuk, maar ‘nee’ zeggen heeft ergens ook wel een bizarre kick . Ik probeer er in mijn hoofd een spelletje van te maken. Het plezier erin ipv het zwaar en groot te maken. Mini vreugde dansje met de heupen, telkens als je weer 1 peuk weerstaan hebt/aanbod hebt afgeslagen.
Mooi initiatief zeg! Als verstrokt anti-roker kan ik dit alleen maar aanmoedigen. Met de huidige prijzen voor tabak kun je door een jaar niet te roken (wanneer je anders een pakje per dag weg zou paffen) echt een schitterend horloge kopen.
Kleinste verpakking. In de pakjes die iedereen van ‘vroegah’ kent zitten minder peuken en kosten inmiddels 11 euro voor 23 a 24 sigaretten.
Rookte er zo’n 18. Gemiddeld twee uitdelen bij de rokers spot, dus zo’n 20 per dag kwijt.
In combo met benzine en aanstekers, reken ik gemakshalve 1 pakje per dag. €4015,- per jaar.
En ze worden binnenkort weer flink duurder. Echt een bizar bedrag.
Yup. Ik heb het nooit als een vervanging voor roken gezien ofzo, ik ben er gewoon mee begonnen. Merk dat het ontiegelijk lastig is om te stoppen en wil het heel graag. Gelukkig kan ik dus nicotine afbouwen, dat helpt wel enorm.
Net nicotine afbouwen lukt het je waarschijnlijk wel. Heb je toch die gewoonte van de damp maar na verloop van tijd niet meer de nicotine afkick. Na een tijd geen dopamine hit van de nicotine, zal je vanzelf wel minder gaan dampen gok ik.
Lekker bezig! Zo’n aanschaf geeft je nóg meer motivatie om 't vol te houden. Makkelijk is 't niet, dus geniet maar extra van je mooie nieuwe aanwinst. Deze heb je écht verdiend
En sensorische adaptatie. Wat je vaak ruikt, filtert je brein uit. De geur van rook is door de junk in je trouwens geassocieerd met een dopamine hit. Dus die stank, ruikt nu nog lekker. Bij sommige blijft dit altijd lekker ruiken, heb ik me laten vertellen.
Als ik nu rook ruik, vind ik het heerlijk. Maar… ik zeg dan tegen mezelf;
Ik vind benzine ook lekker ruiken. Dat drink ik ook niet
Het doel horloge is eigenlijk niet zo duur dat ik ervoor moet stoppen. Maar peuken zijn wel zo duur dat je een blackbay 54 weg rookt in een jaar!
Vind die realisatie (had ik me ook eerder kunnen bedenken maar dat doe je als verslaafde niet) zo bizar, dat ik niet meer verder kan roken.
De bb54 staat niet in steen gebeiteld, maar is een lekker motivatie puntje. Staat op de achtergrond van de telefoon. Jammer dat ik er geen aftel counter op kan zetten