Dresswatch, Dresser, Pakhorloge, Costuumklok

Ik vind de meeste Breitlings ook niet mooi. De meeste pilot watches van Breitling vind ik lelijk en opzichtig, protserig. Dit is puur mijn smaak. Niets ten nadele van mensen die dit wel mooi vinden! Ieder zijn ding namelijk.

Deze Super Ocean staat zeker wel op mijn wishlist. Er zijn ook zeker wat vintage modellen die ik wel erg mooi vind.

Met de navitimer heb ik een haat-liefde verhouding… Misschien een keer om doen om uitsluitsel te krijgen.

Verder ben ik zelf zeer ongevoelig voor, ‘die groep draagt dit vaak’ of ‘bij dit merk hoort vaak dit gedrag…’. Hopelijk draagt iedereen gewoon wat hij/zij mooi vind… :slight_smile:

2 likes

Ja … dat VOND ik dus ook
gewoon een Sub, doet het altijd goed
maar dankzij dit vermaledijde forum heeft mijn smaak zich ontwikkeld…

1 like

Helemaal mee eens !
Constellation gooit hoge ogen.
Tot dusver word ik er op internet niet wijs uit welke en wat.

1 like

5 likes

Ik zou zeggen deze GS ! deze past bij alles en kan ook op leder schitterend gedragen worden…

4 likes

[quote=“Jaroen, post:51, topic:125075”]
en andere stijlloze meuk klokjes! :sunglasses:
[/quote] (over o.a. Nomos…)

Nuance is niet echt jullie ding hè?

4 likes

Als ik je OP lees, dan denk ik direct ook Nomos!

Mijn tangente is voor mij een dresswatch die nog net casual genoeg is om geregeld eens door te dragen. Voelt enorm klassevol aan maar toch subtiel.

Er staat ook een Zurich op Ten2Two voor een zachte prijs.

Succes met de zoektocht!

1 like

Ik trek me daar voor mezelf ook niks van aan en draag ik wat ik mooi vind en me kan permiteren. Ik heb tenslotte een sub homage wat volgens sommigen ook niet zou kunnen. Ik vind hem gewoon mooi en wat een ander daar van vindt is maar een persoonlijke mening.

2 likes

Deskdive sporen horen erbij. Als het echt heel storend is koop je een nieuwe band of laat je hem weer netjes maken bij een juwelier.

Ik heb zelf niks tegen hommages an sich. Bij uitstek geschikt om uit te proberen of het model waarvan het een hommage is geschikt voor je is. Als je dan na een jaar nog tevreden bent weet je dat je kan gaan sparen voor het echte werk.

Zo had ik halverwege dit jaar een speedmaster moonwatch om, waarvan ik op dat moment dacht dat het geweldig was, maar terugkijkend is er niet veel van dat gevoel blijven hangen. En dat is raar, want steeds als ik een foto zie denk ik: WOW!
Vandaar dat ik wel eens denk om de Alpha speedmaster te halen ($90…) en gewoon eens een paar weken te dragen om te kijken wat het met me doet. Dan weet ik vanzelf of ik voor de echte ga ja of nee.

Zelfde heb ik met een Omega PO oranje bezel. Ook daar heeft Alpha een hommage van, alleen kreeg ik het idee om een SKX007 te voorzien van andere dial en oranje PO bezel. Als het bevalt kan ik de SKX zo laten tot ik een PO kan aanschaffen. Bevalt het niet, bouw ik de SKX weer terug naar standaard (of wat anders) :slight_smile:

1 like

Ik vind het ook geen schande en wat je zegt, als het werkelijkbevalt ga ik ook voor het origineel. En dan heb ik tevens een goede beater.

1 like

Af en toe polariseren kan geen kwaad, als het maar wel met respect gebeurd.
Volgens mij was het van @Jaroen grappig bedoeld.
En tja @Gobert heeft overal verstand van, dus ook van nuance en is zelf het schoolvoorbeeld van stijl en ingetogen klasse. Een rolmodel.

1 like

Wil je er over praten?

1 like

Exact!

Het herkennen van ironie is dan weer niet mijn sterkste punt

:joy:

Dank voor het compliment. Ik waardeer dat zeer.

Ah de eeuwige discussie! Ik ga voor de verandering eens niet de voorgaande berichten lezen, maar gewoon plompverloren mijn mening verkondigen. En die is dat je te allen tijde hetgene moet dragen dat je zélf fijn vind. Natuurlijk kan dat, behalve een duiker of chronograaf onder een pak, ook betekenen dat je je wél aan de etiquette houdt. Omdat dat iets voor je doet.

Is dit een dress watch? Neen. Met 37mm, schroefkroon, secondenwijzer en datum was het in de jaren '60 absoluut een sporthorloge. Maar het is mijn go-to horloge voor onder een pak. En als iemand daar commentaar op heeft, dan kèn 'ie ze beuren.

8 likes

Kunnen we niet een keer ophouden met de discussie over de definitie van een “dress watch” en dat die enkel en alleen recht heeft om onder een pak te mogen?
Wanneer mag je dan een Moonphase of een Reserve de marche dragen?

Zit ik thuis met die dozen vol Breguets, VC’s en JLC’s met hun “overbodige” complicaties en volgens de etiquette mag ik ze praktisch nooit dragen :sob:

Dus on topic: Koop een enigszins net formeel uitziend horloge met een beetje “joie de vivre” en laat je niet te veel beperken (doe die seconde wijzer! neem die moonphase! je wilt die perpetual calendar! :smiling_imp:).

4 likes

Deze staat mooi onder bijna elke gelegenheid!

4 likes

Ik kan alleen niet zo goed volgen, waarom een bankmedewerker geen Rolex mag dragen? hij moet subtiel tevoorschijn komen en niet achter je overhemd worden gepropt. Een mooie Jaeger… Mont Blanc… Klassieke Datejust… een Gran Seiko…

1 like

Al die berichten over wel/niet… hoort wel/hoort niet… een bankmedewerker met een Sub heeft er of hard voor gespaard en liefde voor de klok… of ik of wij het mooi vinden onder een pak verschilt natuurlijk per persoon… een mooie vintage bij een jonge Barista bij de Starbucks… zegt ook wat over die persoon en zijn liefde voor de klok…

1 like