Eerder geplaatst, maar nu over the top bewerkt om cijfers goed te laten zien.
Deze is echt extreem mooi.
Maar eens op het wensenlijstje zetten …
Lang weggeweest voor volledig onderhoud. Nu terug en ziet er beter uit dan ooit. Op de pols weet ik het echter nog niet.
Wat doet je twijfelen? Misschien past het bandje er niet zo bij
Op staal zou het horloge idd nog veel mooier uitkomen. En misschien met een andere leren band ook al wel.
Het laat zich verder niet zo goed uitleggen denk ik, soort van chase/catch verhaal.
Kunnen de ervaringsdeskundigen mij misschien iets vertellen over de beschikbaarheid van (aftermarket) bandjes voor Ebel-horloges? Ik ben wel gecharmeerd van een “Le Modulor” als die hieronder, maar niet dol op dit type stalen banden. Leren bandjes lijken moeilijk te vinden en/of superduur te zijn. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb ook al gelezen over een modificatie waarbij het schroefsysteem voor de bandjes simpelweg weggefreesd wordt, waarna er normale lug holes geboord worden. Barbaars natuurlijk, maar misschien wel effectief?
Kauffmann uit Duitsland heeft altijd de Ebel banden geproduceerd maar de machine die ze daarvoor gebruikte ging kapot en die was blijkbaar niet meer te maken.
Wat ik begreep gaat/ ging Ebel het zelf weer oppakken om zodoende Ebel klanten te helpen aan de specifieke Ebel banden met de plaatjes/ schroefaanzet.
Check de status bij een AD.
AD is een optie maar erg duur, verder heb je op eBay ook wel wat maar verwacht de hoofdprijs.
Behalve barbaars moet je ook redelijk zeker zijn van je zaak, flipperen is wel een dingetje na een dergelijke actie.
Er staat momenteel een 1911 Discovery op eBay waarbij de gaatjes er gewoon bij geboord zijn, dus zonder freeswerk. Dan passen de originele banden ook nog steeds. Maar inderdaad, het zal de verkoopwaarde allicht niet verhogen
Prachtige horloges en ik kan ze echt zeer aanraden. Enige nadeel is het bandenwissel-systeem. Ik heb beide stalen (bicolor) banden, maar leren banden zijn erg duur en zeldzaam
Ja, ik vind het een prachtig ding, en ook het formaat is met 41 x 11,5 mm gewoon top voor een automatische chronograaf. Plus dat ze voor vrij schappelijke prijzen te krijgen zijn.
Maar niet lekker kunnen wisselen met leren bandjes is voor mij wel echt een dealbreaker.
Dus misschien dan toch maar lug holes laten maken
11.5 dik is echt een wereld van verschil voor een chronograaf en hij zal kleiner dragen dan 41mm doet vermoeden door de kastvorm. Prijs/kwaliteit is uitzonderlijk goed. Waren echt top range horloges in de tijd.
Houd er rekening mee dat de originele banden van Ebel bijna allemaal gebruik maken van vouwsluiting.
Deze stalen band is overigens wel een geweldige band die heerlijk draagt.
Uurwerk Ebel Caliber 137. ( Lemania uurwerk gemodificeerd )
Dat wil ik wel geloven, maar stalen banden vind ik over het algemeen gewoon niet zo mooi. Tenminste, om mijn eigen pols. Bij anderen vind ik ze vaak prima staan
Peperduur… Maar ik heb nog nog wat liggen PB maar bij belangstelling.
En hij is weer terug gestuurd, voldeed niet aan de wensen en opgegeven gegevens.
Mag ik vragen wat er precies mis mee was? Op de foto lijkt het een net exemplaar te zijn.
De horlogeband zou voor een pols van 17 centimeter zijn, maar haalt krap. 16 cm, en dat is net te krap, het probleem is dat de schakels niet meer te vinden zijn.