Ebel only

Let wel dat het servicen van dit soort Ebels een kostbare zaak is. Ebel maakt die uurwerken al een hele tijd niet meer. En ook de banden hebben nogal eens aandacht nodig.

2 likes

Ja de staat van de band is voor mij sowieso jet belangrijkste, ik heb geen zin om iemand te zoeken die ik vertrouw om zo’n wave-band op te knappen. Die moet gewoon goed zijn. Uurwerk servicen is natuurlijk ook kostbaar, maar vrees dat dat onvermijdelijk gaat zijn tenzij iemand een gedegen service-factuur kan laten zien. En zelfs dan is het nog maar de vraag of je de horlogemaker die de service heeft uitgevoerd kan vertrouwen.

3 likes

Ziet er ook prima uit. Ook een vroege 4 digit no lume.
Verschil tussen beide horloges is de kroon. Misschien dat dat nog een overweging/criteria is? Ik heb begrepen dat beide origineel geleverd zijn en ook niet duidelijk is in welke serials/bouwjaren.

Ik weet niet of de band met seatbelt-sluiting qua schakels ook afwijkt qua constructie/kwaliteit of dat het enkel de sluiting is die afwijkt. Voor m’n gevoel zijn de seatbelt banden die ik heb gezien en vastgehad altijd in slechtere conditie dan de vouwsluiting-banden

1 like

Ja die 8-hoekige kroon vind ik niet per sé storend, heeft wel wat ofzo. Het is vooral het gebrek aan service en de esthetiek van de clasp die het verschil maken.

1 like

Ik ben naar hetzelde aant kijken, maar dan een 18k versie op leder.

Is de stalen band niet tricky om te herstellen?

Uurwerk servicen heb ik op zich geen bang van. Ebel stuurt die door naar zenith. Ik mis mijn zenith en wil eens een 18k horloge: mogelijks met zo’n ebel twee vliegen in een klap.

2 likes

Daarom is het zaak om een horloge te kopen met een band die nog in goede staat verkeert :slight_smile:.

Cool! :heart_eyes:

Maar hoe is dat op afstand echt goed te beroordelen? Voor leder zijn er wel wat after market oplossingen :slight_smile:

1 like

Ik neem aan alleen in de gevallen dat er een El Primero uurwerk in zit?

Tja 100% zeker kan je het nooit weten maar op foto’s kan je best een aardige beoordeling maken van de staat van de band op basis van dit soort foto’s.
Leer heb je zeker meer opties, maar bedenk wel dat je speciale endlugs nodig hebt om de band te bevestigen, dat gebeurt met schroefjes bij een 1911

1 like

Dacht dat ze wat meer in omloop waren. Maar inderdaad best lastig. Deze is dan weer erg gebruikt, maar de prijs is wat redelijker:

1 like

Die liet ik mooi liggen. Band ziet er niet uit en de tachy ring is slecht uitgelijnd.

3 likes

De band is het niet nee😅

1 like

Laat wel zien dat dit model de afgelopen jaren meer in trek is gekomen. Of de eigenaren van echt mooie exemplaren zijn er heel blij mee en hoeven er niet van af. Komt echter altijd wel weer wat moois voorbij met wat geduld.

1 like

Even een plaatje tussendoor op de 1911 band

11 likes

Ik heb hier ee moderne versie, moest iemand eentje zoeken :slight_smile:

6 likes

Ik zou persoonlijk dit exemplaar niet kopen. Had laatst een fullset gezien op chrono voor 2500 in goede staat. Daarnaast is het belangrijkste nu niet bij je bekend en dat is de amplitude. Ik snap dat je dit horloge graag wilt (ik ook). Maar zou even wachten op een betere gedadigde

1 like

Weet je nog hoe lang geleden dit was? Ik hou Chrono al een paar maanden in de gaten en op deze exemplaren na was het laatste exemplaar dat ik heb gezien een uitstekend exemplaar in Frankrijk voor €3400, die is in december verkocht. Nog steeds spijt dat ik toen niet de trekker heb overgehaald :smiling_face_with_tear:. Maar de prijs van die Roemeen vind ik inderdaad veel te gortig om mee akkoord te gaan.

Dit was ergens in December geloof ik

1 like

De exemplaren zonder de wave band zijn over het algemeen minder in trek en daardoor wat gunstiger geprijsd.

Ik zocht ook lang en onder de €3k op een knappe wave band is een hele uitdaging

2 likes

Ebel is een kwestie van geduld. Sommige exemplaren wisselen vaak best gunstig van hand. Ik ben nu de tekton Ajax aan het najagen op marktplaats. Vent is alleen (veel) te duur

2 likes