‘Doorsparen’ of kopen?

Ik heb mijn mini-collectie onlangs verkleind van vijf naar vier horloges. Gerealiseerd door middel van de verkoop van twee horloges en er daar één voor teruggekocht. Ik heb wel als principe: éérst iets verkopen, dan pas wat anders kopen…

3 likes

Zit nog wel in me hoofd maar heb hem even losgelaten, waarschijnlijk houdt ik het op de 2e Squale…
Oorspronkelijke doel was namelijk voor Juli… 50 jaar Apollo 11… maar helaaas.

1 like

oh zeker niet… Net een kind in een snoepwinkel…

1 like

Deze kende ik nog niet… en inderdaad waar…

1 like

Ook van de vele kenmerken van deze verwoestende verslaving…

Ja die, of misschien toch wel de blauwe, of de zwarte, of de grijze… of misschien geen van allen…
Mijn SMPc bevalt eigenlijk te goed, draag hem elke dag, waardoor hij gewoon wordt en dan wil ik weer wat anders…
Tegen de tijd dat die witte uitkomt (dec 2019 geloof ik) ben ik er waarschijnlijk allang op uitgekeken en spaar ik weer verder voor een Rolex of zo :no_mouth:

1 like

:joy:
Edit: sorry dat ik je teleur moet stellen

1 like

:rofl: :joy: … zo herkenbaar! :sunglasses:

1 like

Bedankt voor de tip, dit is precies de uitvoering die ik wil hebben :+1: Echter wil mijn horloges altijd nieuw kopen, deze gaat het dus helaas niet worden.

Doorsparen voor iets anders dan Seiko…
Als je van die stijl duikers houdt, kijk dan eens naar Oris.

2 likes

Ja, dat heb ik ook wel. Eerst moet er geld in het potje, dan wordt er gekocht. Maar nu dus voorlopig even niet. Want dit weekend in Antwerpen bijzonder veel mooie horloges in etalages en vitrines gezien en definitief besloten dat ik nog even doorspaar!:grinning:

2 likes

Dan zou ik tot de tijd dat je weet wat je wilt gaan kopen en dat bedrag gaat uitgeven, maar niet meer op dit forum komen. :joy::joy:

1 like

Eigenlijk wel een heel goed advies!:joy:
Maar ik kom hier ook om ideeën op te doen over wat 't nou uiteindelijk moet worden. En ik ga serieus proberen om me te beheersen en voorlopig dus even niks aan te schaffen. Nee, echt!:rofl:

3 likes

Gewoon doen ! Het is moeilijk :grin:

Nu 3 Seiko’s in bezit waarvan ik er echt 1 blijf houden en dat is mijn recente NA (mijn eerste horloge ruim over 1K) en hier ben ik zeer blij mee maar ik wil nu toch echt voor een holy grail gaan en dus de andere 2 gaan binnenkort het veld ruimen. Doel voor ogen en hier ga ik toch echt goed voor sparen en met hulp van beetje overwerk kan ik hem dit jaar nog aanschaffen…tenminste dat wil ik graag kan natuurlijk iets uitlopen.

Mooi streven! Mag ik vragen wat je op 't oog hebt?

Dit weekend ook bedacht dat het misschien eens een keer niet een duiker moet worden. Misschien een heel nette, gebruikte Carrera Calibre 5. Dressy sportief, zeg maar. In meerdere opzichten een trendbreuk, voor mij. Want ik vind dit sowieso een mooi horloge maar om de een of andere reden kom ik toch altijd weer bij (vaak ‘affordable’) duikers uit en koop ik eigenlijk altijd nieuw.

Maar goed, zoals gezegd, ondertussen in Antwerpen zoveel gezien. Van VC tot Panerai, van Hublot to JLC en van Zenith tot Rolex. En eigenlijk voor het eerst (ik had alle tijd) heb ik naar dat laatste merk ook eens rustig gekeken. Met name naar een witte 39mm OP. Nu heb ik eigenlijk nooit zoveel gehad met dit merk. Maar op de een of andere manier sprak dit specifieke horloge me aan. Zo erg zelfs, dat ik ‘ns heb zitten denken. Stel dat ik nou echt eens gek zou doen… Eerst het meeste van wat ik heb verkopen en dan mijn vrouw overtuigen dat we misschien eens een beetje spaargeld moesten investeren in zoiets.:fearful::scream::wink: Dat spaargeld staat daar ook maar te staan en levert ook geen hol op, qua rente.:roll_eyes:

Maar ja, ik weet het niet. Ik zou me eerst ‘ns echt moeten verdiepen in het merk Rolex en wat verstandig is. Want ik wil eigenlijk alleen een dergelijke uitgave doen als zo’n horloge waardevast en courant is. Het blijft immers, vind ik dan, een belachelijke hoop geld.

Misschien moet ik hier ook helemaal niet aan beginnen… Wat moet ik nou ineens met een Rolex…:thinking: Nou ja, ik ga hier eens rustig een heleboel nachtjes over slapen. Ondertussen e.e.a. proberen te verkopen, me eens een beetje inlezen, etc…

2 likes

Oooo zo herkenbaar dit. Ben druk aan het sparen voor een aquaracer maar heb afgelopen maand alweer twee horloges gekocht en weer verkocht. Ondertussen is er weer een nieuwe onderweg (super mooie Dan Henry 1963) maar op deze manier komt die Aquaracer er pas in 2026…

Als je een beetje discipline hebt zou ik doorsparen voor die OP.

1 like

Hmmm, blijft wel puntje van aandacht. Maar, working on it!:joy:
En een goed begin…, right?:grinning: Ach en 't ergste dat kan gebeuren is dat ik straks met een Carrera Calibre 5 om loop. Maar we gaan 't zien!

2 likes

Aaahhh! Please take my money!:crazy_face::heart_eyes:

Eh oh nee, moet doorsparen, moet doorsparen…:wink:

3 likes

Doorsparen!

2 likes