Duiker: Revue Thommen of Orient?

@divemaster

Het valt misschien een beetje buiten dit topic maar is zeker voor een
duiker en anderen die gedesinteresseerd zijn in de historie van duikershorloges een must see.:thumbsup:

Grt.

1 like

1 like

Die Seiko Sumo mag er zeker ook zijn.

Erg mooi. Mooie wijzers, mooie plaat.

Ik zag dat er ook nog een 5days automaat versie is.

Het enige wat ik minder vind is die erg dun ogende band t.o.v. die mooie grote kast.

In real live valt dat wel mee:


Ik heb dit Forum draadje gelezen en daar staat echt veel onzin is.
Revue Thommen is een oud Zwitsers horlogemerk dat zelfs een aantal eigen (handopwind) calibers heeft.
Werd tot 2 jaar geleden geproduceerd door Grovana. Is inmiddels zelfstandig onder leiding van Roland Buser; gevestigd in Waldenburg.
Revue Thommen was ook de eigenaar van Vulcain, maar hebben dat 10-12 jaar geleden verkocht.
Inmiddels is Revue Thommen onder Grovana uit en weer op zichzelf…
Er zijn maar enkele Zwitserse merken manufacture. Ook bedrijven als TagHeuer produceren geen eigen uurwerken.
Echter Swiss Made betekent; zwitserse uurwerken, in zwitserland in elkaar gezet en meer dan 50% van de waardecreatie vind in Zwitserland plaats. Revue Thommen voldoet daaraan. Orient, founded in japan en owned by Seiko? Invicta, hollywood USA?
Wie denkt dat tissot swiss made is?

2 likes

Nog een hele fraaie duiker gezien. Een Helberg CH7. Heel het internet afgespeurd maar nergens te koop gevonden.

Welke is het uiteindelijk geworden?

Geen van beiden is het geworden. Om het mezelf nog moeilijker te maken is de keuze nu een longines hydroconquest automatic, een tag heuer aquaracer 300m automatic of een omega seamaster quartz 300m. In november hak ik de knoop door dus ik kan er nog even over nadenken.

Welke is het nu geworden? Ik weet dat veel mensen niet warm lopen voor hommages maar een steinhart ocean 44 heb ik hier nog niet vernoemd zien worden?

Ikzelf moet ook minstens 44mm hebben en heb uiteindelijk gekozen voor een orient pro Saturation diver. Komt er binnenkort aan!

4 likes

Wit of zwart? Das wel echt een kanon trouwens haha

Wit! Vind ik wel leuk :stuck_out_tongue: en ik heb graag dikke grote horloges

3 likes

Heb ik ook gehad ja. Vet ding!

Idd Willem, die heb jij ook gehad. Hij gaat straks op de post. Even doosje zoeken waar hij in past :slight_smile:

2 likes

Goeie keuze, dikke klatser! Mis 'm nog geregeld…

2 likes

Het is uiteindelijk een Oris Aquis Date 43 mm geworden. Net iets minder fors dan de Revue Thommen of Orient maar nietemin een opvallende verschijning aan de pols.

1 like

Zeer mooi! En over revue thommen gesproken. Ik heb er eentje en is magniefiek goed afgewerkt. Maar dit is wel een pilot xxl 44mm

1 like

Weet niet of iemand hier baat bij heeft maar ik lees 44mm, Orient en duiker: hier is de Orient Mako XL in de aanbieding. Veel horloge voor het geld, wel snel handelen!

https://watch2day.nl/deal/26009/orient-mako-xl-automatic-divers