Dresswatch, Dresser, Pakhorloge, Costuumklok

Ik heb in 2009 €375 voor die JLC betaald :slight_smile:

Wat is je geboortejaar?

1 like

Laat maar, haalde twee topics door elkaar.

1970

Dit draag ik nu doordeweeks
Geen geweldige foto’s en in willekeurige volgorde.

Ik vind dat je moet dragen wat je zelf wil, poetsman met een Seamaster, buschauffeur met een Speedy of bankdirecteur met een Rolex - moet allemaal kunnen.
Trouwens, WIJ zien dat, maar 99% van de mensen, zeg maar “regulary people” ZIET dat nog niet eens of dat een Rolex is of een Steinhart, of een Alpha :wink:

Ik vind wél dat je kan zorgen dat het horloge bij je kledij past, en dat de kleur van de wijzerplaat een beetje matcht met je overhemd.

Voila, da’s mijn mening. :wink:

5 likes

Deze kan (bijna) alles, ook casual friday:

9 likes

Hmmm rond 1970 zijn (naar mijn mening) de hoogtij dagen qua Constellation design voorbij.

Zijn nog wel wat pie pans (ref. 168.025) die rond die tijd werden gebouwd. Ook nog wel een leuke met integrated band.

2 likes

Heb op Chrono even 1970 en Constellation in getypt en dan word ik inderdaad niet echt vrolijk.

1 like

Ik kan me in een ieder zijn mening wel ergens vinden… toch blijf ik erbij dat ‘kenners’ van een horloge vanaf een afstand zien of het een Rolex of een Breitling is. Draag jij een jaeger le coultee van 8000 euro dan zal een normaal iemand die niet van horloges houdt het niet eens opvallen. Een Breitlint valt meestal op, omdat het grote klokken zijn… mijn Breitling Superocean Heritage krijg ik alleen reacties op door kenners en anders is het :‘wauw wat een mooie band’… zelfde geldt voor Rolex… draag jij als bankmedewerker eentje met ingelgse diamanten, of een dikke sub die ver onder je pak uitkomt of eentje zoals Hazes Junior altijd draagt, valt dat op… een mooie chique datejust die netjes onder je overhemd verdwijnt zal niet iedereen opvallen… daarbij komt dat een Submariner in de straat cultuur geassocieerd wordt status en dat men meestal denkt dat deze toch nep is. Ik zat laatst bij een Skoda dealer (kom maar op met de grappen) en die droeg een vintage omega… super leuk gesprek gehad… bij Schaap en Citroen heb ik me Breitling gekocht op een skateboard (uiteraard terug met de metro):stuck_out_tongue_winking_eye:

Mijn oom ging ooit een Jaguar kopen in de Jetta van mijn vader… hij werd praktisch niet geholpen… 2 uur later tikte die een gloednieuwe wagen af bij de dealer verderop.

Kortom: draag alsjebliefd waar jij je comfortabel bij voelt… dan blijf je ook dicht bij jezelf. en btw… als ik met een advocaat spreek, lijkt me dat logisch dat hij iets sneller een mooi horloge kan kopen dan ik.

5 likes

Ik heb effe zitten lowballen op deze IWC. Die mag zich dresswatch noemen (tenzij je een fundamentalist bent en enkel een 2 wijzer horloges als een dresswatch kwalificeert):

1 like

Ben boekhouder bij een grote multi national. 95% van de tijd draag ik mijn Omega DeVille.

Slechts twee keer een opmerking gehad, een van mijn baas (lichtjes horlofiel, B&M, Alpina) en twee collega’s uit het buitenland (de een droeg een Glycine Airman 24, de ande een vintage Seamaster op BOR). Beide keren positief.

Draag wat je mooi vindt en waar je je prettig bij voelt.

5 likes

Mooie post @anon12406429EV

en @BH_ mooie IWC, absoluut binnen het dresser kader maar mij net iets te goud goud

@Big_Cheese hele nette De Ville !

De Omega roept…

Tsja, deze valt voor minder dan 500 Euro ook te scoren.

Schaamte is een groot woord wat ik niet snel in de mond neem.

Wel zou ik zeggen dat de bancaire sector een nutsbedrijf-achtige cultuur zou moeten hebben, terwijl ze in feite juist veel aan hoogmoedig rent-seeking behaviour doet.

Kortom: Banken hebben de neiging zeer veel geld te willen verdienen aan het verplaatsen van kapitaal (een nutsfunctie) zonder verder enige bijdrage aan de maak-, doe- of service-economie te leveren. Buiten dat hebben banken ook de neiging om risicovol gedrag ten toon te spreiden met allerlei speculatieve investeringsconstructies die die nutsfunctie ondermijnen.

Ik zeg niet dat bankiers zich moeten schamen, want het zijn ook maar mensen, ik zeg dat banken en verzekeraars aan zeer, ZEER strakke wettelijke banden gelegd zouden moeten worden, en dat risico-investeringsmaatschappijen niet onder een bankenvergunning zouden moeten mogen opereren.

3 likes

Neem nou deze. 40mm diameter voor plm. 600-700

Krijg je echt geen spijt van.

4 likes

Dan heb je toch al drie dress horloges en één vrijetijdshorloge wat eigenlijk… eh, een tikje raar oogt maar nog steeds goed kan? :slight_smile:

Een mooie vintage onder een pak kan altijd. Ik draag dit horloge toch het meeste door de week. In ieder geval overdag als ik een pak aan heb. Een groter horloge (duiker, vliegerchrono of iets dergelijks) brengt een en ander toch een beetje uit balans. Die horloges draag ik liever met casual kleding.

5 likes

Wow… Heel mooi

Tja … dat is wel een echte beauty !
Ziet er wel een beetje boven budget uit .

Waar? :wink:

En zoals je zelf ook al hebt gezegd, te groot. Daarnaast is een 56xx serie uurwerk nog wel even heel andere koek dan een 6r15 :wink:

Het kan maar zo zijn dat er eentje in het blauwe gedeelte opduikt.

Maar te groot voor de één is klein voor de ander. Op kantoor heeft een collega zichzelf net op een PAM getrakteerd, een 44mm Luminor 1950 die hij bij een pak draagt en “aanwezig doch discreet” noemde. :slight_smile:

Hier moet ik toch nog even op terug komen.

De kleingeestigheid die nodig is om iemand op z’n horloge af te rekenen is tenenkrommend. Als burger maak je zelf uit waar je je geld aan uitgeeft. En als dat toevallig een Rollie of Breitling is, maakt het mij niet uit of je visser, bakker, bankier, raadslid of receptie-dame bent. Dat is dan jouw keuze.

Daarnaar vragen en over het inkomen doordrammen zou je als kandidaat dus moeten diskwalificeren, omdat het ongepast en onprofessioneel is.

Het aandoen van die Breitling Colt is voor de recruiter dus een mooi werktuig om het kaf van het koren te scheiden.

Je moet je wel zo kleden dat het enigszins bij je functie past, en je professioneel, hoffelijk en ethisch gedragen naar je klanten toe. Hoeveel je aan je outfit (en dus horloge) uitgeeft doet niet ter zake.

Ik geloof er rotsvast in: Een vertrouwensrelatie bouw je op met gedrag. Voorspelbaar, eerbaar en meewerkend gedrag.

6 likes