Ik ben zeker nog een Ebel fan !
De Ebel Brasilia is van later ( 2005/ 2006 ), was één van de eerste introducties van de toenmalige Nederlandse Ebel CEO Thomas van der Kallen.
Ik ben zeker nog een Ebel fan !
De Ebel Brasilia is van later ( 2005/ 2006 ), was één van de eerste introducties van de toenmalige Nederlandse Ebel CEO Thomas van der Kallen.
Wil je dit niet aan mijn vrouw vertellen want dan ga ik (als horlogefreak) af als een gieter
Ik dacht dat het de brasilia was maar het is een ouder model, ergens uit 1994 en meer vierkant dan rechthoekig.
Deze kwam ik tegen op FB.
Wel fraai
Degene die dat gepost heeft verkoopt trouwens banden voor de 911.
Geen idee of ze goed zijn of niet etc etc. Geen connectie dus
Geen Goodyear voor de Porsche natuurlijk
Dit horloge bestaat ook in een geheel gouden uitvoering met zwart leren band. Altijd een mooi horloge gevonden.
Ik houd me aanbevolen voor een linkje.
Ik ook maar dan wel voor de 1911…
Heeft ie
Maar via whatsapp.
Jij ook interesse?
Ik weet niet of Tom al bewegingen gemaakt heeft
Zeker!
Altijd
Eigenlijk niet nee. Hij blijft nog even op staal.
Ebel liefhebbers… ik ben nog altijd op zoek naar een mooie “miami vice” chrono op wave band. Valt niet mee…! Wat vinden jullie hier van? Uit 1984 dus een vroeg exemplaar. De wijzers zonder lume zijn tijdscorrect lijkt me. Zien jullie bijzonderheden?
Ik vind deze band mooier.
Volgens internet had hij deze in latere seizoenen om.
Deze band is super en het draagcomfort is echt perfect !
Wel bijzonder dat bij beide advertenties de verkeerde naam wordt genoemd, het is geen 1911 Chrono, het is een Sport Classic Chrono. ( die fout wordt trouwens vaak gemaakt… )
De 2e advertentie heeft wel de traditionele 1911 type 60 / 65 band.
Het grappige is dat deze referentie overal als 1911 Chrono wordt aangeduid. Op Chrono24 / Ebay / WatchCharts etc. Nergens wordt ie Sport Classic Chrono genoemd.
Persoonlijk vind ik de wave band juist een belangrijk stijlonderdeel van dit horloge. De nieuwere band vind ik minder fraai
【F】 Why I Bought An Ebel Sport Classic Chronograph (fratellowatches.com)
Old school - Ebel Sport Classic Chronograph - Monochrome Watches (monochrome-watches.com)
Jawel hoor, wel bij mensen die er verstand van hebben.
Haha I know. Ken het artikel. Ik beweer ook zeker niet dat het niet klopt. Maar het is frappant dat het horloge bijna nergens onder de naam Sport Classic Chrono terug te vinden is. Als je het googled kom je ook alleen op de website van Fratello uit
Feit is in elk geval dat ze prachtig zijn… en lastig te vinden! (In goede en juiste conditie)