Doxa only (Deel 2)

Terug op staal en om de pols !

7 likes

:face_with_raised_eyebrow: De kast van de huidige sub 200 is gebaseerd op dit Doxa type uit de vroege 60’s, van vóór die herkenbare sub 300 kastvorm waar Doxa nu om bekend staat.

En als je denkt, waar doen die kast en vooral die lugs me aan denken? Huegenin Frères ontwierp kasten voor zowel Doxa, als … Omega :smile:

12 likes

https://www.chrono24.nl/eberhardco/eberhard--co-scafograf-300-vintage-diver--id28033497.htm?searchHash=385eeb02_9dOkKM&pos=3

Ik vind het gaaf.

4 likes

Hier wat fraaie foto’s van de vintage Doxa.

En Teddy vertelt in deze video een en ander over de origins van de Doxa sub 200.

3 likes

Thanks zag het op YouTube.
Hier in Noord-Holland verkopen ze geen Doxa helaas.
Dus moet een dagje plannen om te gaan passen en bekijken.

1 like

De 300T Sharkhunter is (onder)weg. Nog twee Searamblers in da house.

12 likes

:grin::+1:

19 likes

Goed voorbeeld doet volgen :wink: @junior

14 likes

Mooie MN-strap staat er goed op.

1 like

Zou mijn keuze ook zijn. Nieuw gekocht?

Nog even terugkomend op het:

Hoe wind ik mijn Doxa automaat op na stilstand.

Dit staat er in het Doxa opration Instructions booklet! :arrow_down::arrow_down::arrow_down::arrow_down::arrow_down:

6 likes

Heel raar. And never make cocktails while wearing a Doxa.

1 like

:joy:, met alles wat je doet kun je idd het beste je automaat afdoen …
wel jammer dat het dan stil gaat staan :grimacing::+1:

Daar zou ik wel eens de mening van een horlogemaker over willen horen :thinking:

1 like

De andere:

6 likes

Wat denk je wie die dingen inelkaarzet?
De melkboer? :rofl:

1 like

Het is de eerste keer in de 10+ jaar dat ik met horloges bezig ben dat je een Sellita SW200 of ETA 2824 niet zou mogen opstarten met de rotor. Ik zou zelfs eerder zeggen van niet te vaak met de kroon op te winden omdat dat een zwakke plek is voor problemen (heb ik nog gehad met een 2824 van Tudor). Je moet er natuurlijk niet als een gek mee staan schudden, maar dat geldt hoe dan ook voor elk mechanisch uurwerk :sweat_smile:.

Misschien heeft die dat instructieboekje wel geschreven? :innocent:

3 likes

Deze geweldige doxa sub 300 t

12 likes

Ja die is leuk hè, was ooit m’n eerste Doxa, ben destijds afgehaakt door de oranje wijzer, Rick Marei had wat mij betreft direkt de nieuwe lijn mogen doen met witte wijzers, als ik ooit nog eens een versie tegen kom met een witte wijzerset…

De :three::zero::zero:T op een handgemaakte band

13 likes