Maar als dit soort reacties niet wenselijk zijn, moet je het geen ontwikkelingstopic noemen. Dan is het meer het “wie heeft er interesse in mijn opzetwerkbank waar het ontwerp van vast staat” topic.
Maar dan is het en off topic (wat dit sowieso al is) en een verkooptopic (waar jij als enige “professional” een soort van vrijstelling voor hebt gekregen).
Daar zit wel wat in. Maar evenzo dat op de suggesties en ideeën feedback wordt gegeven. Dat een aantal ideeën wordt afgeserveerd is niet erg wanneer wordt aangegeven waarom. Die onderbouwingen geeft Arie. Dat maakt het juist een leuk te volgen topic. Ik ben niet een waarschijnlijke potentiële klant, dus ik zie het ook niet als verkoop topic (anders zou ik het niet volgen).
Dit is geen flauwe opmerking, ik bespeur ook een trend, lever geen commentaar op wat Jan doet want dan ben je een zeikerd. Laat ik dan even zeiken: van die tooltjes is er nog niet een uitgeleverd en Jan start alweer een volgend topic over een nog te maken item. Oprecht advies: maak eerst iets helemaal af en begin dan aan iets nieuws. En wat @SuperC ook al opmerkt: kennelijk geniet Jan een privilege wat maar weinigen is gegund hier: topics openen over je eigen business, handel. Normaliter worden dat soort topics binnen een dag dichtgevlag en verwijderd. Just saying.
Helemaal eens met @SuperC en @malus65
Daarnaast zijn de commentaren van SuperC altijd onderbouwd en gezond kritisch, dus het afschrijven als zeiken vind ik echt veel te kort door de bocht.
Waarin ik ook aangegeven heb dat het een Tussendoor projectje is… Ik ben aan het werk op tijden dat de gemiddelde forumbezoeker tegen kaap kont van moeders de baas aan ligt… en nog is het niet genoeg…
Wat commerciële topics betreft… niemand wordt hier een strobreed in de weg gelegd om zijn of haar “vruchten van noeste arbeid” te tonen, P1lot One, Subdelta, Stefan Ketelaars, need i go on?
Denk dat het weinig te maken heeft met het feit dat jij werkt als anderen liggen te slapen. Die werken namelijk als jij zit te wachten op je inzetjes. Zelfs de mensen die op mij zaten te zeiken over leverdata, beginnen de kriebels te krijgen…waarom? Omdat je al drie weken te laat bent met het leveren van überhaupt één tool.
Uhm, jawel hoor, bovendien zijn je voorbeelden ongelukkig gekozen. Jouw producten waar momenteel een topic voor loopt, zijn geen HF limiteds. Van je tool heb je er inmiddels 200 kunnen verkopen, 6000 euro omzet, lijkt me niet dat je dat nog “niet commercieel” kan noemen. Er zit nota bene een bestellink in dat topic. Dit topic is niet anders, je doel is om potentiële kopers te bereiken (niet om de feedback iig).
Van het topic van Stefan zou je nog wat kunnen zeggen. Maar potverdrie, wat maakt hij daadwerkelijk mooie dingen! Jouw noeste arbeid moet daadwerkelijk nog zijn vruchten afwerpen.
Dat is binnen de regels, het reageren op een “gezocht” topic. Die bevestiging heb ik van Jur gehad. Voorheen werden die reacties namelijk gevlagd en verwijderd.
Nope. Ik zou niet durven
Maar goed, ik zet dit topic op negeren, anders word ik weer in een strip afgebeeld
Sorry, maar dit slaat alles. Ik las ook ergens dat je voor het eerst fatsoenlijk wat centen op de rekening kreeg door dit tussendoor projectje. Prioriteiten.