Domme vraag ivm verkooptopics

Hypothetisch, is het toegestaan een verkooptopic te maken met bijv 15 horloges als je sluit nadat er zes verkocht zijn? In principe zou dit moeten mogen?

Het maximale aantal horloges dat iemand tegelijk mag aanbieden is 6

Je mag er tegelijkertijd niet meer dan zes te koop hebben staan. Zo lees ik het en zo worden de regels de regels ook door Jur gehandhaafd.

4 likes

Ah okee, bedankt!

Nee

1 like

Ja dag en nacht, de Omega Flightmaster heeft zo’n aanduiding.

1 like

Niet altijd. Bij een Mecaquartz chrono is het gewoon echt een aanduiding voor in welke helft van het etmaal je zit. Dat is verder niet (onafhankelijk van de tijd) te verzetten met de kroon of wat dan ook.

2 likes

Nee die hoort hier:

1 like

Kijk nog maar eens goed. Je snapt het niet helemaal geloof ik. :face_with_hand_over_mouth:

Je bericht is niet verplaatst.

Welkom of HF :grin:

4 likes

De vraag die mij al langer plaagt ga ik nu maar eens stellen.
In het blauw bij “bijna” alle advertenties, ook van hele dure horloges.
verzendkosten voor de koper.
Prima ,nix mis mee.
Maar dan kijk je in het lichtblauwe.
Onderdelen, bandjes, prullaria.
Heel vaak knakenwerk, soms tientjes.
En wat staat daar vaak bij.
Incl verzendkosten, ik betaal de verzending, whatever.
Hoe dan, waarom?
Bij een horloge van een paar ruggen zaniken over de verzendkosten en bij een bandje van een paar euro stoppen we het in een envelop en sturen we het kosteloos toe. Nou ja, sommigen dan.

2 likes

we kunnen hier ook met incoterms beginnen werken, maar dan wordt het complex.

Ik denk dat zeker bij dure horloges de meesten graag pushen naar face-to-face verkoop om 2 redenen:

  • zo ziet de koper wat hij koopt => geen gezever over dat krasje dat moeilijk zichtbaar was op foto
  • geen risico naar het verloren gaan van een pakket

bijgevolg adverteren ze het horloge als: “kosten en risico voor koper”

just my 2 cents

3 likes

Helemaal eens, kom gewoon even ophalen, desnoods ontmoeten ergens in het midden. En geen geneuzel achteraf.

1 like

Risico afdekken snap ik volledig.
Maar dan kun je zelf nog steeds de kosten dragen
Maar je kunt natuurlijk ook gewoon kiezen voor alleen afhalen hé.
Dat hoeft toch niet via een omweg.
Voor mij persoonlijk geldt dat ik al heel gauw voor afhalen zou kiezen.
Zowel als koper als als verkoper.
Het gaat mijns inziens net iets te vaak mis bij de diverse verzenddiensten. Je hoeft de moeilijkheden niet op te zoeken.
En als ik tweedehands iets koop van, voor mij, een aanzienlijk bedrag wil ik het van te voren toch ook wel graag even gezien en bepotelt hebben

:speak_no_evil: :see_no_evil:

Moet ik hem ook in het taalnazi-topic zetten? :wink:

1 like

Ach Dave, als het nooit erger wort. :wink:

1 like

Het is natuurlijk wel zo dat je een bandje van een tientje voor € 2 verstuurt, maar een horloge van € 10.000 moet je wel serieus inpakken en verzekerd verzenden; dat is een stuk kostbaarder.

2 likes

Klopt, maar bij een bandje van een tientje is €2.00 wel 20%.
Bij een horloge van €10.000 haal je de 1% nog niet.

1 like

Procentueel klopt dat. Hoewel voor de verzekering vaak al 1% van de waarde wordt gerekend. Maar het absolute bedrag is natuurlijk wel een stuk hoger om voor je rekening te nemen.

1 like

Verzender is er ook voor verantwoordelijk dat t aankomt als je t aanbiedt incl verzenden.

Althans. Dat idee speelt mee.

Eh, dat geldt dus ook voor de potentiële koper hè?

Persoonlijk zet ik meestal de prijs incl verzendkosten.
Bij afhalen dan iets eraf.

1 like