Haha, nee hoor. Ik heb enkel originele persingen van jazz en vrije improvisatie vanaf de jaren 50. Ik koop geen nieuwe platen. Ik denk dat ik nu zo’n 400% marge heb, als ik het nu zou verkopen. Maar ik heb het niet voor de verkoop. Het is een passie die ik nu ruim 20 jaar heb.
Hier ook een excel met referentie- en serienummers, kalibernummers, jaartallen, datum van de laatste service of batterijwissel, etc.
Kun je ook leuke grafiekjes van maken
Kijk, dat zijn de ware verzamelaars / liefhebbers.
Nu ben ik niet zo into vinyl, maar originele persingen koop je niet in de gewone detailhandel?
Ontopic: zie in mijn lijst dat ik er 186 heb gekocht (33 via HF), 173 verkocht (81 via HF). Dus nog een 13 tal in bezit.
Je skipt even t beste decennium in de horlogerie…
Is dit een grafiek wat je nu nog hebt (zo’n 105 stuks)?
Welke decennium bedoel je? Er zat een foutje in de grafiek, net even gecorrigeerd
Inderdaad
Sterker nog, dit zijn alleen de Tissot’s; ik heb ook nog wat andere merken
50/60
Q: heeft u veel horloges?
A: mwah, 1 doos

A: mwah, 1 doos
Nee zo sla ik mijn horloges niet op; ik ben allergisch voor horlogekasten die elkaar raken…

50/60
Dat is niet echt mijn decennium; meeste is niet zo mijn smaak
Wat verder ook wel een rol speelt is dat ik geen horloges met radium wil, en jaren 50 horloges zonder radium moet je echt met een loepje zoeken

Dat is niet echt mijn decennium; meeste is niet zo mijn smaak
Het is zo’n fantastisch decennium. Zowat alle iconische horloges hebben er hun oorsprong. Wbt radium, eens.
Heb 1 radium polerouter
Polerouter is wel heel gaaf
Zolang je ze niet open maakt is een horloge met radium zo’n punt niet. Maar omdat ik aan alles wil kunnen sleutelen koop ik ze toch maar niet

Maar omdat ik aan alles wil kunnen sleutelen koop ik ze toch maar niet
Snap ik, maar de radiumbommen komen natuurlijk ook eerder voor. 1920-1950.
Heeft tissot geen iconen uit de 50s?

Heeft tissot geen iconen uit de 50s?
Jawel, de eerste Visodate dateert uit de jaren 50, en de Navigator World Time. Visodate zonder radium heb ik overigens laatst op de kop getikt.
Uiteraard had je ook al radium in de jaren 20-30-40, maar het zat in lang niet alle horloges, dus genoeg te vinden zonder. Jaren 50 zat het echt bijna overal in.
Maar we raken wat off topic geloof ik

Kun je ook leuke grafiekjes van maken
Een eenvoudige excel sheet lukt nog net…
Oudste jaren '40 - jongste 2023
70% vintage - 30% modern
Goedkoopste 3 euro - duurste ***** euro
30% Japan, 50% Zwitsers, 20% overig
95% geserviced - 5% ongeserviced
70% op leer - 30% op staal
Verder geen documentering.
Auch

Ik noteer aankoop datum, leeftijd, aankoopbedrag, list prijs, naam en referentie nummer, caliber nummer, alle maten incl. gewicht, waterdichtheid, eventuele verkoopdatum en prijs.
Heel goed idee, En ik vind het jammer dat ik dat niet van af het begin van de uit de hand gelopen hobby heb gedaan.