‘Doorsparen’ of kopen?

Wordt alleen maar lastiger, aankopen worden bij mij gemiddeld duurder, dus de happen uit je potje helaas ook.
Ben nu ah sparen voor de witte Seamaster, list 4900€…slik…
Het potje is al flink maar dan gaat het ineens knagen… DAT is eigelijk veel teveel geld voor 1 horloge…
En is het wel zoveel beter dan mijn huidige SMPc 300, vrees het niet, maar krijg dat maar eens uit je hoofd…

2 likes

ah oke… maar dan bedoel je familie horloges, die heb ik ook en die gaan inderdaad ook niet weg.

1 like

Als je al het geld van de wereld zou hebben en direct alles zou kunnen kopen zonder te moeten sparen of wachten op een wachtlijst dan mis je echt een deel van de pret. En hoe bijzonder is dan nog de aanschaf als het eindelijk lukt.
Ik vindt de reis naar een horloge ook erg leuk…

1 like

Precies!

2 likes

Dus ik ben al halverwege?! :smiley:

Inderdaad, wat is een materialistische hobby zonder een stukje dromen en toekomstmuziek? :relaxed: Of in ieder geval een beetje opoffering en keuzestress. :slight_smile:

2 likes

En het eindeloos zoeken, uitzoeken, lezen, bekijken, 'ns wat passen en weer verder zoeken. I love it!

3 likes

en vergeet niet de spanning als het horloge binnenkomt hoe je je vrouw gaat vertellen hoe duur deze nu weer was…

2 likes

En dan heb je m … en dan begint het hele circus weer van voor af aan :sweat_smile:

3 likes

IMG_233754135985635

5 likes

Doe jij dat, dan? Ik houd dat altijd een beetje in het midden en we doen “don’t ask, don’t tell”. Werkt best goed!:grin:

3 likes

Vindt het wel lastig, zoals nu, als ik fondsen probeer vrij te maken om mijn volgende droomhorloge te kunnen kopen maar dat de verkoop traag gaat… Ongeduldig ik weet…

1 like

Heerlijk lijkt me dat :wink::+1:

1 like

dat dus… maar ja ze begint steeds meer geinteresseerd te geraken dus ja dan vertel je dit ook wel sneller…

2 likes

Sssssst, laat mij mezelf nou wijsmaken dat ik de ultieme horlogehobby beleef door al mijn aankopen in het winkelmandje te laten zitten! :shushing_face:

4 likes

Heel herkenbaar! Dat brandende hand gevoel heet horlogeritis…🥴

1 like

Ben net 40 geworden en mijn doel, de speedmaster is niet gelukt. Maar dat komt door persoonlijke omstandigheden en een constant wisselende keuze…

1 like

Nog steeds wel als doel? (zij het met wat vertraging)

:face_with_raised_eyebrow:

Deze?

En daar doe je jouw huidige voor weg? Hmmm. Oh 42mm hè! … en wit. Brrr. Nou ja, smaak. :wink:

Precies. Voorspel, ûh voorpret is het leukst! Niet voor niks kennen we het spreekwoord, “Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak.” … so true, vaak. :sunglasses:

1 like

@Jasper
Dit misschien iets voor je?

1 like

Ik sta dus niet alleen als “besluiteloze” :sweat_smile:

1 like