Ja… of…
Zulke dingen… die kunnen gewoon bij’t oud papier… ik wil zo min mogelijk “plastiek” in mijn verpakkingen…
Ja… of…
Zulke dingen… die kunnen gewoon bij’t oud papier… ik wil zo min mogelijk “plastiek” in mijn verpakkingen…
Als dat stevige genoeg is… lijkt me iig beter dan 2 lagen om het hele ding heen.
'k moet morgen maar even kijken hoe of wat… er is zoveel op dat gebied, en er is ook een grote variatie in prijs…
Vulmateriaal wil ik zoveel mogelijk vermijden… dat kost helemaal bakken met geld, en waar laat ik die zooi?.. 't liefst heb ik dozen meer op maat… maar dat wordt helemaal een duur geintje… mensen onderschatten snel wat verpakken kost…
Maar ook hoe lomp er met pakketjes wordt omgegaan!!
Dus goed verpakken is een pré, en ja verpakking kost geld, dat moet je mee calculeren in je prijs.
Ik val er een beetje in dus het hele verhaal doorgescrolled, hout is sjiek maar is bladen en en armsteunen printen nog geen optie?
Mooi bankje trouwens!
Nee, Printen is vooralsnog totaal geen optie, wil je een goede kwaliteit dan is het veel te duur, wil je een normale prijs, dan is het rommel…
Ik ken veel mensen met een “plasticpoeper”, en daar ga je het zeker niet mee redden… te zwak, blad mag niet doorbuigen, niet glad genoeg te krijgen, waardoor zich vuil in het blad kan nestelen.
Daar komt nog bij dat het veel te lang duurt, je zo een paar rollen fillament erdoorjaagt om een blad te printen, en het resultaat niet goed genoeg is.
Hout voelt altijd veel prettiger aan, en in een traditioneel vak als de Horlogerie, geeft men toch de voorkeur aan Hout…
Begrijp me niet verkeerd, een aantal jaar geleden waren 3D printers nog een Noviteit, en was de kwaliteit van de prints op zijn best “matig” te noemen, verder was er ook niemand die er iets echt nuttigs mee deed of kon…
Dat begint nu zo zoetjes aan anders te worden…
Hobbyisten, en ook kleinere bedrijven die wel eens Metaal gietwerk doen, printen nu de modellen middels zo’n 3D printer, wat heet… Zelfs de mallen voor een F1 motor komen nu uit de printer, maar die print met zand en een bindmiddel.
Daarmee wordt niet een model voor het motorblok geprint, maar rechtreeks de gietmal!.. da’s wel even andere koek!..
Thanks!..
't hele concept is gebaseerd op dat van de grote banken,
Jan, dat is euro werk, als klanten die werkbank van jou kopen zijn ze echt wel bereid die paar pietermannen extra te betalen. Zo niet kunnen ze de werkbank ophalen toch
Voor het bedragje wat DHL rekent om de doos bij jou af te leveren komen ze’m echt niet halen, of ze moeten dichterbij wonen dan’t DHL Servicepoint…
Dan moeten ze niet zeiken en betalen voor de tijd moeite en goede verpakking. Wat een gemiep weer zeg.
Precies! Dus die kosten kan je dan toch doorrekenen. Ze weten het bedrag van de werkbank, moet het verstuurd worden, prima! Maar daar zijn dan gewoon extra kosten aan verbonden.
Eerder vanmiddag even met 2 platen beukenhout van 150 x 90 cm tussen de snelbinders naar de houthandel gefietst
Om de aldaar dienstdoende houtoloog even zijn kunsten op voornoemde platen te laten botvieren volgens de door mij verstrekte specificaties
Teneinde onderstaand resultaat te bekomen
De totale stapel bedraagt de houten onderdelen voor 8 Minibenches, waarvan de helft inmiddels verkocht is
De armsteunverstellers zitten inmiddels ook in het prototype, en op de stelletjes zit nu ook een carrosseriering om te voorkomen dat de contramoer in het aluminium frame gaat vreten.
Arie is tevree…
Ohja… ook nog wat hout voor de freesmachine gehaald… die gaan we morgen maar eens fijn in elkaar fröbelen
Lieve HF-ers, graag on topic.
Updates over het tooltje op de Facebookpagina toch?
https://m.facebook.com/profile.php?id=100063529751887
Kunnen we hier weer verder met de opzetbankjes.
Want dat heb ik ook gedaan…
De Freesmal is klaar… en in gebruik…
hier had ik de mal voor de voorkant er al uitgehaald, die ligt in de uitsparing op het blad, en wordt nu nog vastgehouden met een paar lijmklemmen, maar in de toekomst komt daar nog een balkje overheen zodat ik 'm met 2 boutjes vast kan zetten op de ondermal
momenteel heb ik voor de 4 bestelde Minibenches de werkbladen klaar, en nog een aantal extra… het “prototype” is momenteel “on tour” een klant kent een horlogemaker die er eigenlijk wel een wilde, maar 'm te duur vond… omdat die klant toch komende week weer een horloge daar gaat brengen, heb ik 'm gevraagd: “Neem 'm eens mee, en laat 'm zien… laat 't em maar eens ervaren wat ie voor dat geld krijgt… en wijs em er ook nog even op dat de prijs in de webshop Inclusief BTW is”
verder heb ik nog een kleine wijziging in de constructie bedacht… de bouten waarmee de armsteununits nu in elkaar zitten, zitten door het onderste profiel geboord, en zitten dus aan de onderkant van die units… maar, als ik ze vanaf de bovenkant monteer door gewoon 2 extra gaten te boren in het 40x40 profiel dan hoef ik in het onderste deel maar 3 gaten te boren, en zijn de enige gaten die erin zitten voor de T-Sleutel., daarmee is het ontwerp weer wat cleaner…
Nu de armsteunen nog… Frees 10 x 31 mm is besteld, komt volgende week… in de tussentijd weer volop de EMCOturn 120 aantrappen voor de Straptools, inzetjes komen binnenkort ook weer binnen… en dan kan er meteen een grotere batch de deur uit…
Even een boor ø12 inslaan… en het freesje 10 x 31 ophalen… Ik ga de deur weer uit!..
Zie dit topic passeren en het schiet me ineens te binnen dat ik 3-4 maanden terug zo’n tooltje heb besteld (en betaald…)
Aangezien ik geen FB heb en hier ook absoluut geen plannen voor heb, zou een summiere indicatie vd stand van ‘tooltjes’zaken in dit topic best handig zijn
Als u em helemaal vergeten bent, ligt ie plots op de deurmat
Hoe leuk is dat?
Dat had ik altijd met AliExpress. Zo leuk: hee een plastic enveloppe met Chinese tekens. Spannend… jaaaaa een leesbril voor 80 eurocent. Twee maanden geleden besteld en alweer vergeten.
Hier in de buitengebieden wil nog wel eens een (onverwacht) pakje kwijt raken. En ondergetekende geeft dan graag vooraf wat aandacht aan een pakket met tooltje van 35€ (Ipv een ali pakje van 0,80€ )