Doen of niet? Seamaster 300

Succes dalijk !

3 likes

Of een mooie stalen voor nog geen 3500 …:wink:

1 like

Op jouw foto vond ik de bezel klinisch, levenloos en stopverf-achtig overkomen. Is het keramisch?

Zo ja, dan zou ik lang en hard nadenken. Je krijgt daar geen leven of wabi-sabi in, en ik vind 3750,- alsnog veel te veel geld voor een op vintage geïnspireerde duiker die door Oris beter wordt gemaakt.

Kijk nou eens naar je pols-foto van 15 uur geleden, neem die bezel in ogenschouw, kijk naar de lug gap tussen end-link en kast rechts onder in, kijk naar de evidente bramen op de wijzers, zelfs als je het niet uitvergroot, en zie de simpele geprinte wijzerplaat.

Capture

Koppel daaraan de faux lume die feitelijk vloekt met de bezel, en vertel me dan of Omega hier een duiker van 3750 Euro heeft gemaakt.

6 likes

Dat hoort toch bij vintage? :v:

Conclusie: niet kopen, er valt niet heel veel op te verdienen in het blauwe gedeelte :wink:

1 like

Bedankt voor je input maar ik vrees dat je aanpak te klinisch is en bovendien niet gebaseerd op representatief materiaal. Een uitvergroot snapshot door een iPhone gemaakt gaat echt niet de werkelijkheid eer aandoen. Ik doe er nog een andere pols foto bij en dan ziet die wijzer er al gelijk anders uit. Dus zo simpel is het niet.

De bezel is inderdaad keramisch (blauwe gedeelte), de markeringen in liquid metal. De wijzerplaat is een referentie naar de originele CK2913 met bewust een matte textuur (voor afleesbaarheid). Bovendien zijn er delen weggesneden met een laser om een bepaald diepte effect te creëren.

De prijs voor dit Titanium exemplaar is trouwens €7300 maar ik durf te stellen dat qua techniek en afwerking plus materiaal keuze Rolex hier een puntje aan kan zuigen met hun Submariner. En ja, ik heb diverse Subs dus het is geen merk bashen wat ik doe.

Rond de lunchtijd zullen we weten of dit de mijne is of niet. Ik ben geen handelaar dus koop vooral wat ik mooi vind. Uiteraard ben ik wel gevoelig voor de prijs.

14 likes

Mooi horloge! Nog even iets over het titanium van Omega: ze gebruiken grade 5 van zeer hoge hardheid. Ik vond dat het minder kraste dan mijn stalen horloges. Ook is het qua kleur nauwelijks te onderscheiden van staal en kan prachtig hooggepolijst worden. Succes!

1 like

Een Omega zit niet in de stickers. Alleen op de sluiting en de caseback :rofl::+1:

13 likes

Hup! Naar de winkel en ophalen dat ding!
Als hij € 7.300 kost en de Submariner kan er een puntje aan zuigen, waar wacht je dan op…?
En dan ook nog eens

We zien de NA met foto’s wel verschijnen :+1::wink:

3 likes

[/quote]
… maar ik durf te stellen dat qua techniek en afwerking plus materiaal keuze Rolex hier een puntje aan kan zuigen met hun Submariner. En ja, ik heb diverse Subs dus het is geen merk bashen wat ik doe.
[/quote]

Ook zonder te bashen… heb deze Omega eens gepast, maar ik vond het maar een “flimsy” ding. Een speling van heb ik jou daar op de bezel en in zijn geheel niet echt stevig aanvoelend…?

Veel plezier vandaag en een “leuke” deal gewenst!

1 like

Wat 'n onzin.

1 like

zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten :wink:
(grapje mensen, calm down)

Jouw mening, maar ik had het idee dat die elk moment uit elkaar kon vallen :-1: Wat is jouw ervaring dan?

De blauwe versie ken ik niet. Die lijkt me wel gaaf trouwens.

Ach, ik heb ooit gezocht naar een Rolex Yachtmaster platinum. Uiteindelijk vond ik er een bij een bekende handelaar. In prachtige staat. Ik draai aan de bezel en het voelde totaal verkeerd, gewoon hobbelen. Ik vroeg of dat normaal was en men zei ja. Ik had moeite dit te geloven dus ben verder gaan zoeken en heb het zelfde horloge elders gevonden (en gekocht) terwijl dat wel voelde als topkwaliteit zoals je van Rolex zou verwachten.

Geloof jij nou echt dat Omega niet weet hoe ze een horloge moeten maken? Mijn Nautilus voelt ook veel meer flimsy dan de Rolexen die ik heb. Maar toch zegt dat niks over de afwerking van het horloge…

Ik blijf bij mijn statement. De submariner is duidelijk ondergeschikt aan deze Seamaster. Like it or not.

En nu naar de dealer, wish me luck…

15 likes

Mag ik nog een keer zeggen hoe mooi dit horloge is?

2 likes

Zwaar horloge. Prima bezel klik. Heerlijke kroon. Pracht uurwerk. Zeer fijne band die niet scherp is aan de binnenkant. En de beste snelmicroverstelling sluiting.
Mss vergis je je, omdat deTitanium versie nou eenmaal licht aanvoelt. Draagt wel super prettig.

2 likes

Sorry, maar ik blijf het niet zien. En de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik de zwarte in de handjes heb gehad. :slight_smile:

Maar hee, als je 'm mooi vindt en het geld is geen bezwaar moet je je vooral door mij niet laten beïnvloeden natuurlijk.

Da’s niet zo moeilijk als je die wijzers onder macro bekijkt. :slight_smile:

Vergis je je niet Fate? De wijzers zien er bij betreffende Omega een stuk minder afgewerkt uit dan bij een Sub (getuige je macro).