Duikers en waterdichtheid

Ehm, je praat tegen jezelf. :dizzy_face:

2 likes

DID/MPD. Er zijn er meer van hier. :joy:

Pun intended

3 likes

Duikers en waterdichtheid… Heerlijk toch dat je onbezonnen altijd het zwembad in kunt springen? En met de bezel time ik de kooktijd van m’n eitje, bijna dagelijks.

Lukt allemaal niet met een dresser.

2 likes

Hier nog een filmpje van @FransT waar hij over z’n Vostok heen rijdt. :scream:

Ah gelukkig overleeft hij het!

5 likes

Oh ja :smile:
Ik heb hem ook nog op 70 graden in de vaatwasser gegooid, een korte was van 45 minuten. Niks mis mee :+1:t5:

Je kan ze ook koken :

12 likes

Ik kan het niet testen met mijn Longines nu, staat een bordje bij het zwembad " Verboden te duiken" .

Heb ze duidelijk gezegd dat het om een wetenschappelijke test gaat voor een hoogstaand forum.

Maar helaas, heb ik nog niks aan mijn draaibare bezel :laughing:

Timen hoe lang het duurt voordat de cocktail komt die je vanaf de rand van het zwembad hebt besteld. :man_shrugging:

3 likes

Die is er al voordat ik heb kunnen draaien :grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Dat is ook mijn idee er over.

Idem, had bijna mijn 4* toen ik om medische redenen moest stoppen :frowning:

Er was in mijn tijd wel al de kering maar toch nog altijd de kentering.
Was bij ons in de club veelal hilariteit over de stoet duikers die tussen half uur oor en na in een rijtje het water in liep en terug keerde om dan zoveel stof op te dwarrelen dat je tot 20m geen steek meer zag.
Wij gingen vroeger voor kentering of later na het water in.

Hoi Ener/Renatus/Rene/Chro_No,

Misschien handig om even met het andere account in te loggen als je met jezelf praat?

11 likes

Mooi :+1:t2: dit zijn ook mijn type duiken.
D12 met Trimix 18/45 als back gas en NX50 of O2 als decogassen :call_me_hand:t2:

1 like

Ik duik van duikplank of rotsen met 10 ATM in water tot ongeveer 6-7 meter diep. Boven water is het dan rond de 35 graden en in Macedoniƫ duik ik in een bron water meer van 7 graden. Heb tot nu toe geen problemen gehad mits kroon aangedraaid was. Met mijn 20 en 30 atm horloges ben ik max tot 15 meter gedoken. Ik heb geen ervaring met zeewater.
Mijn betaalbare duikers(citizen, en wat Chinezen) heb ik gebruikt om de kinderen te leren opduiken🤭

2 likes

Je vergeet Jumper nog een account van deze kneus.

2 likes

.

Last van je dissociatieve identiteitsstoornis?

:joy:

4 likes

Diepvries en slushpuppie is ook geen probleem. Ook een Lada 4x4 kan hij ook hebben. De garantie is dan nog geldig. Momenteel wordt dat alleen lastig te regelen

1 like

Grappige discussie. Op de eerste plaats vooral een marketing verhaal. Ik denk overigens wel dat de duikhorloges, mits goed onderhouden en niet onderhavig aan lomp gebruik, ze in principe waterdicht zijn. Maar vooral ook om zekerheid te hebben dat mocht je er mee in het water vallen, of iemand uit het water wil redden, er niets met het horloge zal gebeuren. Wie gaat er nou voor de lol met een Rolex Submariner van meer dan 10 tot 15 K duiken? En dan ook nog in vies of zout water, waar nog amper zicht is. Ook zal er zand en zout tussen de draaibare bezel en kast terechtkomen. Ik vind duiken met dergelijke horloges vooral mishandeling in letterlijke en ook in figuurlijke zin van een prachtig product.

Genoeg mensen denk ik. Ik ken er wel een paar.

Ze zijn ervoor gemaakt. :man_shrugging:

Dit soort horloges in een kluis oid leggen is eigenlijk mishandeling! :joy:

8 likes

dat, of hij zit aan de keta

1 like

Precies, net als condooms…
Tssssss aan de man brengen door te zeggen dat t beschermd tegen een SOA en/of het bezwangeren van je ā€œspeeltjeā€ā€¦
Ook fake dus… ze maken ons ook alles wijs on geld binnen te harken.

Wat wel is, condooms zijn WEL waterdicht…
Moeten ze eens meer marketing op doen ipv het via seks te spelen.
Condoom om je zeef duikhorloge en deze is zowaar WEL waterdicht.

2 likes

De simpele pulsar ging niet kapot. :wink: