Drempelvrees

Ik denk dat 99% met je ‘personality’ te maken heeft, bij gebrek aan een beter (Nederlands) woord. In mijn vriendengroep zitten jongens die met de mooiste kleren en horloges om de pols nog niets voor elkaar zouden krijgen bij een verkoper, of een meisje, for that matter. Een beetje een ongemakkelijke sfeer, geen korting, etc. En er zitten jongens tussen die echt ongeschoren en in hun kloffie binnenwandelen en toch de juiste snaar weten te raken met die BMW-/ Rolex-verkoper of het meisje/ de schoonvader. Die zijn welbespraakt, charismatisch, goedlachs, een peoples person, ontwapenend, speels, uitdagend, licht provocatief, verfrissend, luchtig en nonchalant. Ik denk dat ik hun houding zo het beste omschrijf. Je moet het gewoon aanvoelen. Je kunt het deels leren. Sommige mensen hebben het van nature (je gemakkelijk voelen in gezelschap, die voelsprieten mbt wat gepast gedrag is, etc)

2 likes

Overigens. Ik krijg altijd korting. Omdat ik anders niet koop.:smirk::sunglasses:

2 likes

Was maar een voorbeeld v hoe makkelijk sommigen er over doen.
Voor mij was de aankoop reden om me oa hier op aan te melden om te oriënteren en informatie in te winnen.

Zelfvertrouwen. Straal zelfvertrouwen uit en deuren gaan open, succes ligt voor het oprapen en vrouwen komen zo ongeveer op je af gerend.

Misschien is het wel een vicieuze cirkel. Voor veel mensen geeft het hebben van dure spullen hen (een vals beeld van) zelfvertrouwen, maar om die dure spullen te bemachtigen ( met een korting) heb je eerst zelfvertrouwen nodig :grin:

2 likes

Je bedoelt extravert, denk ik. Iemand die energie krijg van sociale dingen en spontaan een gesprek kan beginnen met een vreemde. Een introvert gaat eerst alles 3x overdenken en op een rijtje zetten vooraf, voordat hij begint met praten. Dat komt gemaakt over en geeft moeizame gesprekken.

1 like

Dat zou een goede reden zijn om die sluis dicht te laten

3 likes

Auto ga ik ook niet lopen zeuren idd.
Zelfde verhaal, maak er iets leuks van en de verkoper bied vanzelf de juiste prijs of extra’s aan.
Zo niet, de prijs paste voor mij al bij het te kopen product dus ook prima zo.
Er zijn altijd uitzonderingen , tuurlijk.

Nogmaals, ik vraag gerust en geregeld naar de juiste prijs die ik bij de kassa mag gaan betalen.
Maar ik doe dit niet bij luxe producten zoals een horloge.
Part of the game is het complete gevoel en de moeite die de verkoper voor mij wilt doen.
Als dit resulteert in ook een korting helemaal mooi, maar ik verwacht dit niet per definitie …

Speel je het goed in het moment komt die korting toch wel.

3 likes

Wat je zegt snap ik maar heb zelf ervaren dat het totaal niet klopt. Als student ook in een electronica zaak gestaan. Kwam letterlijk een jong volwassenen met z’n Cavello trainingspak binnen, welke een laptop, twee camera’s en iets van Nintendo wilde. Ik dacht letterlijk bij mezelf ‘hoe ga jij dit betalen’? Tot hij z’n metalen platinum no-/high limit creditcard op de toonbank legde. Oke, zo dus. :joy:

Vervolgens kwamen z’n vrouw en kinderen binnengelopen, volledig in Burberry outfit.

Ik ook. Maar je maakt een eerste inschatting. Daarna stuur je bij. Uiterlijk zegt in principe niets, maar als je niets hebt moet je toch ergens op afgaan.

Lijkt me een bijzonder gezin om te zien.

1 like

Hoezo? Ik heb er ook een tas die al snel richting de 2 gaat. Althans een koffer. Prachtig Italiaans leer, met de hand bewerkt, gestikt en in elkaar gezet. Top kwaliteit.

Ook dat is maf. Zeker als man. Zeker als ‘niet een ton per jaar’ man. Kom aan zeg. :joy:

3 likes

Verschrikkelijk gezin. Wel leuk !

1 like

Nee ik verdien misschien hoogstens een kwart daarvan. Maar vind het prachtig spul. Gebruik hem ook zo nu en dan wanneer ik weer eens ergens moet spreken of afspraak heb.

1 like

Happy family! :ok_hand:t2:

1 like

Welke heb je? Heb je me toch nieuwsgierig gekregen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jep. Tassen en koffers :man_shrugging:.

1 like

Helemaal eens. Fototassen uitgezonderd natuurlijk. En backpacks. En sowieso outdoor rugzakken. Daarmee ben ik ook guilty as charged. :see_no_evil: Mijn werktas is ook wel een mooi ding. Maar die kost geen 2 mille als je het niet erg vindt. :joy:

Niks is mooier dan een handgemaakte Italiaanse werk tas/koffer!

Als het nut heeft?

Ik heb natuurlijk ook een werktas voor mijn laptop… een weekendtas voor tripjes en een backpack voor wandelingen.

Maar laten we zeggen dat die 3 samen niet in de buurt komen van 2k.

1 like

Een Tudor is mooier.