Dresser suggesties? (<3k€)

Lekker baas

2 likes

Hf lid @Mauzer heeft er een in de aanbieding

9 likes

Voor dat budget zou ik geen buil vallen en voor een Nomos Orion gaan. Onder de € 2.000 Fantastische afwerking en understated.

Van de grijze variant vond ik nog een NA… van mezelf overigens. :smiley:

5 likes

Ik gooi deze er weer eens in:

10 likes

:point_up: Is er ook in 36mm, met mooi crocobandje :ok_hand:

Sinn 556 MOP vind ik ook heel gaaf. Misschien geen A-merk voor de meute, maar ja.

JLC vind ik koning op dresser gebied. Zelf erg gecharmeerd van de MUT Réserve de Marche,
maar dat lijkt me niet haalbaar binnen het gestelde budget.

1 like

Wauw! Héél erg bedankt voor alle reacties/suggesties. Ga niet elke reactie quoten, maar probeer hier toch op de meeste voorstellen te reageren (ongeveer chronologish).

JLC Master Control Heel mooi, maar wel heel neutraal (wil toch wel wat kleur) en ook te duur.
IWC Petit Prince Heel mooi, maar wil even niets sportief
Meistersinger Niet mis, maar niet mijn ding, die doen me altijd denken aan de oude manuele cronograaf die mijn moeder gebruikte om te lopen
Cartier Tank Solo Large Had ik niet vermeld, maar geen quartz
Oris Niet mijn ding, ook geen fan van het merk.
Grand Seiko Zijn ongetwijfeld prachtige klokjes, maar vind het jammer dat het Seiko is… doet voor mij afbreuk.
Citizen Voor mij geen A-merk
Longines Flagship Heritage Ben eigenlijk geen Longines fan, maar heb toch eens gekeken naar die heritage reeks en ben eigenlijk onder de indruk. Ik reageer in een aparte post even in detail met nog enkele opties.
Nomos Mooi klokjes, maar voor mij te minimalistisch… had ik tevens specifiek vermeld :wink:
Frederique Constant Voor mij geen A-merk… maar wel leuke moonwatch! Had ik niet direct aan gedacht in mijn budget.
Certina Voor mij geen A-merk
Montblanc Mooi… maar dit zijn voor mij vulpennen :slight_smile:
Baume&Mercier Clifton Blue Wauw! Aangenaam verrast. Ik reageer even in aparte post op deze.
JLC MUT Réserve de Marche Wauw! Prachtig. Helaas teveel buiten budget.

7 likes

Ik denk dat onze smaak heel goed bij elkaar in de buurt zit. Ik reageerde exact op dezelfde manieren bij alle suggesties haha

1 like

Ha, ik zie het. Te snel gereageerd. :wink:

Heritage Flagship White/cream
Heel érg bedankt Willem. Heel mooi deze! Het zal deze echter wel niet worden. Ik had Longines al afgeschreven als merk als geen A-merk… maar nu ik die Heritage reeks bekijk (zie drie pareltjes hieronder) moet ik misschien mijn mening herzien?

Hoe positioneert Longines zich vandaag? Was ooit top… dan lange tijd 2de viool na Omega. Is het nu terug aan het komen?

Heritage Flagship Black Dial Zelfde uurwerk maar zwarte dial… wauw… heel erg mooi… wel zwart… maar héél classy.

Heritage Classic Tuxedo Dial Ben een tijd op zoek geweest naar een Tuxedo; enkele Vintage JLC Memovox bekeken maar kon geen mooie vinden voor een schappelijke prijs. Dan in een bevlieging een losse Rolex Bullseye (Tuxedo) dial gekocht maar die heeft mijn vriendin per abuis weggegooid met het oud papier :triumph:

Maar met deze klikt het eigenlijk helemaal! Moet ik dringend eens in het echt zien.

Heritage Classic Sector Dial Ook de sector dials vind ik fantastisch, maar nooit iets tegengekomen die ik echt top vond. Tot deze… nog een knaller in die heritage reeks. Wil ik ook dringend eens in het echt zien.

Kan zo’n Tuxedo of Sector een echte classy dresser genoemd worden? Of toch iets teveel vintage flair? Staan sowieso op mijn te bekijken lijstje!

2 likes

// zie bericht met quote

1 like

Helemal geen probleem hoor. Soms kan het een duwtje zijn om iets een 2de kans te geven. Maar dit is niet het moment voor Nomos.

Maar misschien wel voor Longines… die had ik ook in mijn hoofd afgeschreven, maar ben hier nu héél erg verrast van de Heritage reeks.

1 like

A-merk, B-merk … gewoon kopen wat je leuk vindt en graag draagt.

6 likes

Daar heb je gelijk in. Maar als dat in je hoofd zit, dan ga je niet genieten van dat klokje… ook al is het onterecht.

1 like

Dat kan ik niet ontkennen. Ik ben er zelfs ook al schuldig aan geweest. Lang geleden een Tag Heuer gekocht, maar niet echt van genoten. In mijn hoofd toen was dit “willen maar niet kunnen”.

Gelukkig ben ik wat wijzer (heb je hem? :see_no_evil:) geworden. Nu draag ik die wel met plezier, afwisselend met de rest natuurlijk.

2 likes

Wauw! Heel knap. Heb een tijdje gezocht naar een Don Draper Omega Seamaster Deville met zwarte crosshair dial. Maar geen deftig exemplaar aan een aanvaardbare prijs. De crosshair hier is wel een leuk detail voor mij. De applied markers zijn hier misschien wel wat aan de grotere kant en datum is voor mij hier geen meerwaarde (doch ook niet te opvallend), maar neig nu eerder richting time-only. Wel weer heel knap dat deze komt met een 5 dagen gangreserve… indrukwekkend.

Baume & Mercier behoort, als ik me niet vergis, tot de Richemont groep. Past het ook prima tussen al die klinkende merken? Hoe positioneert dit merk zich?

Bedankt voor deze suggestie.

Clifton Baumatic Blue

Heb je ook al eens naar lu Chopard gekeken?
Weet niet of gebruikt ook mag anders valt hij buiten budget, misschien met goed zoeken gebruikt wel in je gewenste budget.

Mocht je de voorkant beu zijn (als dat al mogelijk is), dan draai je hem gewoon om:

:heart_eyes: :star_struck: :heart_eyes:

3 likes

Met 3k koop je altijd b merk.

Tweedehands wel voor jouw budget te vinden.

Hangt er wat vanaf van wat voor jou A/B is zeker?
Voor mij zijn IWC, Omega, Tudor, etc. A-merken.
Als dat voor jou Patek is…

1 like

Hee, mis gegokt.
Ik zag dit:


En ik dacht “he, Ruud roept vast een Polerouter”.
Mis dus!
Fijn dat ik nog verrast kan worden :upside_down_face:

2 likes