Tom, @tompj , jij gaat nu toch niet zeggen dat ook deze al een keer van jou is geweest?
Onze meeting in Vianen toen je de enveloppe met papieren met opschrift in jouw eigen handschrift zag staat me nog bij.
Tom, @tompj , jij gaat nu toch niet zeggen dat ook deze al een keer van jou is geweest?
Onze meeting in Vianen toen je de enveloppe met papieren met opschrift in jouw eigen handschrift zag staat me nog bij.
Haha deze heb ik van Tom overgenomen. Draag hem nog regelmatig
Ja toch…
Maar ik neem aan dat deze niet, zoals de jouwe aan jou, is verkocht onder het mom ‘van eerste eigenaar’…
Heerlijk horloge en prachtige foto
Prachtig. Een zeldzame waarbij de end links wel goed aansluiten
Ik heb me laten vertellen door HF leden die een behoorlijke kijk op deze oude Ebels hebben dat de slecht aansluitende endlinks veroorzaakt worden door gebruik van een wave bracelet welke oorspronkelijk van een ander model komt.
Deze sluit idd heel fraai aan. En heeft ook de concealed clasp ipv. “autogordel sluiting”.
Klopt. Als vervaand Ebel liefhebber heb ik me dit ook laten vertellen. Ik ben nu bezig met een 1911 discovery
Klopt.
Ik heb nog wel een wave band liggen, maar geen horloge ervoor. Mss toch maar weer eens op zoek.
Die banden met de “ autogordel” sluiting zijn de oudste type banden, dan hebben we het over ( begin ) jaren 80.
Dus ook de Sport Classic Chrono had deze zgn “ autogordel “ sluiting.
Later kwamen de vouwsluitingen.
Leuk weetje, dank! Ik heb de enkelvoudige vouwsluiting. Gezien mijn acht cijferig horloge nummer lijkt het te kloppen icm. de dial en lumed hands. Deze zal eind jaren 80 geleverd zijn, vermoed ik
8 cijferig …? Als ik heel diep graaf dan denk ik dat de referentie van jouw Ebel 1134901/ 2501 is.
Ik doelde op het serienummer
Die waren 4 cijferig bij de vroege exemplaren en dat werd later 8 cijferig zoals die van mij (zie foto hierboven). Tenminste dat is wat ik elders heb gelezen in een in-depth artikel
Wat je zegt klopt helemaal. 4-cijferige serienummers was alleen de eerste anderhalf a twee jaar ongeveer. Mijn exemplaar met 8-cijferig serienummer, vouwsluiting en lumed hands komt uit 1991. Had een mailtje naar Ebel gestuurd en kreeg dat netjes bevestigd.
Jouwe heeft 64600128 als serienummer. Mijne is 646068xx. Lijkt me dus dat jouwe pre-1991 is.
Kwam deze per toeval tegen op C24: een volledig stalen variant! Ik wist wel dat deze geleverd waren, maar nog nooit eerder gezien. Volgens mij behoorlijk zeldzaam. Overigens vind ik de twotone variant wel mooier
https://chrono24.app/ebel/1911-chronograph--id37810439.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR
Ik lees het in de omschrijving. Maar de lunette is toch witgoud?
Klopt. Lunette, kroon en wijzers zijn witgoud op de ‘stalen’ exemplaren
Ah dat wist ik niet. Hij is fors geprijsd maar wel een bijzonder exemplaartje dan