Ebel only

Ik heb een aantal Ebel chronografen obv de El Primero en een paar met hun eigen chrono mouvement
Maar desondanks hun chrono’s populair zijn vind ik dit de meest bijzondere
De Voyager in 18K geelgoud met de email champlevé wijzerplaat.

  • Bij horloges is champlevé-email een luxe decoratietechniek voor wijzerplaten. In de metalen plaat (vaak goud) worden kleine uitsparingen gegraveerd, die daarna met gekleurd email worden gevuld en verhit. Na afkoeling wordt het oppervlak gepolijst zodat het email gelijk ligt met het metaal.
  • Het resultaat is een duurzame, krasbestendige wijzerplaat met levendige kleuren en scherpe metalen contouren.

18 likes

Een uniek en schitterend horloge :heart_eyes: Mooie foto’s :+1:

1 like

Gaaf ding. :star_struck:

Mag ik vragen waarom er een stukje van de wijzerplaat geblurd is? Is daar iets persoonlijks in gegraveerd of zo?

1 like

individueel nr.
Was een genummerde reeks van 99 stuks en onder het woord EBEL staat het unieke nr.
Ik blur liever series of LE nrs

Hier een voorbeeld van een andere die op chrono24 staat

7 likes

Ah juist! Breguet-achtige trekjes, wat ik je brom.

Geweldig horloge !
In ben überhaupt wel gecharmeerd van de oude Voyager, ook in staal een mooi horloge.

24 likes


13 likes

Voor wie interesse heeft; ik heb een oude leren band 3524CH die de verkoop (ebay) ingaat maar voordat ik dat doe eerst hier maar even posten.

Zat op deze:

6 likes

8 likes

Een leuke classic sport chrono op C24:

https://www.chrono24.nl/ebel/el-primero-1911-chronograph--id46176027.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR

Een hele vroege nr. <1.000 met transitional 40.0 uurwerk. Helaas niet meer de originele wijzers.

2 likes

Heeft waterschade gehad. Hoe goed je dat ook laat verhelpen, zou ik er toch bij wegblijven.

Ik zag het op de factuur staan ja… die zou ik ook laten liggen

1 like

Ik heb helaas in de praktijk gezien wat het doet met een uurwerk en zeker bij een El Primero moet je dat risico niet willen nemen. Is al niet goedkoop om te servicen

1 like

Snap ik… zijn gevoelige uurwerkjes

Heb die van mij nog nooit opengemaakt, onder het motto “afblijven van wat goed is” :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

1 like

Inmiddels staan er diverse Ebel zaken op de baai (band, leer, rubber, vouwsluiting en bovenstaand horloge voor onderdelen). Wie belangstelling heeft kan ik een directe link sturen via PB.

Deze chrono is niet te koop :wink:

13 likes

Onherstelbaar kapot gegaan?

Een onderdeel, door een gewaardeerd forum lid heb ik wat zaken over laten zetten en heb er nu eenzelfde exemplaar met een witte wijzerplaat aan overgehouden. Wat overbleef gaat weg voor onderdelen.

1 like

Waar heb je deze rubberen strap vandaan? Ik heb hetzelfde horloge maar de leren band draagt niet fijn

8 likes