Een activity tracker naast je "luxe" horloge

Een ring lijkt me persoonlijk oncomfortabel ivm mn werk. Maar misschien n smart armband?

In jouw situatie lijkt me n Sequent n mooi compromis. N activity tracker met n rotor om m v juice te voorzien. Als ie ook notificaties zou kunnen weergeven, zou dat ook mijn keuze zijn.

Helaas kan ie dat niet, en ben ik overgestapt naar de dark side vd smartwatches.

1 like

Zo’n ring lijkt wel wat. Maar het Garmin eco-systeem vind ik wel de max. Dus liefst iets dat daarin past.

2 likes

Draag er 2 want heb 2 armen (en een nek).Een garmin voor sport en allerlei health tracking gegevens. En voor exact de juiste tijd (als ik geen laptop of mobiel voor mn neus heb). En een vintage als sieraad aan een ketting of om de pols.

Valt de meeste mensen niet eens op dat je een horloge draagt, laat staan twee. Dus boeien.

De garmin ook wel eens om mn enkel gehad. Werkt, maar is toch onhandig en… dat valt wel op. je ziet er uit als een boefje.

4 likes

Ik had een Huawei… kreeg er de zenuwen van…wat hartslag verhogend werkte…
Kreeg ik nog meer zenuwen van…wat hartslag verho…
Weg ermee.

1 like

Precies dit ervaar ik ook.

Afgelopen tijd ook gekeken welke tracker ik kan dragen naast mijn horloge - ben een data nerd :nerd_face: Dit was het meest recente topic over dit onderwerp, dus hierbij even delen dat ik uiteindelijk ook op de Fitbit Luxe uitgekomen.

Ik was specifiek op zoek naar iets waarmee ik mijn dagelijkse beweging kan tracken - en niet zozeer workouts (had al Apple Watch). Het liefst iets van een armbandje oid en zeker geen smart watch achtig iets. Helaas heb ik geen armband gevonden, behalve Chinese rommel. Een ring vind ik ook irritant, dus dit leek de beste optie. Meldingen uit. Scherm uit. In principe gewoon een zwart bandje…

5 likes

Ha top, bevalt mij nog steeds goed en bij die Fitbit Luxe merk je bijna niet dat je hem op hebt.

Goede keuze

1 like

Als “luxe” smartwatch heb je ook nog de “Marq” serie van Garmin: https://www.garmin.com/nl-BE/p/783461

1 like

Wel mooi maar het blijft een smartwatch.

Inderdaad mooi zo’n Fitbit. Maar met mijn fiets computer zit ik al in het Garmin ecosysteem en dan is een Garmin tracker handiger.

1 like

Daar heb ik dan weer Wahoo voor, heeft allemaal zn kwaliteiten

Wat mij aan elke activity tracker uiteindelijk meer dan stoort is de onnauwkeurigheid…
Onlangs nog een fitbit mogen proberen en het scheelt gewoon 20 (hart)slagen per minuut aan de pols of via hartslagband/nauwkeurig gemeten.
Dan haak ik gewoon af.

#danmaareenautomaatomdepolsengeendatarichtingwelkeappdanook😊

1 like

Van zo’n tracker met polsmeting kan je nooit verwachten dat het even accuraat is als een borstband; tijdens het sporten is het dan ook nodig om die om te hebben, wil je echt op je hartslagzones gaan werken (wat aan te raden is als je een kilootje kwijt wil).
Voor je hartslag in rust te analyseren heb je voldoende om bijvoorbeeld tweewekelijks 2 dagen en nachten de tracker aan te houden, zo heb je er een goed beeld van, en kan je de rest van de tijd een ander horloge dragen (want 2 horloges tegelijk is m.i. debiel).
Dagelijks je hartslag in rust gaan monitoren heeft geen nut, net zoals dagelijks op de weegschaal gaan staan.

1 like

Wat oude thread weer tot leven wekken, ik zit aan hetzelfde te denken. Links wil ik gewoon mijn ‘gewone’ horloge willen dragen. Op rechts een activity tracker.

Voor mijn hardlopen gebruik ik al een basic Garmin Forerunner 45 waar ik vooralsnog prima tevreden over ben. Ik wil de activity tracker meer gebruiken uit nieuwsgierigheid naar health statistics en slaap analyse.
Smartwatch functies als telefoon notificaties, pay functies, etc denk ik niet nodig te hebben.

Ik zat even te denken, uit oogpunt minder devices te hebben, iets te nemen wat ook de Garmin kan vervangen. Maar bij beetje rondneuzen lijkt het dat activity trackers die ook goed als hardloop horloge werken allemaal wat groter zijn, en kortere batterij levensduur hebben.

Ik zit redelijk in het Apple eco-systeem met MacBook/iPad/iPhone, en begrijp dat de Apple Watch in zijn verschillende vormen een goede smartwatch is, en goed als activity tracker werkt. Maar ook hier is de grootte (ik zie mezelf niet deze dragen naast een horloge) en batterij levensduur weer een nadeel, naast de kosten voor de beperkte functies waar ik naar zoek.

Voor 24/7 dragen zoek ik wat compacts, licht, en met lange batterij levensduur. Iets van een ‘band’ model wat meerdere aanbieden.

De beste keuze gezien deze wensen lijkt me de Fitbit Inspire 3. Krijgt een vrij goede review van deze kerel, die redelijk data gedreven reviews doet. Mn ook voor slaap tracking.

Andere opties zijn Xiaomi Mi Band 8, budget, niet zo goede reviews. Of de Garmin Vivosmart 5, blijf ik binnen de Garmin app/account die ik al gebruik voor hardlopen, maar geen geweldige reviews.

Iemand ervaringen met deze modellen? Alternatieven die ik over het hoofd zie?

Qua nauwkeurigheid bij activiteiten zoals hardlopen zal geen enkele van deze trackers de nauwkeurigheid van een Forerunner of ander sporthorloge benaderen. De Garmin Vivosmart 5 heeft bv ook je mobiel nodig voor GPS signaal.

Ik zou zelf toch voor de Garmin Vivosmart 5 gaan en deze gebruiken als stappenteller/ tracker en bv bij een wandeling inschakelen.
Voor de “echte” sportactiviteiten zou ik de Forerunner gebruiken, al dan niet met een borstband of eventueel fietssensoren (dacht hij daar ook mee kan verbinden).

Alle data blijft zo mooi in je Garmin Connect staan, ik deed hetzelfde met mijn Garmin Fenix en gebruikte de Vivosmart 5 naast mijn gewone horloge.

Moet er wel bij zeggen dat ik nu een meestal een Apple Watch gebruik en s Avonds of bij gelegen mn analoge horloges. De Vivosmart 5 ligt hier al een tijdje in de kast stof te happen.

1 like

Wat dacht je ervan om gewoon weer eens echt naar je eigen lichaam te gaan luisteren. Weer te gaan voelen wat die allemaal tegen je zegt. Het lijkt wel of niemand dat meer kan tegenwoordig. We hebben Apple watches nodig om te weten of we goed slapen, sporten, eten, bla, bla, bla… Telefoons die ons geheugen vervangen, influensers die ons vertellen wat wel en niet goed voor ons is… Enz enz enz. Alles extern zoeken omdat we geen connectie meer hebben met het interne.

Laten we weer gewoon eens in onszelf gaan geloven. Uiteindelijk heb je alle wijsheid over wat goed of slecht voor je is gewoon allemaal in huis. Je hoeft alleen maar goed te luisteren en een beetje logisch na te denken.

En daarnaast gewoon een vet horloge dragen natuurlijk :crazy_face:

3 likes

Voor hardlopen wil ik inderdaad mijn Forerunner blijven gebruiken.

Heb even zitten spelen met het idee met bv een Fitbit Charge of Apple Watch iets te hebben wat ik 24/7 als activity tracker kan gebruiken, en daarnaast ook specifiek voor sportactiviteiten. Maar dat lijkt toch een compromis, dan draag je de hele tijd een wat grotere/zwaardere tracker met minder batterijduur.

Dus ik denk nu meer aan een compact ‘band’ model tracker die ik naast mijn normale horloge draag, en bij sporten dan de Forerunner (en evt de tracker dan ook aanhouden).

Vraag is nu dus beetje welke beste zou zijn. De Garmin is aantrekkelijk omdat ik al een Garmin app/account heb, de Fitbit lijkt een iets beter/nauwkeuriger device.

Dat moet je idd sowieso doen - hoe je je voelt is een betere maatstaf dan wat elk device tegen je zegt. Neemt niet weg dat ik wel nieuwsgierig ben naar wat gezondheidsdata over mezelf - hoeveel beweeg ik nu, hoe slaap ik.

Zeker! Daarom wil k geen Apple Watch oid als vervanging van een horloge zoals ik bij velen zie tegenwoordig.

Draag zelf links m’n Garmin Instinct 2 en rechts m’n ‘luxe’ horloge ( afgelopen maand was dat een Seiko 6139-7070 )

Ik had hetzelfde probleem, ik ben voor de Vicosmart5 gegaan van Garmin want:

  1. Google heeft al genoeg gegevens van me en ik wil ze via Fitbit niet nog meer geven.
  2. Deze heeft een nieuwe sensor en kan ook V02 Max meten en dit is wel een hele belangrijke waarde om fitheid aan te geven. Verder met de sleeptracker en body battery heel veel inzichten.
  3. Batterij: ik doe best lang met de batterij, hoe lang? Ik weet het niet ik laad hem zo weinig dat het niet opvalt

Ik heb net zoals anderen al hebben aangegeven ook nooit een opmerking gehad over het dragen van twee horloges.


2 likes

Als je terug kijkt op de dag, ben je dan niet in staat om dat zonder apparaat te bepalen?

Als je opstaat: voel je je dan uitgeslapen? Dan heb je goed geslapen. Voel je je moe… Eerder naar bed, geen beeldschermen voor het slapen, geen koffie, suiker, etc.

Het kan zo simpel zijn.

2 likes