LibreOffice Base is geheel gratis en veel flexibeler dan eender welk van die eenvoudige appjes. De leercurve is wel ietsje steiler en het is handig om iets te begrijpen van de relationele dbms principes en normalisering (the key, the whole key, nothing but the key…). Je kan er ook externe gegevensbronnen mee ontsluiten.
De autootjes waren er vóór de horloges. Qua horloges ook weinig spectakel, maar onder de autootjes het horlogerie equivalent van enkele Audemars Piquets en Rolexen
Grappige is dat ik denk dat horloges eerder te duur worden ingeschat door “onwetenden”, en modelauto’s eerder als “autootjes”. Terwijl ze hier beter de horloges naar de kringloop kunnen brengen dan die schaalmodellen…
Zo had ik het nog niet bekeken. Maar je hebt ongetwijfeld gelijk. Er zijn op het gebied van de modelbouw spectaculaire kunstwerkjes gemaakt in de loop der tijden. Misschien is het aardig om eens een (paar) foto(s) van je supermodellen hier te laten zien? Al was het alleen maar om aan te tonen dat er meer moois onder de zon is behalve VC, AP en dergelijke?
Klopt, prima programma waar ik dus mijn tekstdocumenten in maak. Echter wil je de DB gebruiken dan moet je wel java hebben geinstalleerd. Kan het net zoals GroteBozeWolvin aangeeft iedereen aanraden
Ik heb een paar foto’s opgedoken. Weinig recents, moet er weer eens voor gaan zitten…
Eerst wat foto’s van 2 Porsche 993 modellen, een Carrera RS en een GT2. Beiden van Vision, een submerk van Make Up. Totale vreemdelingen in de kast, want Porsche, maar zo mooi dat ik ze niet kon laten gaan
En één van m’n favorieten, de Testarossa in Miami Vice uitvoering, ook van Make Up. In het geniep door m’n vrouw gekocht als cadeau. Om dat te onthouden heb ik m’n lijstje niet nodig
Ja dat is waar, ik was zo onder de indruk dat ik helemaal niet meer op die hand gelet heb…
1:43… dat is dus echt spectaculair. Maatje Dinky Toy… Wow.
Ik ben ook even op de site van Make Up geweest. Echt fantastich die modelletjes. En ik heb ook nog even een paar 1:18 modellen bekeken, dat is helemaal spectaculair, vrijwel niet meer van 1:1 = echt te onderscheiden! Maar… het kost wel wat! Daar staat dan weer tegenover: horloges in die afwerkingskwaliteit kosten het 10-voudige of meer. Dan kom je op Seiko GS niveau.
Wat een hobby!
Jawel, maar zoals ook bij horloges (en zoveel andere dingen) zijn er ook voor vriendelijker prijzen leuke dingen te koop. Denk aan Seiko vs Grand Seiko. Je moet ergens kunnen instappen. Waar je uiteindelijk mee eindigt weet je van tevoren niet
En zoals ook bij horloges, sommige items stijgen in waarde, zou je kunnen zien als investeringen… Maar ja, wat is nog reëel en wat is gokken??
Wat ik nog niet voorzien zien komen, is het gebruik van een app op je telefoon.
Ik heb een app ingericht om alle relevante gegevens van mijn horloge te kunnen opslaan.
Voordeel is ook dat je direct fotos toe kunt voegen, of andersom je maakt fotos en later kun je in je luie stoel de gegevens in je app verwerken.
Ook is er een mogelijkheid om gegevens te exporteren, per item, of de hele verzameling.