Duiker: Revue Thommen of Orient?

En de kwaliteit ook. :wink:

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Hallo Paul,
Welkom!

Een kennis van mij is marinier en duiker.
Hij heeft polsen zo dik als mijn enkel. :smile:
en draagt deze:

De Citizen Ecozilla, echt onverwoestbaar.
Ook met stalen band verkrijgbaar.

Grt.

PS
Diameter 50 mm.

Revue Thommen . is wel mooi! :ok_hand:

1 like

Dus de OSD die minder dan de helft kost is kwalitatief beter dan de MM300? Waarom zou Seiko een eigen merk zo met hun eigen modellen laten concurreren dan?

Ja dat is een groot raadsel. Hoewel de Seiko Marinemaster natuurlijk een enorme reputatie en bekendheid geniet. De Saturation Diver is een model onder de radar. Dat bijt elkaar dus niet echt.

1 like

Mijn keus zou de Orient zijn, al zou deze mij waarschijnlijk niet goed passen (kleine polsen, 44mm is in principe echt de max). Echter wel een horloge dat ik graag eens in het echt wil zien.

Ik heb deze klok ook en is inderdaad aardig aan de maat.
Beetje topzwaar zelfs,daarom vind ik hem niet zo comfortabel dragen(maar ik draag ook kleine horloges in vergelijk dus dan valt het al snel tegen)
Afwerking en uurwerk zijn prima voor elkaar.

Hoi Paul,

Welkom op dit forum! Kan je niet adviseren of je de Revue Thommen of de orient moet nemen. Heb me in beide horloges nooit verdiept. Wat ik in ieder geval wel weet is dat je ook voor de Glycine Combat Sub kunt gaan.
Een echte duiker, een degelijk zwitsers merk zonder dat vergrootglaasje voor de datum. En hij past binnen jouw budget. Kan je je, mijnas inziens, geen buil aan vallen.

Succes en veel plezier met de keuze.

Groet,
Arvid

Zoals wel meer voorkomt in dit topic lijkt me ook deze bewering eerder een vage aanname dan iets dat op feiten is gebaseerd. Waarop is de uitspraak dat de Orient (objectief en aantoonbaar) beter is dan de MM300 gebaseerd?

Ik ga er van uit dat ook op deze vraag geen duidelijk antwoord komt. Net zoals op de vraag aan degene die beweert dat Grovana alleen maar ETA werkjes in Chinese kasten assembleert. Op de vraag waar die wijsheid op is gebaseerd komt (zoals te verwachten) geen reactie van zijn kant.

Het is niet zo dat ik precies weet hoe bovenstaande precies zit, maar het lijkt me goed om aan te tonen dat sommige zaken die als feiten worden gebracht ws. op niets anders zijn gebaseerd dan aannames en hearsay. Al is het maar voor degenen die vragen stellen en denken dat de antwoorden op feiten zijn gebaseerd (zoals ws. de TS).

Groeten,

Tecco

1 like

Deze vond ik overigens zojuist op dit mooie forum. Wellicht ook een optie?

Let sowieso op met aankopen in de VS! Bij arrival in NL komt daar vaak nog een leuke belastingbonus (25%?) bovenop. Daar zijn hier ook aardig wat draadjes over te vinden.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Het mag je misschien verbazen, maar Grovana schreeuwt niet van de daken dat ze bepaalde componenten niet zelf maken. Ik baseer mijn oordeel (nogmaals MIJN oordeel, ik verkondig het niet als waarheid maar vermeld telkens dat het MIJN visie is) op vele posts en threads op fora wereldwijd in dit thema.

Er staan nergens feiten maar op basis van alle beschikbare info geef ik MIJN subjectieve mening. Dat is wat de TS vroeg namelijk. Als je je wat inleest zou je ook zien dat grovana met een 20tal mensen werkt in productie. Voel je zelf aan dat het haalbaar is om alle kasten inhouse te maken voor de 100den verschillende modellen die ze wereldwijd leveren?

Heb ik deze keer genoeg met hoofdletters aangetoond dat het MIJN visie is en je je dus niet geroepen moet voelen tot 1 of andere kruistocht? Zoniet, graag de rest via pm.

Alle beschikbare info? Echt?

Ik lees dat echt anders…

Bovenstaande wordt wel degelijk gebracht als zouden het feiten zijn. Waar moet de lezer op baseren dat het slechts een mening is?

Groeten,

Tecco

NB Ik reageer inhoudelijk op wat hier wordt gepost. Het is niets persoonlijks (of een kruistocht) dus m.i ook niet iets voor een PB. Het gaat me er puur om om aan te tonen dat wat als feitelijke informatie lijkt te worden gebracht soms puur meningen blijken te zijn.

Ik heb beide horloges nog nooit in mijn handen gehad. Ik kan er dus niet over oordelen. Zoals je al aangeeft moet je het kennelijk voelen :wink: Emotie en beleving. Niks mis mee trouwens.

Groeten,

Tecco

Ja Citizen kan mij zeker bekoren. Ik heb ook een oude robuuste Citizen. Bij de huidige modellen zitten zeker ook fraaie exemplaren. Ik denk dat mijn vrouw dit model minder kan waarderen.

Dank je voor de tip. Dat merk ken ik nog niet. Ik ga het eens bekijken.

1 like

Ik kan de submariner look zeker waarderen maar persoonlijk hou ik iets meer van iets forsere modellen.

Davosa wordt ook bij Grovana geassembleerd en/of geproduceerd :joy: Denk er nog even goed over na…