Doen of niet? Seamaster 300

Ja, je hebt gelijk, die wijzers zien er niet best uit.

Maar aan de andere kant zijn rolex wijzer nou ook niet bepaald de meest strak gepolijste die ik ooit heb gezien. Daar doelde ik meer op.

2 likes

Op basis van de foto van TS? Het enige dat ik kan zien is een enorme reflectie. Knap dat je dan de conclusie kan trekken dat de wijzers er niet uitzien. Geloof mij, die zijn dik in orde hoor.

9 likes

Jongens jongens jongens, jullie zijn me toch een stelletje salon artiesten. Zitten jullie nou te debatteren op basis van een uitvergrootte (geen macro!) foto die uit de losse pols met een iPhone in slechte omstandigheden gemaakt is! Je zou toch verwachten dat hier op het HF wat meer kennis aanwezig zou zijn…

Blijkbaar zijn hier diverse bezoekers op het forum: zij die liefhebben en handelen en zij die dromen en blijven dromen en tussendoor een beetje gaan haten bij gebrek aan andere bezigheden.

Nee, ook deze Omega is niet perfect. De fauxtina had voor mij niet gehoeven. De gepolijste centerlinks ook niet. Maar er is niet een horloge dat ik bezit waar ik niks op aan te merken heb. Maar hij of zij die beweert dat Omega, Rolex, JLC, Patek,…enz. niet weten hoe ze een horloge moeten maken die kunnen beter dit forum verlaten en de ware liefhebber zijn plezier gunnen.

Ik wou dit even gezegd hebben want ik denk dat velen met mij meedenken maar het niet willen neerpennen.

22 likes

En dan nu voor zij die het wel kunnen hebben…, tadaaaaa

65 likes

Gefeliciteerd met je aanwinst. Geniet ervan.

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe Seamaster, geniet ervan! :ok_hand:

1 like

Erg mooi! Gefeliciteerd met zo’n mooie aanwinst.

1 like

Congrats!

1 like

Ik denk Photoshopping. Als ik de mijne met een flinke sterke loep bekijk zie ik dat echt niet hoor.

1 like

Allereerst gefeliciteerd ermee.

Wacht maar. Het is nou typies zo’n horloge die steeds een stukje mooier wordt. Inclusief de centerlinks.

2 likes

Mooi horloge. Licht in je auto doet hem wel meer recht dan het licht bij de juwelier. Als je je stoort aan de links dan gewoon een nato erop … of vloek ik nu in de kerk :wink:

1 like

Even een plaatje van het web. Mooi hoor.

Ik vind de kast erg mooi, en ook de bracelet.

3 likes

En dan heb je ook nog de functie dat je de uurwijzer kan verzetten via stand 1 van de kroon, een beetje zoals de betere GMT. En 15000 Gauss dus geen angst voor magnetisme.
Ik ben er blij mee!

4 likes

Heel mooi horloge! Veel plezier ervan gewenst

1 like

Prachtig horloge!

hier stond wat onnodig commentaar…:

2 likes

Lekkerrrr!

En zeker omdat 'ie van Titanium is. :heart_eyes:

1 like

Oh ja. Echt niet vervelend

watch-calibre-8400_1

Twin barrel. Heul veul juweeltjes. 60 uur gangreserve.

5 likes

Ach, ik had natuurlijk in deze thread al wat baggage in de kontzak van een eerder artikel op Fratello.

https://www.fratellowatches.com/grand-seiko-sbgr311-review/

Het ziet er naar uit dat er macro-fotografen zijn die een en ander aan braampjes en oneffenheden aantreffen op de wijzers van Omega en Rolex.

Ik weet helemaal niet zeker of het reflecties waren in de post van TS. Het zag er naar mijn idee uit alsof er oneffenheden waren te zien op beide foto’s, maar een mens kan zich vergissen. En zoals ze bij Fratello al opmerkten: Dat maakt de Omega niet slecht. Er is wat te zeggen, wijzers terzijde, voor een co-axial uurwerk in een gehardde Ti kast.

Excuses @WatchWalker, ik zag jouw post te laat: Allereerst gefeliciteerd met je duiker. Ik wilde ook niet de indruk wekken dat ik hem niet kon hebben, ik vind het een erg mooi duikhorloge, en zeker een van de smaakvollere die Omega in recente tijd uit heeft gebracht.

De discussie over macro-shots en waarde dingt daar natuurlijk niets op af. Ik hoop dat je een mooie deal/korting hebt kunnen maken, en dat je er blij mee gaat zijn.

Draag 'm in geode gezondheid.

3 likes

Een oprechte felicitatie met een onbedoelde ondertoon van jaloezie :wink:

1 like

Oef, mooi! Van harte en veel draagplezier!! :ok_hand:

Maar ûh! Hoe hoog was de korting? :joy: :joy: :joy:

3 likes