Duiker: Revue Thommen of Orient?

Haha ik hou me maar even buiten de Zwitserland/China discussie. Ik heb daar ook geen verstand van. Het gaat mij om een degelijk kwalitatief goed eindresultaat en als de Chinezen daar ook voor kunnen zorgen, lijkt me dat geen probleem :slight_smile:

1 like

Ik confirmeer het hier nog graag even expliciet voor de 5de keer; het is mijn visie!

Tevreden?

Ik heb een tijdje een Davosa Black Ternos gehad. Zalig horloge, mis ik nog steeds wat. Maar idd, na verloop van tijd ging ik me storen aan het feit dat t om een passie-loze ‘empty shell’ company gaat. Ingeruild toen voor een skx007. Trapje minder qua afwerking maar voelt een stuk fijner (gevoelsmatig dus).

On-topic: ik zou de Ternos kiezen boven de Orient. Veel mooier, en uit eigen ervaring weet ik dat de kwaliteit top is. ‘Empty shell’ terzijde maar daar geeft de TS starter toch niet om :slight_smile: Staat een mooie nu opt forum te koop!

Is dit iets Chr Ward 600m

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Het is een mooi afgewerkt horloge, helaas gaan alleen de incourante modellen tegen 50% weg. 5 jaar garantie is ook wel lekker. Het is wel een merk dat probeert hogerop te komen, met dito prijzen.

Ik vind de wijzers erg mooi, vooral de secondewijzer. De groene bezel vind ik minder.

1 like

Dan moet je maar eens kijken naar de gewone Chr Ward C60 Trident 600pro, meerdere kleuren, verschillende bezels, meerdere maten etc.

1 like

Toch ook Grovana ?

Wat bedoel je😳

De producent van Chr. Ward is volgens mij ook Grovana/Thomen.

Van de website:
In 2008, we started working with Swiss watchmaking veteran Jörg Bader and his company, Synergies Horlogères, based in Biel/Bienne. By 2014, Christopher Ward and Synergies Horlogères had become such close partners that we merged in July 2014.

En zeggen dat Invicta vroeger écht mooi spul bouwde


Maar nu is het inderdaad een merk, opgekocht door een holding waarvan de geest uit de fles is verdwenen. Met die Revue Thommen en Grovana’s die ze heden ten dage maken loop ik toch ook niet hoog op hoor @TimeLapse

On topic:
Ik zou ook voor de Oriënt gaan, dikke onder-de-radar duiker!

Hou het toch liever bij mijn RT

Voor wat betreft Oriënt, dat is inmiddels te veel te koop, dus daar loopt iedereen mee. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ja absoluut een mooi horloge. Het ziet er uit als een degelijk en mooi afgewerkt horloge. Precies waar ik van hou. Ik heb naar mijn mening ook nog niet echt duidelijke argumenten gelezen waarom dit niet de juiste keuze zou zijn. De Orient is in dit topic wel de favoriet en ook dat is inderdaad een horloge naar mijn smaak. Ik ben er nog niet uit :slight_smile:

1 like

Ik heb de Ecozilla ook even gepast.
Werkelijk een bom van een klok!
Als tool, waar hij voor bedoeld is is ie prima maar veel te groot voor mij.

Grt.

https://uhrforum.de/revue-thommen-pro-diver-mit-stahlband-eta-2824-2-a-t261256

https://uhrforum.de/marcello-c-nettuno-keramik-2027-5-2-aus-08-2015-a-t261241

1 like

Há, dat zijn tenminste armen die bij zo’n klok passen!! :grin:

Als alternatief op de RT pro diver en de OSD zag ik ook nog een Seiko Kinetic diver’s 200m SKA371. Een nog wat ouder horloge volgens mij. Een koopje vergeleken bij bovenstaande twee maar wel een horloge naar mijn smaak wat betreft de looks. Is die kwalitatief ook goed of vinden jullie dat ik nu het spoor helemaal kwijt ben? :slight_smile:

Seiko maakt uitstekende duikers (en andere horloges) voor de prijsklasse. Maar voordat je voor een kinetic variant kiest: Hoewel hier best een aantal kinetic eigenaren zijn moet je je realiseren dat Kinetic techniek vooral geschikt is voor mensen met één of een klein aantal horloges. Als je het geregeld stil laat liggen heb je een behoorlijke draagtijd nodig (een dag is dan zeker niet voldoende) om weer wat power reserve op te bouwen. En een batterij leeg laten liggen is (op den duur) dodelijk voor de batterij. Niet dat die zo heel veel duurder zijn dan niet oplaadbare, maar toch een ongemak.

Seiko Sumo en Certina DS Action Diver zijn al genoemd. Kijk ook eens naar de Seiko Shogun (gehard titanium), gebruikt zo tussen €700 en €800. Squale 1521 kan ook nog, en een gebruikte Longines Hydroconquest is ook haalbaar.
Dan roep ik nog: Boschett, Aevig, Prometheus, CWC (military issued divers), Oris. Voor een Oris duiker zit je gebruikt wel in de buurt van de €1000, maar de andere merken die ik noem zijn een stuk voordeliger. Oh en als je quartz geen probleem vind kun je soms een Omega Seamaster vinden van niet zo ver over de €1000 (gebruikt natuurlijk). Ik kan wel blijven doorgaan maar dan heb je nog Tag Heuer. Gebruikt, quartz, is dan binnen bereik.
Het is dus tijd om je budget te bepalen :slight_smile:

1 like

Om een lang verhaal kort te maken:

SUMO ofwel de BLUMO :thumbsup:

http://www.ablogtowatch.com/seiko-prospex-scuba-sbdc003-sumo-dive-watch-review/

Grt.