Doen of niet? Seamaster 300

Inzetten op €3700 en max gaan tot €4300.

1 like

Morgen langsgaan. Bakje koffie. Praten. Nog eens omdoen. Blij worden. Prijs goed voor beide partijen. Betalen.

Als het goed voelt moet je het doen.
Hij moet eten, jij moet blij zijn.

Zo is het eigenlijk met alles toch?

Ik wou dat ik de luxe had om zo’n keuze te mogen maken maar ik twijfel al dagen over een afgeprijsde broek bij de Primark.

14 likes

Volgens mij is dat dan de grey side of the moon, ook erg gaaf!

1 like

Ben benieuwd wat de vraagprijs van de juwelier is. Ik weet niet wat jij onder een “fikse korting” verstaat…

Ben ook benieuwd of de aanschaf voor eigen gebruik is, of voor handelsdoeleinden.
Indien het eerste, lijkt het me geen probleem om de vraagprijs te vermelden.
Indien het laatste, dan hoef je op HF geen advies te vragen :wink:.

Nee hoor. Toch echt wel white side of the moon

image

4 likes

Ah, die kende ik nog niet. Is wel erg wit… gaat dat niet snel vervelen?

Als ik de TS was, zou ik lekker zwijgen, totdat ik een beslissing nam. Over de prijs waarvoor iemand een horloge koopt wordt op HF vrijwel nooit gesproken.

1 like

Klinkt als een plan!

1 like

Dit dus. Ik was benieuwd tegen welke prijs een impuls aankoop verantwoord kan zijn. Enkel relevant is list price van €7300. Wanneer gaat het HF lid overstag?

Ik zou het doen indien ik me veilig voel dat bij eventuele aankoopspijt, ik het horloge weer van de hand kan doen zonder al te grote kleerscheuren.

2 likes

Ik ben óók benieuwd waarvoor TS het horloge kan kopen!?

Zou je dat met ons willen delen? :smiley:

1 like

Wensvol denken. Gaat 'm denk ik nooit worden. Ik denk dat 20 a 25 % reëler is . Maar mss heb ik het mis.

1 like

Ik weet niet, een beetje de Speedmaster Rado editie.

Maar on topic. Een goede prijs is het denk ik als je een nieuwe van de juwelier kan kopen voor de prijs van een tweedehands. En dat is nog wat ander dan een “je moet meteen toeslaan prijs”, ergens rond de 4K. Dus minder dan tweedehands.

Dit wordt (denk ik) bepaald door de reden van aankoop.
Koopt een HF-lid een horloge voor zichzelf om te gaan dragen, dan komt er een ander bedrag uit dan wanneer een HF-lid een horloge koopt voor de handel…

Oké… I’ll play…
Voor jezelf: € 4.500,-
Voor de handel: € 4.000,- :wink:

1 like

Ik heb hem gehad en ik vond het maar een saai mormel. De gewone PO vind ik toffer

1 like

Rond €4500 lijkt mij realistisch…

Precies dit blauwe model vond je saai? Ik waardeer het net dat er bvb. geen datum op zit. Lekker rustig en duidelijk. De Ti uitvoering maakt het net weer ietsje speciaal voor de kenner.

2 likes

@RobinH . Saai is in een hele boel gevallen beter.

3 likes

Maximum prijs vaststellen voor jezelf en geen euro er boven gaan.
Als je dan vriendelijk bedankt kan het alsnog.
De beste man wil ook inkomsten, en zo niet dan niet. Zei mn opa altijd.

1 like

Laagste prijs (Europa) nieuw op chrono: eur 5150,—

Wát een geld voor een veredelde Swatch….

1 like