paar jaar geleden in Makati Manilla … kan je alles heel rustig passen, alles op voorraad en super vriendelijke lui.
rond de 55k en meer
De rest, dit was maar een willekeurig hoopje.
Zou ik door de drank dubbel hebben gezien matroos?
Het ontbrekende prijskaartje op de foto was zo’n 134k als ik me niet vergis (de day date met diamanten bezel op rechts), daarmee ga je aardig richting een half miljoen .
Die platinum DD40 is 106.750,-
Het ontbrekende prijskaartje op de foto is de rose gouden DD40, listprijs 34.600,-
Oh ja, toch wel een beetje armoe inderdaad .
Er was echt een koffertje vol van dit spul Han, deze foto is genomen van een kleine file in de rondgang langs alle tafels. Heb nog even gedacht: als dit maar goed gaat , maar niemand heeft misbruik gemaakt van de situatie, en vervolgens heeft iedereen ook netjes zijn extra genoten drankjes betaald.
Top avond, en top deelnemers.!
Top! Je hebt het erg goed georganiseerd hoorde en las ik.
Als je de volgende keer vrouwen in hun blootje het eten laat serveren ben ik ook van de partij
Ik heb een Richard Mille van een kleine 8 ton mogen passen in Harrods.
Helaas geen foto, want dat vond ik op dat moment wat kinderachtig overkomen (nu spijt van).
Heel licht horloge waarop je amper kunt zien hoe laat het is. Afgezien van de waarde, vind ik mijn horloges mooier.
De meeste coole gasten die er eentje dragen (oa F1 boys, Nadal), hebben er niet voor betaald. De mensen die er daadwerkelijk een gekocht hebben, willen vooral iedereen hun rijkdom tonen.
Wel leuk om een keer zoiets om de pols te hebben. Dat is mijn huis nog niet eens waard
Een aantal patek horloges vaneen paar ton van een klant met als duurste horloge een Greubel Forsey zat rond de 600K toen.
Een Omega van FL 1.000.000,- / €450.000,-
Dat past wel in het straatje Floyd Money Mayweather.
Ik heb 2 Richard Mille’s vergeleken bij een Duitse grijze dealer. In van die winegum/Engelse drop kleurtjes.
Wat mij wel ff bezighield destijds was hoe superlicht ze aanvoelden.
Dat was echt bijzonder licht.
Verder een Jaeger LeCoulte uit de Gyrotourbillon serie. Erg groot maar wel erg bijzonder spul.
Mijn eindconclusie was dat het op 1 of andere manier best wel clownesque wordt voor die bedragen.
Die RM’s waren te plastic fantastic voor supercar geld, en de JLC Gyrotourbillon was een stuk serieuzer. Maar door een overload aan moeilijke complicaties en grootte onder aan de streep toch hetzelfde resultaat.
Een aantal dubbeltourbi’s, perpetuals en nog wat spul van Roger Dubuis, diverse PP topstukken in platina, ik heb een platina of witgouden unieke Roger Smith om de pols gehad en een x een perpetual BP met tourbi en repetitie.
Nooit naar de prijs gevraagd btw.
Meer een opsomming van bijzonder spul dat je toevallig een x in handen hebt gehad. Gewoonlijk bij bedrijfsbezoeken en/of horlogebeurzen.
Ik zou zelfs willen zeggen dat in de buitencategorie duurder meestal bepaald omgekeerd evenredig is met mooier.
Ik heb ooit op een horlogebeurs in Engeland 1 v.d. 80 oid ooit gemaakte JLC triptique’s (meest gecompliceerde reverso ooit) in handen gehad. Prachtig idee, maar niet te dragen zo dik.
Deze bij de GTG een paar weken geleden:
Eerste generatie Patek Philippe 5270G Perpetual Calendar Chronograph Moonphase in witgoud.
De platinum daytona. Al fluctueert die wel goed in prijs is het nog steeds de duurste die ik geprobeerd heb
Bij de Jacob&Co. Boutique in geneve deze jonge om gehad. Deze versie met een compleet saffieren kast kost je €1.200.000,- (zonder belasting), dus als hem in Nederland koopt ben je €1.452.000,- kwijt…
Dit horloge is natuurlijk amper draagbaar maar de techniek in dit horloge, het maken van een compleet saffieren kast en het zien bewegen van het motortje is wel fantastisch!