Duur horloge loopt + 4 minuten pd

Dit artikel staat vandaag op de laatste pagina, genoemd “stekeligheden” , van de consumenten gids.

Wat vinden we er van ?

4 likes

Slecht geschreven.

Hoe loopt die Daytona van je?

9 likes

4,5k per minuut. Duur tarief

4 likes

Tja, het is een klokje hè! :sunglasses:

Had ik ook gezien … Geweldige service van S&C…:disappointed_relieved:

Als het idd magnetisme is staat ie binnen korte tijd weer op de stoep… :rofl:

2 likes

Slechte beurt van Schaap & Citroen

1 like

Kwestie van voor €5 zo’n demagnitizer van het web plukken. Dat moet S&C toch ook weten.

2 likes

Da’s wel heel zuur…

Dat zouden ze na 3 reparaties toch kunnen bedenken?
Heb zelf ook niet zo n hoge pet op van de vakbekwaamheid her en der :innocent:

2 likes

Ik vraag me stiekem af of ze echt 3 keer aan de fijnregulering hebben lopen frotten, om er vervolgens achter te komen dat een brainfart aan hun zijde de oorzaak zou kunnen zijn dat t niet verholpen is…

Groeten,

Noel.

2 likes

Ik vind hdt slecht van Schaap & Citroen.
Maar tegenwoordig is het bij vele bedrijven zo dat je pas wordt geholpen zodra je de media opzoekt.

1 like

S&C de schuld geven is geen oplossing. Als het horloge goed is gerepareerd, en meneer gaat netjes naar zijn werk waar hij in aanraking komt met magnetische velden kan het snel gaan. En dan mag je weer terug. En zo gaat die cirkel steeds rond. We kennen 10 zinnen van dit verhaal en blijkbaar is dat genoeg om een oordeel te vellen :thinking:.

Ik geef deze meneer overigens ook niet de schuld :blush:

12 likes

Ik vraag me dan af, bepaalt men eerst of het horloge echt gemagnetiseerd is of zet men het horloge gewoon in het toestel om te demagnetiseren en hoopt men er dan het beste van?

Een Rolex Milgauss kan tegen magnetische straling. Dus het ideale horloge van de persoon uit de consumenten gids.

Verder;
Nou verwacht je bij een horloge van €18.000,— dat die COSC is.
Voor mezelf mag een horloge wat vooruitlopen, zolang er maar geen achterstand optreed.
Je komt ook nergens meer telaat, maar als je andere zaken moet timen lijkt me een horloge dat op erwtensoep loopt een kriem.

Voor 18k heb je toch tijd=geld over en maakt die 5 minuutjes geen coitus uit of wel? Elke dag effe prutsen aan de draaiknop en de rest van de wereld loopt anders maar Voor of achter op jou.
Maar meneer heeft meer armoede dan de 18.000 euro en tijd te kort, ik heb geen medelijden ! Hij had een goede Quartz moeten kopen of regelt dit luxe probleem ergens anders voor wat wisselgeld. Mijn Meistersinger loopt ook elke dag een paar secondes te traag! Of te langzaam maar dat weet ik niet eens zeker.

Voor dat geld mag dat uurwerkje wel gewoon goed lopen zou ik zeggen…

3 likes

COSC kun en mag je helemaal niet verwachten.

Ten eerste is COSC alleen voor Zwitserse fabrikanten toegankelijk.

Daarbij is het een grote onzincertificering, met stokoude eisen, die ieder modern uurwerk met wat regulering gemakkelijk kan halen.
Zelfs lagere kwaliteit 2892 en 2824 uurwerken (dus onder chronometre-afwerking) zijn probleemloos te reguleren tot het vereiste niveau.

COSC zegt ook bar weinig omdat een uurwerk éénmaal, zonder de wijzerplaat en definitieve wijzers, zonder in een kastje te zitten, getest wordt in een laboratorium.

Kasten? Dragen? Magnetisme? Service? Geen nieuwe controle, anders dan wellicht op de Witschi van de horlogemaker…

Je nickname doet me denken aan de film The Shining met Jack Nicholson.

Maar als ik je reactie lees kom ik toch uit op One Flew Over the Cuckoo’s Nest met gelijknamige acteur…

11 likes

Dat is niet helemaal waar.

Een standaard COSC test vindt inderdaad plaats zonder kast, maar wel 15 dagen lang in 5 verschilllende posities.

Een COSC voor Rolex vindt plaats gemonteerd in de kast en wordt de test gedaan in een simulator die polsbewegingen nabootst.

Een COSC test kent wel degelijk zijn waarde.

1 like

Ook een Rolex COSC test heeft buiten de kast plaats.

Ik deel je mening niet, dat COSC certificering een echte waarde heeft. Met de hedendaagse technologie is de test eenvoudig te halen. Het stelt weinig voor, hooguit wat reguleren.

Vroeger - 40/50 jaar geleden - toonde het aan dat een basisuurwerk goed gemaakt was. Nu is het niet meer onderscheidend. Ieder standaard uurwerk kan voldoen aan de eisen.

De enige toegevoegde waarde zit 'm in de prijs…

2 likes