Doxa only (Deel 2)

Bedankt voor de vele reacties en suggesties iedereen!

Ik ga straks eens even proberen kijken wat mogelijk is / verkrijgbaar is met de door jullie gegeven opties :pray:t2:

2 likes

Luister Heren Doxa fans, ik heb ze allemaal geprobeerd, maar jullie weten allemaal dat er maar 1 keuze is die uiteindelijk die onrust wegneemt. En dat is het orgineel Doxa rubber bandje met sluiting.
Ja hij is duur maar hij past als beste bij het horloge.
Dus ik zou gewoon even door de zure appel heen bijten. Uiteindelijk kom je daar toch op uit. :grin:

16 likes

Je kan ook nog een Isofrane proberen, maar ik denk dat die te lang voor je is.
En of ze die in 19mm hebben weet ik ook niet.

10 likes

Hier de 300t op ali cts in geel. Ik vind het prima. Heb de oem sluiting voor het rubber al ergens op de kop kunnen tikken maar zelfs dan vind ik de 260 voor het originele rubber nog te gortig.

Kan ook prima op (kaufmann) tropic.

14 likes

:grin:

12 likes

Wat draagt die toch fijn hé :yellow_heart:

13 likes

11 likes

Ik heb zelf de sub 200t gehad en de clasp van de stalen band past gewoon op de rubber band in deze serie.

2 likes

Dat is goed nieuws, bedankt voor deze info!
Scheelt toch weer :moneybag:

1 like

Dat is vreemd, bij mijn 300 en 300T zit er een ander tussenstuk om de rubber band aan vast te maken.
Heb je een foto van de clasp? Ben wel benieuwd hoe Doxa dit heefd opgelost.

8 likes

De zon is er, dus de Doxa om natuurlijk :sunglasses:

16 likes

Heb er geen foto’s meer van. Maar het past toch echt op de 200t.

1 like

Deze trouwens al gezien? :ok_hand:t2:

8 likes

Klopt.
:arrow_down:

De sluiting voor de rubberen band heeft bovendien ook een ander artikelnummer, zo zag ik later.

Dat is wel top en scheelt een hoop geld!

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het met bovenstaand ‘koppelstukje’ is opgelost. Het rubberen bandje moet immers wel ergens aan vast gezet worden…

Het draagt wel echt superfijn! Ik heb de BoR er nauwelijks meer aangehad, sinds ik de juiste sluiting van @Harmjan heb kunnen overnemen.

Is het ook, maar het is wel een topcombi (vind ik!) en met die wetenschap zou ik nu zonder twijfel ook een nieuwe hebben gekocht. Even slikken en door … :slight_smile:

8 likes

Volgens mij is dit koppelstukje dan gewoon al geïntegreerd…

3 likes

Bij de (mijn) band van de 300T echt niet. :sunglasses:

3 likes

De sluiting van de 200T lijkt identiek aan de sluiting gemonteerd om je rubberband:

Dus vermoedelijk heeft Doxa hier dan toch een aapassing gemaakt :sunglasses:.

3 likes

Dat is 'ie ook zo te zien, alleen de breedte is wellicht anders. Weet ik eigenlijk niet. Mijnes is volgens mij 20mm aan de sluiting.

Grappig is trouwens dat mijn BoR volgens mij wel aan de sluiting met koppelstukje kan, maar andersom dus niet. Misschien heeft (een van) jouw voorganger(s) de sluiting al gewisseld of heeft Doxa inderdaad (eindelijk!) het licht gezien. Want één sluiting voor beide zou wel fijn zijn! Scheelt gewoon een hoop geld als je de ‘dure’ rubbertjes wil monteren.

Gezien de mail van @Reginald_Forman het laatste, voor de 200T.
Het licht bij Doxa is dus gaan schijnen. Hoe leuk is dat … :bulb:

1 like

Deze sluiting is de originele.

De 200T heeft een lug- en claspbreedte van 18mm.
In theorie zou dus elk bandje van 18-18 moeten passen.

En hierdoor wordt de originele Doxa iets aantrekkelijker :joy:

2 likes

Klopt, bedankt voor de foto. Op de 300T’s kun je niet de band aan het rubber koppelstuk rechtstreeks vastmaken.
Dan zul je de blok moeten verwijderen.
Het Bor bracelet is anders vastgemaakt.

3 likes