Documenteren jullie je verzameling?

Terecht

1 like

Lijkt mij bezigheidstherapie.
Heb ik niet nodig.
Ik werk nog.

3 likes

Compliment hoor. In deze. Indrukwekkend overzicht

1 like

Vond het wel grappig het concept…

1 like

Ja ik houd een excel bij. Ben eens een opsomming gaan maken om te weten hoeveel horloge ik gehad heb :grin: de teller staat nu ongeveer op 95 haha.
Het is een eenvoudig lijstje met horloge naam en ref. nummer en in welk jaar ik deze heb/had.

2 likes

Klopt, Make Up! Dat kennen niet veel mensen, heb jij ze ook gehad? Prachtig spul :smiling_face_with_three_hearts: Rode Make Up F40 straatversies waren oorspronkelijk m’n “collectie thema”. Zit nu op 9 stuks, maar ben een beetje vastgelopen. De varianten die ik mis worden zelden aangeboden en gaan dan voor zulke bedragen dat de lol er wel af is. Daardoor ben ik een beetje van het pad geraakt en koop ik ook wel moderne Ferrari V12’s van BBR. Ook mooi, andere klasse.
Meer OT: Die Make Up’s heb ik uit Japan, de VS, aantal Europese landen, dat vind ik wel leuk om bij te houden via zo’n lijstje. De prijzen ook, maar dat word ik vooral melancholisch van :grimacing:

2 likes

Nee, die pieken had ik toen (gelukkig) niet :sweat_smile:

Spreadsheet…

image

1 like

Grappig om de meest uiteenlopende redenen te lezen. Zelf heb ik (nog) geen spreadsheet daar mijn verzameling uit 3 horloges bestaat. Maar mocht het uit de hand lopen zoals bij vele hier lijkt me dat een leuke toevoeging, just because :smile:. Houd mij weer even bezig en van de straat :yum:

1 like

Nee, ik ga mijn verzameling niet documenteren. Al kan het wel een eigen documentaire worden :thinking:

Je hebt me aan het denken gezet

1 like

Ik heb wel een fotoarchief wat tot 2016 terug gaat, als het op horloge-foto’s aankomt, dus ik kan je elke ex laten zien die ik ooit had sinds ik horloges bewust verzamel, dus van laat 2015. Het begon met een Seiko 5 SNZG11K1 die een 7s26 aan boord had, en een hardlex glaasje. Voor 140 ballen van Amazon.de gescoord destijds.

Kolderiek, hoeveel plezier je aan een Seiko 5 kunt ontlenen voor dat geld. Alleen kocht ik binnen 2 maanden na die aanschaf een witte Seiko Stargate, een zwarte SKX171 met 007 bezel en saffier, en een SARB033.

:point_up_2:Ik heb nog geen spreadsheet, maar dit is een verstandige suggestie

2 likes

Ja maar om er dan gelijk 5 te maken…

Neen. Voor mezelf weet ik uit mijn hoofd welke horloges ik in bezit heb gehad. Alle andere overige informatie interesseert me te weinig (kosten / baten) :grinning_face_with_smiling_eyes:.

1 like

Old school Excel lijstje, vooral om bij te houden wanneer ze geserviced zijn en de AP (enkel vintage)

1 like

Ik heb mijn complete platenverzameling hierin staan, plus handmatig toegevoegde velden (zoals of de plaat gewassen is bijvoorbeeld of eventuele bijzonderheden). Het is leuk om bij te houden, handig om te checken of je al iets hebt (als je boven een bepaald aantal stuks komt wil je nog wel eens iets vergeten), maar ik heb het ook zeker voor de verzekering gedaan. Daarnaast berg ik al mijn platen op een speciale manier op (plaat met binnenhoes in een blanco kartonnen buitenhoes, deze sluit ik af met een blakesleeve. De buitenhoes gaat ook in een blakesleeve. De twee delen dan in een zware kwaliteit transparante beschermhoes en de beschermhoes wordt voorzien van een label met alle informatie). Ook documenteer ik alles met foto’s. Als er ooit onverhoopt brand uitbreekt of door lekkage alles naar de knoppen gaat, heb ik alles perfect gedocumenteerd voor de verzekering.

Mijn horloges komen qua waarde geenszins in de buurt van de platencollectie en ik hoef ze ook echt niet te documenteren, maar als dat wel het geval zou zijn dan had ik het op een vergelijkbare manier gedaan. Voor de verzekering is het altijd het best als je zo veel mogelijk data hebt, want het liefst keren ze natuurlijk niet uit ;-).

Daarnaast is het ook gewoon leuk om bij te houden. Het voegt voor mij wel iets toe aan de hobby.

4 likes

Ditljjkt erg veel op mijn systeem :grinning:

1 like

Veel langspeelplaten zijn toch oud. Bij brand krijg je daar toch bijna niks voor terug?

Ik heb een aardig voorschot op mijn pensioen in de platenkast staan :sweat_smile:

1 like

Dan hoop ik dat je pensioen binnen 8 jaar ingaat. Afschrijving is al gauw 12.5% per jaar.