Ik heb een aantal Ebel chronografen obv de El Primero en een paar met hun eigen chrono mouvement
Maar desondanks hun chrono’s populair zijn vind ik dit de meest bijzondere
De Voyager in 18K geelgoud met de email champlevé wijzerplaat.
Bij horloges is champlevé-email een luxe decoratietechniek voor wijzerplaten. In de metalen plaat (vaak goud) worden kleine uitsparingen gegraveerd, die daarna met gekleurd email worden gevuld en verhit. Na afkoeling wordt het oppervlak gepolijst zodat het email gelijk ligt met het metaal.
Het resultaat is een duurzame, krasbestendige wijzerplaat met levendige kleuren en scherpe metalen contouren.
Ik heb helaas in de praktijk gezien wat het doet met een uurwerk en zeker bij een El Primero moet je dat risico niet willen nemen. Is al niet goedkoop om te servicen
Inmiddels staan er diverse Ebel zaken op de baai (band, leer, rubber, vouwsluiting en bovenstaand horloge voor onderdelen). Wie belangstelling heeft kan ik een directe link sturen via PB.
Een onderdeel, door een gewaardeerd forum lid heb ik wat zaken over laten zetten en heb er nu eenzelfde exemplaar met een witte wijzerplaat aan overgehouden. Wat overbleef gaat weg voor onderdelen.