Dankje! Is er altijd 1 maatvoering (34mm) van dit model geweest of zijn er meerdere maten?
Er zijn zeker nog kleinere varianten, en er is nog een maatje groter (37mm), en de chrono is 41mm, oid. De 34 draagt echt heerlijk, perfect voor een dress watch. Ik draag normaal een IWC van 39mm en deze kon daar qua présence zeker tegenop, vooral door de gouden accenten en de band.
De chrono is 38 of 39mm afhankelijk van uurwerk (el primero 134 of Lemania 137) en metingen. Die band is onovertroffen draagplezier.
dank voor de correctie, de metingen zijn door de kastvorm niet altijd even duidelijk als bij andere horloges. Prachtige Ebel trouwens Rory!
Klopt zeker. En de lug to lug van Ebel is heel kort, wat ook bijdraagt aan hoe comfortabel het op de pols ligt.
Die 37mm time only, is dat alleen die nieuwere versie met ‘platte’ achterdeksel of ook al de meer vintage generatie die jij verkocht? Die Ebel die jij had moet trouwens nog fijner hebben gedragen met die dunne kast en licht quartz-uurwerk. Zwaar onderschatte horloges.
Dat denk ik wel ja. Is ook de versie met centrale secondewijzer en datumfunctie zo te zien.
Volgens mij zit er geen datum op. Vrijwel zeker…
Op de foto lijkt hij erg op deze. Jouw foto is vaag, dus lastig te zeggen, maar er lijkt een ‘blur’ te zijn naast de 3-uurmarkering die het datumvenster kan zijn.
Je had dit model met deze specifieke wijzerplaat ( ivory/ romeinse cijfers ) in 4 maten : mini/ lady/ junior/ senior.
Ebel Referentienummer van de senior ( het herenmodel ) : 1187141/1225
Het is een Ebel Sport Classic met een monocoque kast, zonder achterdeksel dus.
Voor zover ik me kan herinneren :
Mini : altijd zonder datum. ( refnr 1157111/ 2512 )
Lady : met of zonder datum ( refnr 1087121/2512 ( datum ) of 1090121/2512 ( zonder datum )
Junior : met of zonder datum ( refnr 1087131/2512 ( datum ) of 1090131/2512 ( zonder datum )
Senior : altijd met datum ( refnr 1187141/ 2512 ( datum )
En senior is dan 34mm ong. ?
Klopt.
Lijkt een nette Modulor. Zie er weinig geks aan, alles lijkt op de goede plek te zitten, schroeven ook juist. Zou er even in willen kijken maar verwacht daar ook een 137 werkje dat rustig zijn werk doet. Ik heb meerdere Modulors en die hebben dezelfde bouw. Er waren 2 typen metalen banden voor de Modulor. Dit is de klassieke band, maar er was ook een modernere band te koop bij Ebel (en een leren of rubberen natuurlijk die nog steeds leverbaar zijn). Ze zijn er met stalen en glazen achterdeksel, vaak afhankelijk van de leeftijd. Mooi horloge hoor!