Of er nog veel van deze wekkertjes in de vorm van een zakhorloge rondzwerven, weet ik niet, die van jou is de eerste die ik zie. DuBois en Dubois-1785 horloges (het zijn niet helemaal de zelfde merken, wel familie) zie je sowieso niet veel.
Van wekkerhorloges voor aan de pols zijn er best wel een aantal te vinden, ook met dit uurwerk. Zoek met het vergrootglaasje in dit forum op ‘wekkerhorloges’ en je gaat een hoop info vinden.
(deze dus, rechts boven op de forum pagina)
Ik heb er zelf een (1!), een Russische Poljot, die een uurwerkje heeft wat sterk op dat AS1930 kaliber in jouw zakhorloge lijkt en daar waarschijlijk ook van is afgeleid.
Over Dubois is, ondanks dat ze zelf claimen een der aller oudste Zwitserse horlogemerken te zijn, niet zo veel bekend, De huidige eigenaar van Dubois heeft niet zoveel meer te maken met het oorspronkelijke merk, zij hebben het merk gekocht en opereren nu als Microbrand met (te) dure limited editions in een wat wonderlijke bedrijfsvorm die gebaseerd is op crowd funding. Ik geef ze als bedrijf niet zo’n lange levensduur…
Omdat ik pas zelf iets over Dubois heb gepost hier op het Forum vanwege het enige Dubois horloge dat ik zelf in mijn collectie heb, geef ik dat postje hier even door als link, dan kun je van daar uit nog even doorspitten over de achtergronden van dit merk.
Welke vintage draag je vandaag? Deel XV - Vintage Horlogeforum - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges
Het uurwerk met wekker in jouw zakhorloge is een AS 1930.
Over een sterk daaraan verwant uurwerk, de AS 1475, ook een wekker, heeft @Climholland een een tijdje geleden een artikel geplaatst waarin hij in detail uitlegt hoe het werkt.

Links jouw AS 1930 - rechts de AS 1474 van Clim
Hieronder de specificatie van het AS 1939 kaliber uit de database van Ranfft:
De AS 1475 en de AS 1930 zijn vrijwel identiek, de 1475 heeft alleen een ander ‘tikgetal’ 18000 bewegingen per uur en de 1930 gaat met een snelheid van 21600 keer per uur heen en weer.
Serviceverslag; Climholland over korte staven en harde trilfuncties - Vintage Horlogeforum - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges
Veel plezier met uitzoeken verder!