Ebel only

Hoogte van het 137 uurwerk is lager dan dat van Breguet 582. Dus assen van raderen zijn korter en de hartschijven van de chronodelen zijn iets platter.

7 likes

Goed, ik ga vrijdag naar het horloge kijken. Als het mooi is schaf ik het aan en begin ik me alvast mentaal voor te bereiden om het t.z.t. naar Ebel te sturen.

7 likes

Die van mij is nieuw gekocht in 2007.
Had graag de ovale subs gehad.
:slight_smile:

3 likes

Alvast gefeliciteerd.
Je gaat voor de bijl.
Een Ebel uit deze serie is een belevenis.

3 likes

Zeker, met open ogen nog wel :joy:

Als de werkelijkheid overeenkomt met de foto’s kan het niet meer stuk!

3 likes

Ga je naar die 1911 bij FJ watches kijken?

1 like

Haha, nee, ik heb noch het budget noch de aandrang om een volgouden exemplaar te dragen. Maar het is wel een plaatje.

Ik vraag me overigens, gelet op de voorgaande discussie, wel af wat ze hier bedoelen met ‘recent geserviced’. De goudprijs zou al iets van 4k zijn in dit geval. Lijkt me stug dat je er dan ook nog een recente factuur van Ebel bij krijgt!

3 likes

Ja dat vond ik ook merkwaardig. Maar gezien bovenstaande discussie over kosten van service wel een belangrijk punt. Op de foto’s lijkt ie er goed uit te zien. Vind het echt een beauty, maar het echte eighties/nineties gevoel krijg ik toch meer bij de twotone variant met de wave bracelet.

Het horloge staat overigens al lang te koop volgens mij. In de advertentietekst wordt nog gesproken over een prijs van ruim €6k.

2 likes

Voor 4k aan goud, dus nog €500 voor het horloge, €1500 voor een service. Heb je voor €2000 een volgouden Ebel, de rest is een belegging in goud moet je jezelf maar wijsmaken.

3 likes

4K? Hoe is dat berekent? Het lijkt mij aan de vrij hoge kant maar ik ben geen goudhandelaar.

1 like

De 1911 Chrono/ le Modulor ( caliber 137 met de Lemania ) bestaat niet met de Wave band.
De Wave band is de Sport Classic band en die zit op de Sport Classic Chrono. ( caliber 134 met de El Primero )

4 likes

Dit is geen 1911 Chrono, dit is een Sport Classic Chrono.

2 likes

Ze geven in de advertentie aan dat er 90 gram in zou zitten. Geen idee of dat klopt. De goudprijs staat nu iets boven € 45 per gram.

Ik ook niet, maar ja je gaat dat ding toch niet omsmelten :grin:

2 likes

Je hebt gelijk! Al heb ik hem ook op de 1911 band, maar dat verandert niets aan het horloge

9 likes

Klopt, het is een Sport Classic Chrono.
Deze werd zowel met de Sport Classic band als met de 1911 band geleverd.

Blijft een beauty voor mij !

1 like

Klopt het dat referenties wel hetzelfde zijn?
Als ik op bijv Ebel Sport Classic chrono zoek op c24 krijg ik geen resultaten. Lijkt wel of iedereen hem gewoon de 1911 noemt.

Nee, referenties zijn niet hetzelfde.
Bij Ebel zit o.a. het caliber in de referentie verwerkt, dat is bij de 1911 Chrono dus 137 en bij de Sport Classic Chrono 134.
Dit is meestal het 2e/ 3e en 4e cijfer van het referentienummer van het horloge.

2 likes

Ah ja dat las ik in dat (interessante!) Phillips artikel. Verkopers op Chrono24 hebben daar dus lak aan. Zoek maar eens op 1134901. Stuk voor stuk worden ze als 1911 aangeduid.

2 likes

Mijn echtgenote heeft een splinternieuwe gekocht,

11 likes