Niet te begrijpen hoe tijden veranderen.
Tijdens de jaren 80-90 populairder dan een Rolex Daytona. In die tijd ook duurder bij aanschaf. En vandaag totaal uit de gratie gevallen ( op wat verzamelaars na )
Het is wel een parel van een horloge als je 'm zo ziet ![]()
Ze worden langzaam weer gezien en gevonden door een schare groep liefhebbers. Maar het is inderdaad slapjes. Terwijl het een geweldig horloge is. Prachtig uurwerk, mooie afwerking van de kast en dial en niet te vergeten de waanzinnige wave-bracelet.
Mooi vroeg exemplaar op jouw foto met de hexagonale kroon en lume-loze dial en hands.
Ze zijn heel mooi. Maar bang for buck kan je misschien beter voor een 18k versie gaan.
Onlangs zitten meebieden op een Zweedse veiling voor een 1987 full set op 18k wave. Maar was iets te hoog uitgedraaid. Ergens een beetje spijt van.
Voor hoeveel is ie weggegaan? Ik zou mijn 16238 in a heartbeat inruilen voor een 18k op wave bracelet. Heb er echter nog nooit een voorbij zien komen
Klopt
Al las ik dat die kroon geen must is, lag blijkbaar af van de leverancier en beide kronen kunnen van dezelfde tijd zijn.
De eerste kwamen met een EP 3019PHC
Later EP 40.0
Eens, de 18k is relatief fijn geprijsd. Hoewel de two-tone zeker onder liefhebbers best “gewild” is; dient hij de juiste samenstelling te hebben en correct te zijn. Veel horloges voldoen daar niet aan.
De non-wave bracelet is veel minder gewild en tussen de wave bracelets zitten ook veel incorrecte exemplaren die van een ander model afkomen. Eenvoudig te zien aan de slechte aansluiting van de end-links.
Áls je er überhaupt een weet te vinden ![]()
Ik doelde in eerste instantie op de 18k kast, welke meestal een leren band heeft.
De 18k bracelets (en specifiek de wave) zijn volgens mij zeeer zeldzaam
Ahhh zo, klopt zeker! Ja, de 18k wave bracelet is echt een unicorn helaas ![]()
Op de plaat staat automatic, in de beschrijving staat quartz. Dan word ik al nerveus over de verkoper.
Helaas zijn de neovintage Ebel’s wel echte mijnenvelden wat wel en niet klopt, gelukkig zit hier wat ervaring maar ik durf me er niet aan te branden.
Benieuwd waar hij voor is verkocht. 16-18k is volgens mij niet ongewoon
13,4k ex veiling kost dacht ik
Dit was hem.
Pfoeee lekker man
Ik vind het trouwens wel knap dat mensen dit soort veilingen ook vinden. Of is er een centrale plaats waar dat terug te vinden is?