Ebel only

Nog een vraagje: zijn er fakes in omloop van de Le Modulor? En waar zijn ze eventueel aan te herkennen?

Alles wordt nagemaakt maar dit is een ouder model en ik ben zelf nog geen fakes tegengekomen. Wel verschilt de conditie/ staat van de items.

Je ziet vaak afgeragde schroeven, ook aan de voorzijde hetgeen bijzonder is want die zijn volgens mij decoratief. Ook ben ik Franken modellen tegenkomen (ook op Chrono). Modellen waarbij de volstalen en bi-colour varianten zijn gemixt.

Ergo; goed opletten maar het zijn fraaie modellen en in mijn optiek zeer de moeite waard.

3 likes

Des te meer reden om goed op te letten want dan is het heel slordig gedaan :frowning:

Nee hoor, de 1911 le Modulor gaat gewoon open via de achterdeksel. ( zit overigens ook met schroefjes )

Via de voorkant is alleen bij de (oude generatie) Sport Classic modellen, die hebben een zgn monocoque kast. ( en ook nog bij de opvolger Classic Wave )

3 likes

Lees mijn post nog eens goed.
Het is toch precies wat ik zeg…… de Sport Classic gaat via de voorkant open.
Maar de 1911 le Modulor gaat via de achterkant open.

Jouw horloge is een Sport Classic ( zonder de benaming Wave erbij.)
Jij hebt de oude referentie maar het referentienummer dat je noemt klopt niet.

2 likes

@ronp heeft gelijk Henk, de meeste 1911 modellen (le Modulor, Discovery) zo niet allen gaan gewoon aan de achterkant open.

En dat brengt mij weer bij mijn opmerking dat je veel onnodig vernaggelde schroeven bij deze modellen aan de voorzijde ziet.

1 like

Ik heb 6 jaar als Sales Manager bij Ebel gewerkt dus ik weet waar ik over praat. :wink:

3 likes

Nope, is een Sport Classic Mini, referentie 1157111/ 2599.
En aangezien het dus een Sport Classic is gaat deze via de voorkant open.

Maar goed, je hebt blijkbaar mijn posts nog steeds niet goed gelezen.

We houden erover op inderdaad, fijne avond !

1 like

Sorry maar je leest de draad niet goed, wat @ronp al zegt. Je haalt 2 modellen door elkaar. Jouw Sport Classic gaat aan de voorkant open. De 1911 modellen (le Modulor) aan de achterkant.

1 like

Mijn laatste aanwinst.

8 likes

Tja, duidelijker kunnen we het niet maken.

1 like

Nog een foto.

4 likes

Mocht je op zoek zijn naar vervanging. Ik heb hetzelfde model (geen mop-plaat) te koop. Ik vind het altijd erg lastig om de maat van de band op te meten, maar zit ook rond 16.5-17cm. Mocht je interesse hebben en in de buurt wonen dan is passen natuurlijk vrijblijvend een optie.

4 likes

Ze wil graag een parelmoer plaat, maar ik hou hem in gedachten.

1 like

Even de mooiste Ebel posten……:wink::heart_eyes_cat:

12 likes

Cool! Als een kleine revival van dit topic het enige is wat er van mijn Ebel-belangstelling komt, dan ben ik al ruimschoots tevreden :wink:

2 likes

Ben een happy man.
Zo eenvoudig kan het zijn.
Het goede gevoel wordt momenteel óók gevoed door het fantastische pianospel van Egorov dat ik op m’n vrije dag, in de zon op de bank aan het luisteren ben.
:smiling_face:
Straks even opnieuw kijken hoe laat het ook alweer is :grinning:

Klassiek piano liefhebber?? superaanbieding momenteel. Voor ong een tientje heeft Youri heel veel plezier.
( klassieke vakhandel)

5 likes

Doen we hier met Spotify :wink:

Dank voor de tip!

1 like

Ik heb sowieso het gevoel dat Ebel als merk haar verdiende waardering zo langzaam aan het terugwinnen is…

3 likes

Ja, en ik moet zeggen dat er mooie horloges in het huidige assortiment zitten, maar toch geen die mijn bloeddruk zo doen stijgen als het spul van voor 2000.

Dit heb ik gisteren gelezen, erg interessant:

Met wat lekkere foto’s:

En deze dan (momenteel te koop in NL):

:hot_face:

13 likes