Nee de spb187 is net een maatje kleiner met 42mm. Maar dat is nog steeds groter dan de spb143 met 40.5mm
Aha, kijken waar ik die eens kan proberen. De blauwe kleur spreekt mij zeer aan.
Geen idee moet ik bekennen. Een duurdere Seiko is niet verkeerd en ik zou zeker naar Oris en Squale kijken
ga ik ook eens doen… ik denk dat de spb187j1 net iets te groot is voor mijn 17cm pols haha.
De TSAR is iets lichter …
… op staal zal het dan 163 zijn. Is een gokje!
@LeRoyale, ik vind 'm prettig op de pols. Niet topzwaar ofzo, maar gewoon dikke prima.
Overigens heeft @Flo een SPB187 te koop staan. Prachtige Seiko, heb hem zelf ook gehad! De Squale 1521 - hierboven ook al genoemd - heb ik nu zelf te koop staan maar die ga ik morgen aan een andere HF’er gunnen, als alles loopt zoals gepland. Dus die is weg.
ik krijg een vaag vermoeden dat je een klein belang hebt bij deze coupon haha … geintje … bedankt voor de tip ik ga morgen weer verder zoeken
Ik vind de 187 echt heel fijn. Op de een of andere manier wordt de 185 en 187 niet veel besproken op HF.
Hij is inderdaad iets groter dan de 143, maar als die op de pols zit dan valt dit niet op. De bezel is namelijk 40mm. De 1mm die uitsteekt aan weerszijde van de bezel vallen niet op doordat dit gepolijst is. Het is eigenlijk bijna onzichtbaar.
Ik word er geen € wijzer van…probeer alleen een ieder alhier te helpen in mijn eigen tijd.
Draagt wel goed. Net als de oude mm200 denk ik. Maar kijkend naar openingspost van @LeRoyale is de mm200 misschien beetje te chubby. Squale heeft meer verfijnde kasten.
Das super van je:+1:
Het jammere van squale vind ik de dubbele tekst van de naam op de wijzerplaat. Squale onder en boven
Ik heb mijn horlogereis reeds gemaakt.
Ik vermaak mij nu kostelijk in het onder €1K segment
Wat een prachtig design. Denk dat ik deze eens moet passen. Op die 17.5 staat ie goed!
Gaat vooral ook om de L2L maat… voor mij zegt dit vaak meer dan de diameter.
Nee, is een SPB083 “Great blue hole”. Valt niet op, zwart/wit foto… Kleur:
De 187 is misschien nog wel mooier maar is volgens mij een millimetertje groter??
Als je naar de 187 kijkt dan is de Aevig Huldra misschien iets. Ook 42mm maar korte lug2lug van 46mm.
De afwerking van de Squale 1521 is echt dikke prima en ligt mooi vlak op de pols! Die draagt overigens lichter dan bijv. de SPB187, heeft ook te maken met de rubberen band tov. de leren band. De SPB14x is hierboven ook al genoemd komt qua draagcomfort het dichtst bij de Squale, vind ik. Ook daar heb ik trouwens bijzonder veel plezier van gehad.
De SPB149, wow …
In theorie zit er wat verschil in, maar ze dragen ongeveer hetzelfde. Ik heb zelf de SPB077 en 097 én de 187 gehad, allemaal qua draagcomfort vergelijkbaar aan jouw blauwe.
Die is 44mm, de SPB187 is 42.