Mooi samenvatting van je werk, mooi hoor
Gaaf!
Wat een gaaf ding en wat is ie mooi (geworden)
Het is gewoon fantastisch hoe jij een gewoon oud gebruikt horloge weer helemaal kunt laten opleven en schitteren. Hier heb ik echt bewondering voor. En bovendien kan je het hele proces nog eens mooi in woord en beeld brengen.
Blijf zo bezig!
Er staat HF en dat is van Huguenin Frères, de bekende Niello kastbouwer. Maakt hele mooie kasten.
Een prachtig verhaal met dito foto’s.
Wat een vakmanschap
Een schitterend eindresultaat.
Respect
eigenlijk zijn we aan het uitbollen, een paar maand geleden hebben we het allerlaatste pakketje uit Japan laten afkomen en dat was ook daadwerkelijk het allerlaatste, er is niets meer gekocht sindsdien, behalve … rommelmarktspulletjes en een pontiac duikertje van een vriend. Rommelmarkt uurwerkjes blijven we wel doen, maar de laatste 6 weken hebben we nu echt wel veel rommelmarkt-chance gehad, zoals nu, is het nog nooit gegaan op de rommelmarkt. Echt raar, maar wel fijn
Nu maakt ons niets uit hoor, de penanker oris die we pogen volgende weekend in orde te zetten, zal ons even veel plezier geven als t ie af raakt en terug werkt zoals hoort. Hier is echt nooit verzameld op basis van waarde, het uitgangspunt hier was altijd “vinden we het leuk en cool” en ja met de jaren leer je dan dingen herkennen en dan valt er soms wel eens iets uit de lucht. Alles bij mekaar is dit het 2de topstuk ooit gevonden op de rommelmarkt en we gaan toch al 20 jaar naar de rommelmarkt. Het andere topstuk (jaeger chrono zakhorloge) ligt nog steeds te wachten op herstelling, is wat meer werk aan dan aan deze, zal tzt wel aan de beurt komen, ligt hier al 10 jaar, dus nog wat maandjes meer of minder in het schuifje blijven zal de zaak niet maken.
Maar bedankt voor t compliment, het doet ons plezier te lezen
Werderom een mooi en interessant verhaal om te lezen! En groot gelijk dat je dit zakhorloge meeneemt als je het tegen komt. Ik had deze ook gekocht ook al was het alleen al om hoe het er uit ziet!!
Prachtig werk weer verricht, en wat een mooie chrono zeg
Wat een mooi zakhorloge, en dan de techniek erachter. Jaloersmakend om te zien hoe je dit project van deze Montbrillant aangepakt hebt. Nu moet je weten dat ik echt a-technisch ben, wat de meesten op het HF wel weten. Maar o wat kan ik genieten als ik zie hoe men aan zo’n project begint. Voor mij iig een idee om dit eens in de themaweken een keertje op te nemen, zodat iedereen kan laten zien hoe men een project aanvangt. Vaak kijk ik ook naar youtube filmpjes over een service van een horloge, Heb je van dit project toevallig ook een youtube filmpje gemaakt?
Mooi ook hoe je elk moment van de revisie hebt weten te pakken in foto’s, scherp en van goede kwaliteit.
OK, zoals ik al zei “a-technisch” dus, maar je vraag over HP verwijst misschien helemaal niet naar een achternaam, maar wellicht dat hij horloges met precisie maakte?
Maar wat is het eindresultaat mooi , als ik zoiets zou hebben, gaat ie met stoeltje en al onder een stolp om er dagelijks van te genieten.
En dan het eind resultaat qua metingen, mag ik dit cosc noemen, ja dat mag ik van M. Smeets
Dit soort topics wil ik nog wel eens missen, sorry voor dat. Maar een ieder die met een leuk project komt mag mij taggen zodat ik daar ook van kan geniet.
Dus @Vintagewatchstuff tag mij bij elk project wat je aanvangt, wellicht mag ik ooit eens irl meekijken als men een horloge gaat servicen. En nee, een clinic om aan mee te doen is voor mij niet te doen, noem mijzelf ook altijd de sloper