Ebel only

Doet ze goed!

1 like

Er staat er nu een op Chrono

2 likes

De schatkist voor tijdschatten is volledig gevuld met lucht.
Heb afgelopen zaterdag mijn Minase naar Halle geloodst.
Dat ging gepaard met vreugde maar ook met zo’n tornadoslurf van euro’s richting horizon.

Toch bedankt voor de tip natuurlijk :grinning:

6 likes

Hahahaha, toch maar gekeken

Wel apart hoor.

Ik kwam ook die oranje uitvoering tegen ,
En die Modulor…
En die …
Verdorie wat zitten er mooie uitvoeringen bij.
I love them
:wink:

9 likes

Me too. Het is dat eigenwijzige van Ebel dat mij aanspreekt maar zo’n Minase is natuurlijk ook een aparte verschijning.

1 like

:star_struck:

20 likes

Gefeliciteerd! Wat is hij goed, hè. Comfortabele en solide band ook.

1 like

Die ga ik nog even op maat moeten maken. Maar voelt inderdaad goed aan. Beter dan verwacht, zeg ik als niet-liefhebber van stalen banden.

1 like

Succes, solide, maar ik vond het wel een gedoe om hem op maat te krijgen. Voordeel is dat je daardoor de constructie wel nog meer gaat waarderen :joy:

1 like

Die ovale subdials vind ik wel een beetje boel lelijk hoor.

6 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst !

Band is inderdaad een top band, draagt zeer comfortabel !

Inkorten is goed te doen hoor, maar inderdaad geen standaard pushpinnetje… :wink:

2 likes

Als ie lang genoeg is en je wil 'm kwijt heb ik belangstelling. Ik heb nog leer en vouwsluiting liggen :wink:

3 likes

Zeker! Ligt voor een groot deel aan mijn technisch/ruimtelijk inzicht en twee linkerhanden. Als je eenmaal door hebt hoe het zit, is het prima te doen. En wat ik zeg, ben de constructie wel gaan waarderen.
Ik vind vooral het grote verschil met de wave-band in look, gewicht, constructie, dikte en sluiting erg leuk en verwonderlijk. Je merkt dat ze echt met een totaal andere visie zijn ontworpen, terwijl ze wel op soortgelijke horloges zijn geleverd.

4 likes

Hahahahaha Tom jonguhhhh :slight_smile:

2 likes

Holapola. Proficiat Koen

1 like

Koen kerel, wat heerlijk als wijsheid, emotie en genot bij elkaar komen.
Fantastisch!!!
Hoop dat je je hieraan verbinden kan.
Enjoy!

1 like

Mooie Ebel, en veel draagplezier gewenst.

1 like

De vader van mijn eerste “forumklant” (8 jaar terug) was met deze Ebel Discovery gaan zwemmen. Een paar keer. Dat viel iets minder goed van binnen - wijzers met roest, en urenrad/chausseerad solide aan elkaar geroest. Die zie je bij de tips van de pincet. Het is trouwens officieel wel een 200m duikhorloge… :sweat_smile: Is dus ook mijn streven om hem weer waterdicht te krijgen!

Wijzers ook in de ultrasoon geweest, alle (roestige) lume er daardoor uitgetrild - zal ze nog verder oplappen om zo veel als mogelijk te lijken op de kleur van de index-lume.

Hier de “well-loved” (ik vermoed 24/7 gedragen gedurende decennia :mask: :sweat_smile:) en ook al volledig gereinigde kast en band, plus gedemonteerd en gereinigd 7-steens kwarts Cartier-uurwerk. Niet op de foto, maar na enkele uren ultrasoon en een paar nachtjes in WD-40; plus een uurtje elbow-grease om de laatste restjes roest tussen de tandjes weg te krijgen, heb ik weer een bijna perfect chausseerad en urenrad. Deze onderdelen zijn letterlijk niet te koop. Klus was anders echt mislukt. Nu nog even in elkaar zetten. :face_with_monocle:

19 likes

Goed bézig!
Ik hou van dit soort verhalen.
Hier komt kunde, doorzettingsvermogen, vindingrijkheid, passie naar voren.
Een uitdeboomgevallenvogeltje straks weer een luchtkunstenaar.

Mooi Peter!

1 like

@ronp Ik lees dat je veel kennis hebt van de sport chronos. Ik weet dat er mk1 en mk2 dials zijn en dat de hands voornamelijk van de eerste serie mk1 zonder lume kwamen. Echter het valt me op dat sommige mk1 dials ook lume pips hebben op de uurmarkeringen. En sommige dus niet… lijkt er op dat mk2s altijd de pips hebben. Is hier een logische verklaring voor of is er een transitie periode bij de mk1 dial?

1 like