Ebel only

Mooi hoor, de configuratie die ik ga kopen als ik een nette tegenkom, met de band van het eerste type.( type 20 uit mijn hoofd… )

1 like

Dat zal wel wat wegen vermoed ik? Ik vond de stalen versie al erg zwaar voor het formaat horloge. Onmiskenbare kwaliteit

Lijkt me de verkeerde band voor deze…

1 like

Dat klopt. Past wel maar de aansluiting is zeker niet perfect. Eerste generatie band.

Grappig vind ik dat het een ‘harentrekker’ is totdat je het horloge draagt. Dan blijkt ineens de kwaliteit en het comfort.

Deze band komt van een gewone Sport Classic denk ik, en die past niet precies.
Exact dezelfde band ( type 20 ) was er ook voor de Sport Classic Chrono, jouw horloge. ( maar ronding aan kast is iets afwijkend, is natuurlijk ook een andere kast )

1 like

Heb je toevallig een foto van die (type 20) band Ron?

Jouw band is een type 20 band.
Het zegt in dit geval iets over de sluiting, de opvolger ( type 25 ) had een blinde vouwsluiting.

9 likes

Eigenlijk niet, al bij al een klein horloge, 38mm als ik het mij goed herinner

1 like

Klopt. Ik heb ook ooit zo een gekocht voor mijn stalen el primero. Ik vond hem dan toch mooier op leder.

Betere, scherpere foto (koffie is hetzelfde)

8 likes

13 likes

Beste Ebel liefhebbers,
Ik heb wat info nodig voor een motorvriend die in 1990 ter gelegenheid van afstuderen een Ebel Classic Sport 183903 heeft gekregen.
Bij een bezoek op de motorzaak, raakte we ook thema :watch: en toen kwam verhaal over deze Ebel.
Hij had het altijd gedragen, maar 3 jaar geleden ineens miste hij de bezel, glas en was minutenwijzer gebroken.
Via dealer / horlogemaker zou :watch: naar Ebel gestuurd worden en de kosten werden beraamd op €1000+ , maar dat was toen voor hem een te hoog bedrag.
Via onze forum heb ik een “donor” in onderdelen gevonden met bezel en schroeven met beschadigde glas.
Het :watch: moet nou bij een horlogemaker opgebouwd en werkend gemaakt worden.
Bij wie kan je best aankloppen hier in Nederland voor deze klus, clublid :nerd_face: :mechanic: of de horlogemaker zaak?
Bij voorbaat mijn dank
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Net horloge!

2 likes

@Horloge24 heeft mijn ebel el Primero fantastisch onder handen genomen. Al zal dit door iedere horlogemaker of geoefende hobbyist gedaan kunnen worden denk ik.

1 like

Bedankt Bert, :+1:

1 like

Niet perse de mooiste foto maar wel een uiterst fijne tijdskompaan voor om de pols, deze Ebel

5 likes