DUMET Opzetwerkbankje (ontwikkelingstopic)

Dat er ook mensen zijn die het beste willen maar geen ruimte hebben om een hele werkbank ergens neer te zetten. Dat hoeft niets met betaalbaarheid te maken.

Tenzij je daar dus de ruimte niet voor hebt.

Ik zou eens wat marktonderzoek doen, wat luisteren naar de wensen van de mensen die zo’n ding uiteindelijk willen kopen, zal je wel eens kunnen helpen.

Dat is idd mijn gedachte, maar ondertussen bedacht ik dat er ook scharnieren bestaan die je eerst naar boven moet trekken om naar beneden toe te ontgrendelen. Dat zou nog fraaier zijn.

1 like

Hier een voorbeeld van een houten exemplaar waar je wel bij spulletjes kan.

5 likes

Waar kan ik die vinden? Ziet er goed uit👌

Ziet er idd wel top uit :ok_hand:

PB gestuurd

1 like

Armsteunen zijn zo te zien niet verstelbaar, leuk om zoveel lades te hebben, maar als je em op zijn achterkant wilt wegzetten omdat ie dan minder ruimte inneemt… ligt alles door elkaar…

bovendien zijn deze dingen over het algemeen niet goedkoop… die ik eerder toonde moet al €650,- kosten… daar kan ik denk ik wel onder blijven… (en dan verdien ik er nog steeds aan).

1 like

En die laadjes in het voorbeeld hierboven zijn niet eens met een zwaluwstaart gemaakt.

Eens, maar degene die AK liet zien is een Bergeon IMO. Noblesse oblige :wink:

Ik heb even een zakelijk account aangemaakt bij ze, als mijn account is geactiveerd, kun je de prijzen ook zien. Ben benieuwd, ze hebben ook indrukwekkende werkbanken!

2 likes

Alles van Beukenhout, da’s wel mooi… maar helaas… Beukenhout is duur… waarom kies ik desondanks ook voor beukenhout voor mijn werkbladen en werkblaadjes?.. omdat het voldoet aan de eisen die je aan een werkbank mag stellen…

'k weet niet eens waar die uit mijn voorbeeld gemaakt wordt, even kijken… 't is een product van Horotec… ook geen rommel, maar in mijn ogen te duur, en niet praktisch…

'k heb even rondgekeken, maar geen scharnieren kunnen vinden die aan mijn eisen voldoen, bovendien zie ik ook nog niet hoe zoiets in te passen in het ontwerp.

Op zich zou het inschuiven van een onderdeel, en het dan met een paar slagen van een T-sleutel (wordt meegeleverd) vastzetten, toch geen struikelblok mogen zijn?..

Tuurlijk… ik kan het wel luxer maken… maar dan wordt het ook duurder…

Waar ik naar streef met dit ontwerp is een oplossing bieden voor diegenen die incidenteel een horloge servicen, of repareren, en niet de ruimte (zowel fysiek als financieel) hebben om een werkbank neer te zetten.
Tevens denk ik verder… een dergelijk opzetwerkbankje zou ook een uitkomst zijn voor de modelspoorder, het onderhoud van je kostbare locomotiefjes is ook best wel een priegelwerk (zeker als je N of Z spoor hebt), en dan is je werk wat dichter bij je gezicht wel zo fijn…

1 like

Ja sorry hoor, Maar Arie gebruikt zelf Ikea kastjes.

1 like

Maar waarin onderscheid jouw product zich dan tov al bestaande producten? Dat gaat ervoor zorgen dat je er ook daadwerkelijk een paar gaat verkopen. Het zal dan toch voornamelijk om prijs gaan, want op gebruiksgemak zul je (op verstelbare armsteunen) wss niet zo onderscheidend kunnen zijn?

Wat kost trouwens momenteel jouw meest basic werkbank? De prijslijst op je site werkt niet.

en dat was voor de genen die er een hebben gekocht, geen enkel bezwaar…

Kijk voor de grap eens naar massief beuken ladeblokken… zou dat graag leveren… maar dan kan ik rustig de prijs van een werkbank zo’n beetje verdubbelen… alleen voor de kastjes?.. beetje té vind je niet?..

Ik snap de reactie niet. Dit is n.a.v de opmerking dat je Ikea kasten hebt? Je bent heus niet de enige :smile:

't gaat er om dat ik een ontwerp heb, en dan komen er een aantal reacties waarin wordt aangestuurd op uitbreidingen die in dit ontwerp niet zijn te verwezenlijken.

1 like

Zomaar een vraagje @Arie_Kabaalstra wat gaat zo’n opzetwerkbanje kosten ? (Misschien heb ik het antwoord op deze vraag over het hoofd gezien alvast sorry daarvoor.

Daar moet ik nog even aan rekenen, Ik heb nog niet alle onderdelen in de samenstelling gezet,
'k heb wel een idee van de kosten in mijn hoofd, maar ik ga daar nu nog geen uitspraken over doen, om mezelf niet in de voet te schieten, of beloften te doen die ik niet kan waarmaken…

't opzetwerkbankje is eveneens een “Tussendoorprojectje” de focus ligt momenteel op de Straptools, ik heb vandaag mijn vingertoppen kaal geschuurd op de dopjes.

3 likes

Valt toch wel mee?

Ja… da’s niet veel, en je kunt em ook nog een haartje hoger zetten…
die 5 cm, uitgaande van een gemiddeld buro, maakt dat je werkvlak zo’n beetje op 95 cm komt te liggen… de standaard hoogte van een standaard werkbank.

Nu ook even zoeken naar kartonnen dozen van rond de 60 x 45 x 25-30 cm…
Vanwege het formaat kan ik ze dan gemonteerd en wel in een kartonnen doos doen en opsturen…

Dan moet ik ook even uitzoeken wat de verzendkosten Internationaal zijn, dan kan ik ze ook in de Webshop mieteren…

1 like