DUMET Opzetwerkbankje (ontwikkelingstopic)

Ben reuze benieuwd!

1 like

Dus je hebt nog geen enkel bankje gemaakt, maar je biedt hem wel al te koop aan?

Tevens heb je je handen vol aan het draaien van doppen, maar wil je wel al bankjes verkopen?

Hoe danā€¦?

Ik heb genoeg tijd tussendoor als ik in de werkplaats benā€¦ de machines draaien wel, en ondertussen doe ik andere dingen.

Verder, kost het bouwen van het frame amper tijd, Ik heb de tekeningen, dus kan ik de programmaā€™s voor de CNC Boormachine vantevoren maken, ik hoef dan alleen maar de stukken profiel in de machine te steken, en op start te drukkenā€¦
't enige handwerk is het frezen van het blad en de armsteunenā€¦ als dat nou alles is?.. Denk in uitdagingen en mogelijkheden, niet in problemen

Tevens, verwacht ik niet dat het net als met de Tooltjes zo storm zal lopen, en Ik wil gewoon voor de rikketik half Januari 1 exemplaar klaar hebbenā€¦ als ik tegen die tijd nog met de huidige batch tooltjes bezig benā€¦ dan is er wel iets vreselijk mis gegaan lijkt me

Denk dat die doorgaat met een harde lockdown tot 14 januari?

Ik hoop het wel, maar als het niet doorgaat?.. hij staat al in de webshop, en ik kan eens informeren wat een advertentie in het blad Rikketik kost, dan breng ik 'm ook al ruim onder de aandachtā€¦ of ik de kosten nou maak voor een advertentie, of voor een halve tank benzine + een dag standhuur, een thermoskan koffie, en een trommeltje vol brood?.. dat kukelt er dan ook niet meer tegenaanā€¦

Tuurlijk het contact met geinteresseerden en potentiĆ«le klanten is wel leuk, maar als dat niet kanā€¦ tjaā€¦ wat kan ik daar aan doen?..

Dat heeft ook goed voor @stefanketelaars gewerkt :muscle:

Ja, zo zie je maar weerā€¦

blijf bij je doelgroepā€¦ met een advertentie in de Quote heb ik mogelijk een grotere oplage, maar daā€™s mijn doelgroep nietā€¦

Daar heb ik nooit in gestaan.

3 likes

Nee, dat weet ik ook wel :joy:. Een advertentie in een blad, kom op zeg, zo 1980 :man_facepalming:

4 likes

Toch vind ik het wel wat hebben! Dat is mooi om aan de muur te hangen :sunglasses::ok_hand:

3 likes

tjaā€¦ in een ander topic kreeg ik al de opmerking ā€œ1980 wil zijn RS 232 terugā€, oude technologie, maar als het werkt, werkt hetā€¦
Bovendien, een groot deel van de bezoekers van de Rikketik is van een dusdanige leeftijd dat je je af kan vragen of ze net zo handig zijn met Internet als wijā€¦

1 like

Ja, maar die kopen jouw werkbankje niet.

En we hebben te stramme handen om het tooltje goed vast te kunnen houden.

Ik kreeg net een telefoontje van de Aluminium leverancierā€¦ de delen van het frame liggen klaarā€¦ dus die ga ik zodadelijk ook maar even ophalenā€¦
Daarna de werkplaats inā€¦ de draaibanken weer aanslingeren, en intussen wat framedelen boren, en dingen in elkaar zettenā€¦

1 like

Contour gefreesdā€¦ gaten geboord voor de Rampa Moerenā€¦

En het gootje ingefreesdā€¦

Nu nog de randen wat afronden met de bovenfrees, en de boel in de blanke lak blaffenā€¦

'k moet toch zelf eens een wat grotere freesbank hebben, dan hoef ik er niet 2 uur voor in de auto te zittenā€¦:slight_smile:

1 like

Hopsaā€¦

Gisteravond nog even gedaanā€¦ ik had 3 machines tegelijk draaien met de lange doppen voor de straptools, dus tussendoor tijd om dit even beet te pakkenā€¦
de zijframes waren al gemonteerd, de armsteunbeugels heb ik gisteren in elkaar gezet.

Dus, de boormachine gepakt, om de moeren in het hout te draaien waarna we het hele spul in elkaar konden zetten om te zien of alles pastā€¦ en dat doet hetā€¦

Zo ziet de onderkant er uit, de gaatjes in de armsteunbeugels geven toegang tot de bouten waarmee de beugels aan het werkblad vast zittenā€¦

dusā€¦ als je klaar bent, zet jeā€™m op zijn kant, draait die 4 boutjes een slagje los, en schuift de armsteunen er zo afā€¦ en dan monteer je ze op de achterpoten op de bouten die daar al in zitten (te zien op de foto hierboven).
de armsteunen zitten er nog niet opā€¦ daarvoor moet ik eerst een hapje uit de armsteunen frezen, zodat het scharnier erin past.
Als deze constructie me bevalt, dan ga ik die mogelijk ook gebruiken bij de grote werbkanken, dat scheelt weer in de montage van het geheelā€¦

Straks als ik in de werkplaats ben, even de bovenfrees over het randje van het blad om 'm mooi af te ronden, en dan in de blanke lak zettenā€¦ en dan is ie zoā€™n beetje wel klaarā€¦ ruim op tijd voor de Rikketikā€¦

8 likes

ā‚¬395

1 like

Neeā€¦Alleen is de prijs hier niet genoemdā€¦
Het bankje is reeds aan de webshop toegevoegd

2 likes

Ook weer wijzer geworden. Ga eens kijken wanneer ik dit ga aanschaffen. Ik heb nu nog geen plekje waar ik hem kwijtkan

Ik kan je webshop niet vinden. Is er een makkelijke manier om daar vanaf je homepage te geraken?