Duikers en waterdichtheid

alle horloges die ik koop uit dit decennium moeten gewoon 10atm hebben. het is 2022 verdomme. lekker zwemmen ernee

1 like

nee ik vind jouw gesprek wel interessant, ook als er iso etc bij komt kijken

Bij een dresser boeit waterdichtheid me geen drol.

Elk beetje sportief horloge, ok.

En wat als we .rar erbij betrekken of 7zip?

2 likes

terwijl ik wel net in april een fonkelnieuwe speedmaster heb gekocht met 5atm. ik log uit nu sorry

1 like

Geen probleem als je maar niet gaat duiken :stuck_out_tongue:

1 like

plaatje voor de sfeer terwijl deze dus niet in een duiktopic thuis hoort

was afgelopen maand op pad in Frankrijk en vooral kiten en zwemmen met deze nieuwe aanwinst. een heerlijkheid.

4 likes

@jaffa , anders samen maar eens duiken richting de 18 a 20 meter diepte, wat ik mag, met speling, nemen we duikcomputers mee, uitgekozen horloges van ons, en inzendingen van forumleden, kunnen we ze kalibreren op die diepte?

Wappiedeflappie! :partying_face:

EnerRenatus en het complot van de onzinnige waterdichtheid! :joy:

frontborder

5 likes

ben wel benieuwd hoeveel rolex submarines we mee krijgen om te testen op 20 meter diepte…

ja leuk. Loosdrechtse plassen of zo. daar ligt een stadsbus op de bodem en een soort speeltuin om te wreck diven

1 like

submariners sorry… te snel geschreven

deal! gaan we organiseren!

1 like

Duidelijk geen idee waar hij het over heeft. Heb nog gedoken met een oude Casio van een paar tientjes en dat was geen enkel probleem. :upside_down_face:

Nu heb je gewoon een duikcomputer om je arm, niets met horloges.

Bij een duikcomputer zijn de keringen en andere afdichtingen gelijkwaardig aan die van de normale duikhorloges.
Electronica en water houdt men graag van elkaar gescheiden.

1 like

Uiteraard ook onderhoud nodig, dat klopt.

Maar met een klassiek duikhorloge mag jij echt nergens meer duiken hoor, in ieder geval niet bij PADI gecertificeerde duikscholen. Daar is een duikcomputer standaard. Kan jouw horloge 3000 of 6000 meter gecertificeerd zijn, met een normaal duikbewijs niet dieper dan 20 meter, geavanaceerd, zoals @jaffa 40, 50, of 60

Ga het morgen gelijk nog eens proberen maar nu van de hoge duikplank. Nou ja, als het van m’n moeder mag dan hè…

2 likes

Als je het durft…

1 like