Waar staat deze Ebel te koop?
Zojuist even met de AD gebeld over onderhoud en zo. Er wordt mij verteld dat dit voor een Le Modulor via Ulysse Nardin loopt (?) en dat je op 1500 à 2000 euro mag rekenen voor een full service met wat bijkomende zaken.
Ik denk dat ik deze beker aan mij voorbij laat gaan
Check Temcopa nog even voor alle zekerheid.
Zelfde horloge wordt via MP aangeboden voor €4750,-
Zojuist gesproken. Supervriendelijke man die uitgebreid de tijd nam om uit te leggen hoe het in z’n werk gaat. Kort gezegd: je levert het ding in de winkel in, het gaat naar Temcopa, zij sturen het uurwerk naar Ebel en daar wordt er service op uitgevoerd. Begint inderdaad bij ongeveer € 1500…
Sodeju!
Vind ik wel wat gortig ja Oh ja, en je bent hem 28 weken kwijt.
Al met al: geen optie.
Maar is het nodig om de service via Ebel zelf te doen? Er zit een vrij regulier Lemania-uurwerk in. Zijn prima onderdelen voor te vinden en de meeste horlogemakers kunnen dit wel. Alleen pakkingen en dergelijke zijn lastiger als deze vervangen moeten worden.
Service van mijn Ebel el primero bij een reguliere horlogemaker was ook kostbaar, maar ging toch richting de helft van het bedrag dat jij noemt
Is Ebel niet onderdeel van de Movado groep nu?
En ik vind een full service wel idioot duur moet ik zeggen. Dat kan mijns inziens wel voordeliger, wat @rorymoer ook al aangeeft.
Ik heb een vergelijkbare vraag uitstaan bij een Ebel dealer, even kijken waar zij mee komen.
Klopt. Maar de rechten op dit uurwerk zijn blijkbaar aan Ulysse Nardin verkocht. Daar heet het nu de “manufacture chronograph calibre UN-150”
Ulysse Nardin purchased the movement from Ebel which is another luxury watch making brand. In fact, they didn’t just purchase the designs to the movement, but also the machine tools and five of Ebel’s production staff to help them produce what was formerly known as the Ebel Caliber 137.
Als dat een NL dealer is gaat dat neem ik aan ook via Temcopa en zal het resultaat hetzelfde zijn. Zo niet, dan ben ik ook wel geïnteresseerd om het te weten
Ik zal eens wat rondvragen inderdaad. Heb niet direct een vast adres tot nu toe.
Dat klopt, maar die hebben ze volgens mij alleen gekocht om op eigen benen (lees onafhankelijk) te kunnen staan met een chrono uurwerk.
Ik kan me niet voorstellen dat zij op “oude” service gevallen van een ander merk zitten te wachten
Misschien dat Ebel afhankelijk is van UN voor de onderdelen, maar kan me inderdaad haast niet voorstellen dat UN volledige servicebeurten gaat uitvoeren aan vintage Ebels. Daar hebben beide merken geen belang bij.
Volgens mij is het meer een kwestie van “recht op gebruik” dat UN heeft gekocht en wellicht verdere ontwikkeling van het uurwerk
Ik heb werkelijk geen idee. Ik kan alleen maar melden wat de AD mij vertelde. En op zich zou het feit dat het achterlijk duur is prima in het UN-plaatje passen. Merken als Breitling en Omega maken het zelfs niet zo bont. Gezien de huidige positionering van Ebel slaat zo’n prijs nergens op.
Maar hey, ik kom hier net kijken en weet er in principe de ballen van, dus neem het met een korrel zout.
Tja, dat zet de prijs van een pre owned Ebel met caliber 137 natuurlijk wel erg onder druk.
Prijzen varieren behoorlijk, beetje afhankelijk van het model. Je kunt ze nog wel voor redelijke prijzen vinden gelukkig. Wat ik fraai vind is het ontwerp van de 1911 chrono’s maar ook dat dat ze een nette maat hebben en relatief dun zijn.
Dat is bij andere merken vaak wel anders.
Ze zijn mooi, zoveel is duidelijk